Menu
33 De Profetiske Oplevelser 12
Profetier Kan Bringe Omvendelse og Forbøn
35 Uge 2011
af Rick Joyner.

Vi har brugt de profetier, som jeg fremsatte om alvorlige jordskælv og vulkanudbrud, der kommer over den amerikanske vestkyst, til at diskutere, hvordan vi håndterer sådanne åbenbaringer, og hvordan vi kan forvente, at de bliver taget eller tolket af dem, der hører dem.

Nogle synes at mene, at fordi folk ikke modtager ordene godt, må de tage fejl. Jeg tror, at skriften og historien lærer os noget andet. Vi bør altid være åbne for korrektion og lytte til det der kommer tilbage, men det er en fejl at tro, at vi er gået glip af noget, fordi folk afviser det, inklusive stærke kristne og endda kristne ledere.

Vi kan også have forkerte forventninger, hvis vi tror, at fordi vores ord går i opfyldelse, så vil vi blive accepteret og betroet. Dette kan være resultatet hos nogle, men selv som vi ser med Herren Jesus selv og hans nøjagtige profetier, vendte det ikke mange mennesker til ham. Det, de gjorde, var at hjælpe dem, der kunne høre hans røst, med at være forberedte og i tilfælde af Jerusalems ødelæggelse blive skånet.

Min tillid til disse ord var høj, da jeg delte dem for et par måneder siden, og den er vokset siden da. Alligevel, som jeg delte dengang, tror jeg, at indtil de rent faktisk sker, er der tid til at mindske virkningen og tabet med omvendelse og forbøn. Vi har mange eksempler på, hvor barmhjertig og tålmodig Herren er. Lige nu er min bøn for denne situation mere tid, så omvendelse og forbøn kan opstå, som kan reducere tabene, og endnu vigtigere, vende mange mennesker fra vejen, der fører til ødelæggelse, til livets vej.

Der er blevet sagt meget om mig for at miskreditere disse ord, men hvis du tænker over det, blev jeg sat i en no win-situation fra begyndelsen, hvad angår folks meninger. Jeg tror ikke, at Herren er så bekymret over mit omdømme, og det vil jeg heller ikke være af de forkerte grunde, men hvis der var nogen personlige fordele, jeg kunne have fået ved at give disse ord, har jeg undladt at se dem. Jeg vil se dårligt ud, indtil disse begivenheder udspiller sig. Hvis det, jeg så, sker uden at blive mindre, vil det være for forfærdeligt at tænke på. For mig selv er der ingen gevinst i dette, bortset fra den belønning, der modtages for at være lydig.

Herren ved, at jeg ikke lyver, når jeg siger, at jeg let ville give mit eget liv uden overhovedet at tænke på, om det ville forhindre dette i at ske. Som alle andre har jeg kendt sorg over tabet af mine kære, men den sorg, jeg har oplevet ved at se dette, og i forbøn over det, har været den værste sorg, jeg nogensinde har følt mange gange. Det er så intenst, at jeg ikke ved, om jeg vil kunne holde det ud, når det rent faktisk sker. Jeg deler ikke disse ord tilfældigt, fordi jeg ved, at Herren hører dem, men jeg tror, at jeg meget hellere vil være på nulpunktet og gå med dem, der er fortabt, end at skulle bære den sorg bagefter.

Jeg deler ikke bare dette for at overbevise dig om mine motiver, men for at jeg måske vil vække andre til, hvor alvorligt dette er. Jeg ved ikke, hvordan nogen kunne leve meget længe med den sorg, jeg har følt over disse forestående katastrofer. At have folk sure på dig er småligt i forhold til denne byrde. Jeg har haft profetiske byrder et antal gange, men jeg kan ikke huske noget i nærheden af dette.

Hvis mine og andres ord har den virkning at forårsage den omvendelse og forbøn, der i høj grad vil mindske disse begivenheder, ved jeg, at jeg stadig vil se dårligt ud for mange. Jeg har ingen forventninger om noget personligt udbytte af dette før dommedag, men det er jeg mere end okay med. Jeg har set Dommedag. Jeg har set Kristi dommersæde. Jeg ved, at jeg kan stole på hans domme, og jeg ved, at intet på jorden nogensinde kunne måle sig med den herlighed, der venter dem, der tjener ham. Den måde, folk tænker om os på i dette liv, er ikke vigtig. Hvad der står om os i de nuværende historiebøger er ikke vigtigt. Det, der er vigtigt, er at gøre vores arbejde, og hvad der står skrevet om os i Guds historiebøger, som er Livets Bøger.

Hvis du nu kun er blevet halvt fornærmet over disse ord om vestkysten, burde det, jeg vil dele i løbet af de næste par uger, skubbe dig over i den fuldstændigt fornærmende position. Jeg forsøger ikke at være stødende, men jeg føler mig tvunget til at være mere og mere ligetil med det, jeg har set, og de højborge, der holder folk fra den omvendelse, der kunne redde mange.

Uge 36
OP