Menu
50 Guds Dom 13
Omvendelse og Hunger efter Gud = Vækkelse
50 Uge 2011
af Rick Joyner.

Mens jeg skriver dette ord for ugen for den 50 uge i året, tænkte jeg på, hvordan 50 er tallet for frihed, jubilæet. I det bibelske jubelår blev al gæld slettet, og alle slaver blev befriet. Hvorfor kan vi ikke bede Gud om et jubelår nu? Verden er tynget af hidtil uset og uholdbar gæld, og endnu værre, den er tynget af hidtil uset synd. Hvor stor denne synd og gæld end er, er den ikke uden for korsets magt.

Der er en ligning, der kan gøre en afventende katastrofe til den største af alle velsignelser. Det er:

Omvendelse + sult efter Gud = vækkelse.

Omvendelse er resultatet af erkendelsen og anerkendelsen af vores overtrædelser. Dette er det modsatte af, hvad Adam og Eva gjorde, da de syndede, hvilket var at gemme sig og dække sig selv. Omvendelse er, når vi løber til Gud og ikke væk fra ham, når vi fejler.

Vækkelse betyder at vække – enten fra søvnen eller fra de døde. Begge er nødvendige på nuværende tidspunkt. En stor del af kirken sover, og nogle kirker er døde og trækker kun vejret på grund af kunstig åndedræt. Vi har brug for vækkelse. Vi skal have vækkelse!

Selvfølgelig finder store kirker og store ting sted i Kristi legeme. Men med forskning, der viser, at kun omkring 6 procent af dem, der hævder at være kristne, har et bibelsk verdensbillede, har vi naturligvis et helt grundlæggende problem. Dette er også omtrent den samme procentdel af dem, der kender deres kald og tjeneste med endnu mindre vandring i det. På dette tidspunkt går mindre end 50 procent endda i en lokal kirke, og meget mindre har den slags vitale lokalt kirkeliv, vi har brug for for sand kristen modenhed. Vi har brug for en vækkelse!

I de visioner, jeg har haft om fremtiden, blev jeg vist langt mere vækkelse end ulykke. Jeg tror aldrig, jeg har følt den slags presserende og seriøsitet for noget, som jeg føler for vores vestkyst på dette tidspunkt. Alligevel ved jeg, at vækkelse kan foregribe mange af de ting, der i øjeblikket er bestemt til at komme over os. Vi har brug for virke som Jonathan Edwards, George Whitefields, Evan Roberts, William Seymours, Frank Bartlemans og Maria Woodworth-Etters.

Da Herren profeterede den dom, der skulle komme over Jerusalem, beklagede han, hvor ofte han havde forsøgt at samle dem, som en hønemor samler sine unger. Implikationen var, at hvis de ville samles til ham, ville ødelæggelsen af Jerusalem ikke behøve at ske. Herren gør mange ting lige nu for at samle sit folk, og vi må reagere og samles os til ham.

Jeg blev vist for mere end tyve år siden, at en ting, kirken kunne gøre for at købe mere tid, var at opfylde befalingen om at "ære jeres fædre og mødre". Dette er det eneste bud med et løfte, som er, at det ville gå os godt, og vi ville bo længe i det land, som Herren har givet os (se 5 Mosebog 5:16, Ef 6:2-3). Dette er i Det Gamle og Nye Testamente. Da jeg delte dette i en kirke i Pasadena, hvor Lou Engle var på pastorholdet, opmuntrede det ham til at skrive en bog, der var med til at udløse The Call, som nu har samlet hundredtusinder på stadioner og i Washington DC for at bede og faste i omvendelse for Herren.

Tænk over det – sammen med den store Promise Keepers-bevægelse eller den internationale bededag og marts for Jesus. Hvis disse ting var blevet gjort i bibelsk tid, ville de være blevet skrevet om i den kanoniske skrift. Tænk på, hvor stærkt det ville være at læse i Bibelen om hundredtusinder, der samles foran kongens palads for at omvende sig fra deres synder og påkalde Herren eller samles på store stadioner over hele nationen for at bede og faste foran ham. Dette ville være et af højdepunkterne i Det Gamle Testamente, og det har vi set i vores egen tid.

Disse har modtaget himlens opmærksomhed, og Herren har hørt, og han har givet os mere tid. Alligevel skal vi gøre mere end blot at samles en gang hvert andet år til store møder. Vi må hele tiden samles i vores egne lokale kirker og komme tættere på ham og hinanden. Vi må beslutte i vores hjerter, at vi vil adlyde de to store bud: at elske Gud over alle ting og at elske hinanden.

Vi kan ikke elske Gud, hvis vi ikke kender ham. Jo mere vi kender ham, jo mere vil vi elske ham. Vi kan heller ikke elske hinanden, hvis vi ikke kender hinanden. Vi må beslutte, at disse to først og fremmest vil gøre og vokse i konstant. Hvis den store tragedie i slutningen er, at de flestes kærlighed bliver kold på grund af lovløshed, så lad os beslutte os for at vokse mere og mere i vores kærlighed til Gud og hinanden, idet vi afviser lovløshedens ånd, der stjæler hans folks kærlighed.

Uge 51
OP