Menu
17 Livets vej 10
Blive i Herrens Nærvær
Ugen's Ord 17, 2012
af Rick Joyner

Vi diskuterede i et tidligere ord for ugen, hvordan dømmekraft kan fungere gennem indtryk, hvilket er hvor vi begynder at mærke i os selv, hvad omhandle en anden. En af grundene til, at mange profetiske mennesker lider af depression, er, fordi de opfanger så meget åndeligt omkring dem, at de tror, det er deres problem og undlader at skelne dette som gaven, der virker. Bare fordi vi føler depression, betyder det ikke, at vi har depression, men vi mærker måske, hvad en person tæt på os har med at gøre. Hvis vi spørger Herren om disse følelser, vil han lede os til sandheden om dem. Når vi modnes, vil vi lære at skelne, hvad vi opfanger om andre, eller andre situationer, og hvad der faktisk er i vores egne hjerter.

Når det er sagt, er mange profetiske mennesker af det melankolske temperament, der kan være tilbøjelige til at blive deprimeret. Dette er noget, intet Guds barn bør være underlagt, og vi kan være fri for det. Der er grunde til depression, som vi ikke behøver at være underlagt. Alle, der kender og tjener Herren, bør beslutte sig for ikke at blive udsat for depression. Selvfølgelig kan depression være resultatet af kemiske ubalancer, men hvis dette er tilfældet, lad os få det rigtigt. Vi kan ikke se verden eller mennesker, som de er, hvis vi ser gennem depressionens øjne. Dette er en alvorlig hindring for profetisk åbenbaring, som vi skal overvinde.

Da jeg første gang læste i Esajas 6:3, hvor keruberne dag og nat sagde : "Hellig, hellig, hellig er Hærskarers Herre, hele jorden er fuld af hans herlighed!" Jeg kunne ikke lade være med at undre mig over, hvordan de kunne sige dette med alle de krige, sult, børnemishandling, sygdom og lidelse overalt. Jeg spurgte Herren om det, og han svarede, at disse keruber kunne sige dette, fordi de boede i hans nærhed. Når vi er i hans nærhed, vil vi ikke se andet end herlighed. Det var da jeg besluttede, at jeg frem for alt vil søge at blive i hans nærhed.

Nu betyder det ikke, at når vi er i hans nærhed at vi ikke ser alt det onde, der finder sted i verden, men snarere ser vi Gud som så meget større, og at han i sidste ende vil bringe alle ting til en sejrrig og herlig konklusion. Livet er stærkere end døden. Sandheden er stærkere end nogen løgn. Livet og sandheden vil sejre.

En ultimativ demonstration af det profetiske kald er i Ezekiel 37, hvor Ezekiel i tørre knogler måtte se en overordentlig stor hær, og han var nødt til at profetere til disse knogler, indtil de blev, hvad de var kaldet til at være. Når vi kun ser, hvad der er galt, eller endda den tilstand, som folk er i, og ikke ser den profetiske løsning, så er vi ynkelige, ikke profetiske. Vores formål er at se mennesker, steder og nogle gange begivenheder, som de er kaldet til at være, og at profetere livet til dem, indtil de bliver, hvad de er kaldet til at være.

Vi får at vide i Romerne 14:17, at Guds rige er "retfærdighed og fred og glæde i Helligånden". Hvis vi gør, hvad der er rigtigt i Herrens øjne, vil vi have fred og glæde uanset forholdene omkring os. Det betyder ikke, at vi ikke er følsomme over for andres lidelser, men vi kender løsningen på ethvert menneskeligt problem. Hvem kan ikke glæde sig, når de kender ham? Dette er ikke vildfarelse – det er den ultimative virkelighed, den ultimative sandhed, som vi skal gå ind i.

Hvis vi begynder at føle frygt, bekymring eller depression, er det næsten altid et resultat af at se på os selv eller betingelserne i stedet for at se på ham – det er resultatet af, at vi fjerner øjnene fra Jesus. Det er ligesom da Peter gik på vandet – så længe han holdt øjnene på Herren, gik han på vandet, men da han begyndte at se på bølgerne, begyndte han at synke. Synk ikke. Hold øje med Jesus.

Hvis vi bliver i ham og lever i den fred og glæde, som er riget, og så går vi ind et sted og begynder at føle depression eller frygt, skal vi skelne, hvem der lider af dette. Husk, at Jesus ikke gjorde noget, som han ikke så Faderen gøre, og vi er nødt til at gøre det samme. Når vi ser noget, har vi fået autoritet over det. Vi vil studere dette mere i dybden senere, men det er sandt. Selv da Jesus så kvindens fem mænd ved brønden, kan du være sikker på, at da han gik, var hun helbredt for det, der havde forårsaget, at hun ikke kunne have et gudfrygtigt ægteskab. Vi får ikke viden om andre menneskers vilkår eller problemer blot for at imponere folk med vores profetiske gaver, men for at få dem helbredt.

Ugens Ord 18
OP