Menu
25 Profetiske Oplevelse 2
Vi Profeterer I Tro, Ikke Efter Metode
Uge 25 2011
af Rick Joyner.

Husk venligst, at jeg deler mine erfaringer og perspektiver på det profetiske, men andre profetiske mennesker kan opleve disse anderledes. Ligesom Herren gjorde os alle unikke som mennesker, og vores oplevelser i livet alle er unikke, er vores oplevelser i ham også alle unikke. Hver profet i Skriften var anderledes og syntes at modtage åbenbaring på forskellige måder. Der er fælles faktorer og kendetegn men vi skal også være åbne for, at Herren gør det unikke. Han er trods alt skaberen, og han kan lide at være kreativ!

Ikke at forstå dette ene vigtige element i Åndens måde at bevæge sig på kan være en stor anstødssten for modenhed i vores gaver og tjeneste. Mange har succes med at bede for nogen, men har så en tendens til at tro, at det var den faktiske sætning eller metode, de brugte, der bragte succesen. Disse har lidt at gøre med vores succeser, men det er snarere den tro, vi har, der bevæger Gud. Alligevel vil nogle efter sådan en succes forsøge at duplikere metoden og så have en tendens til at udvikle mere tro på metoden end på Gud som person. Dette vil føre til en afvigelse fra Helligåndens sande gerninger.

Jeg mener ikke at være grov, men Ånden er ikke som en hund, som vi træner til at reagere på bestemte kommandoer. Herren kender vores hjerter, og vi kan få ordene og metoden helt forkert, men han vil reagere, fordi det er troen i vores hjerter, der bevæger ham. Tænk over det. Foretog han to helbredelser eller mirakler på samme måde, da han vandrede på jorden? Det ser ud til, at han brugte en anden metode hver gang, fordi kraften ikke lå i metoden, men i at se og adlyde Faderens vilje.

Dette er afgørende for os at forstå, fordi der kan være en tynd grænse mellem det profetiske og trolddom. Trolddom er hekseri, som Paulus faktisk nævnte som et af kødets gerninger i Galaterbrevet. Hekseri er forfalsket åndelig autoritet, der søger at bruge andre ånder frem for Helligånden. Hekseri er afhængig af mønstre og formler og vil altid i sidste ende føre til manipulation, en kontrolånd, fup eller andre kødelige måder at bruge mennesker på frem for at elske mennesker og blive brugt for menneskers skyld.

En vis værdighed og klasse, der er over manipulation, fup eller kontrol, kommer med at kende Kongernes konge. Når Kongernes Konge bevæger sig, føler du dig ophøjet og ædel, ikke presset eller manipuleret. Jeg har overvejet et vers i Bibelen i fyrre år for at prøve at gennemskue Guds veje, og det er Åb. 3:20. Her banker Jesus på døren til sin egen kirke for at se, om nogen vil høre hans røst og åbne for ham. Tænk over det. Han er universets konge og vores skaber, men i denne tidsalder vil han ikke tvinge sig selv på nogen. Han kommer ikke, hvor han ikke er ønsket, selvom det er hans egen kirke!

Dette er en grundlæggende måde, hvorpå vi kan genkende ham - Han er den ultimative Gentleman og hverken tvinger, presser eller kontrollerer os. I stedet kalder han på os, bønfalder os og vinker os til at følge ham. Dette er også karakteren af den nye pagts profetiske tjeneste, som bærer hans budskab i denne tidsalder.

I den kommende tidsalder vil Herren åbenbart komme med en jernstang, og nationerne vil blive tvunget til at bøje knæ for ham. Dette er imidlertid den tidsalder, hvor han ikke søger dem, der kan presses til lydighed, men dem, der har hjerter, der ønsker at følge ham og adlyde ham. Selv i den kommende tidsalder, hvor hans styre vil være sikkert, kan vi være sikre på, at han vil regere med en sådan værdighed og klasse, at der ikke vil være noget slaveri, men formålet med hans styre er at sætte sit folk fri.

Igen har mange profetiske mennesker en tendens til at forme deres tjeneste efter de gamle pagts profeter, hvilket er en forkert model for den nye pagts tjeneste. Den Gamle Pagts profeter var hårde og ofte intolerante, fordi de repræsenterede den pagt, som de opererede under, som var barsk og utilgivelig. Ny Pagts profeter er budbringere af nådens og sandhedens pagt. Det betyder ikke, at vi er tolerante over for synd og uretfærdighed, som Gud stadig hader, men snarere end at fordømme, har vi den sandhed, der kan sætte mennesker fri.

Jeg deler dette, fordi vi stadig er på den åbenbaring, der kommer gennem indtryk. Dette er det mest grundlæggende niveau af profetisk åbenbaring, men det er et af de vigtigste for os at lære Herrens veje. Det er ved at blive følsomme her, at vi lærer at afvise de budskaber, der kommer med kraft eller pres. Ånden har en vis klasse, som vi skal være følsomme over for og lære at kræve af ethvert indtryk, vi ville handle efter. Det kræver erfaring at lære dette. Ofte vil vi have fejl undervejs, men det er ved at lære, hvor tilgivende han er, selv med vores fejl, at vi lærer ham bedre at kende. For at modnes skal vi vandre i troen, der ved, at vi kan begå en fejl og ikke blive fordømt for det, men snarere instrueret. Dette sår frihed i vores hjerter, hvilket er afgørende for al ny pagts tjeneste.

Uge 26
OP