Menu
3 Se og Høre 3
Uge 3, 2011
af Rick Joyner.

Samlet set vandrer Kristi legeme i omkring 15 procent i den profetiske vision, som vi er kaldet til at have under den Nye Pagt. Som vi bliver fortalt i 2 Kor. 3, formodes vi at opleve mere af Guds herlighed, end Moses gjorde. Vi får også at vide i Hebræerne 7:22, at vi har fået "en bedre pagt". Det største af det, der blev oplevet under den Gamle Pagt, burde være gulvet for det, vi oplever i den Nye Pagt. Vi har dog endnu ikke set dette, da vi endnu ikke har set "de større gerninger" end hvad Herren gjorde, som han lovede i Joh 14. Hans ord er dog sandt, og vi kan være sikre på, at før udgangen af denne tidsalder vi vil se disse.

Fordi vi oplever mere end tidligere generationer, betyder det ikke, at vi er større, end de er. Faktisk kan det være, at vi er underlegne, men den øgede herlighed åbenbares på grund af det øgede mørke, ligesom vi ser i Esajas 60:1-3:

“Gør dig rede, bliv lys; thi dit lys er kommet, og Herrens herlighed er steget over dig.
For se, mørke vil dække jorden, og dybt mørke folkene; men HERREN skal rejse sig over dig,
og hans Herlighed skal vise sig over dig. "Og nationer skal komme til dit lys, og konger til lyset af din opstandelse."

Den større herlighed kommer på selve tidspunktet for det større mørke, og det kommer også på grund af det. Vi ser også her, at herligheden vil sejre, og lyset vil vinde over mørket. Af denne grund vil vi se sådan en stigning i Herrens kraft over hans folk, fordi vi får brug for den.

Vi ønsker alle at se mirakler, men meget få ønsker at blive sat et sted, hvor de skal have dem. Vi går ind i sådan en tid. Den større profetiske åbenbaring, der er lovet i Apostlenes Gerninger 2 "i de sidste dage", er fordi vi får brug for øget vejledning i disse tider.

I år vil vi se profetisk autoritet og åbenbaring fordobles, men selv da vil vi have en lang vej at gå, før vi kommer til det niveau af modenhed, vi har brug for i denne tjeneste for de tider, vi går ind i. Under den gamle pagt var der profeter, som vidste alt, hvad fjendens konger sagde, selv på deres mest hemmelige steder - stort set intet kunne skjules for profeterne. Vi har brug for sådanne profeter i dag. Under den gamle pagt blev de chokerede, når en større begivenhed fandt sted, som de ikke forudså. I dag er vi stadig chokerede, når vi forudser en større begivenhed, men det vil nu ændre sig.

Uanset hvor godt vi kender Herrens stemme nu, er vi nødt til at beslutte os for at kende den mindst dobbelt så godt i det kommende år. Vi er nødt til at fortsætte med at høre ham tale til os på mange flere måder og om mange flere ting, end vi tidligere har været åbne over for. De tider, som vi går ind i, vil hjælpe os i denne forfølgelse. Som 1 Kor. 14:1 formaner:

Stræb efter kærligheden, men begær dog oprigtigt åndelige gaver, men især for at du kan profetere.

Som vi bliver fortalt i 1 Tess. 5:5-11:

Vi er børn af lyset og børn af dagen. Vi er ikke af natten eller af mørket; så lad os da ikke sove som andre, men lad os være vågne og ædru. For dem, der sover, sover om natten, og dem, der bliver fulde, bliver fulde om natten. Men eftersom vi er af dagen, lad os være ædru, efter at have iført troens og kærlighedens brynje og som hjelm håbet om frelse. For Gud har ikke bestemt os til vrede, men til at opnå frelse ved vor Herre Jesus Kristus, som døde for os, for at vi, uanset om vi er vågne eller sover, skal leve sammen med ham. Opmuntre derfor hinanden og opbyg hinanden, som I også gør.

Beslut dig for, at du i år vil komme tættere på Herren end nogensinde før, og kende hans stemme mindst dobbelt så god som nogensinde før. Vi får brug for det.

Uge 4
OP