Menu
13 Den Profetiske Byrde 7
Trin Til Profetisk Modenhed
Uge 13, 2011
af Rick Joyner.

Som vi til dels har dækket, bliver unge profetiske tjenester ofte forvirrede, fordi de ikke forstår at mange ting de føler ikke er deres egne problemer, men de samler op på andre menneskers problemer. For eksempel kan du gå ind i en butik og pludselig begynde at føle begær. De umodne begynder ofte at omvende sig for dette, når det, de føler, kan være problemet med en person i nærheden, eller endda noget, der er ved at vinde ind i butikken eller formidles i butikken. Vi behøver ikke at omvende os fra dette, men vi får denne viden for at hjælpe med at sætte nogen fri eller for at afsløre en "helvedes port". Det er ofte sådan, at dømmekraften fungerer, og det kræver modenhed at skelne, hvad der virkelig er i vores eget hjerte, eller hvad vi opfanger, der er uden for os.

Dette fører os til en vigtig forståelse af profetisk åbenbaring. Der er grundlæggende tre aspekter til korrekt håndtering af åbenbaring. Den første er at få åbenbaringen. Det andet er at tolke det korrekt, og det tredje er anvendelsen.

I situationen ovenfor, når vi først forstår, at vi opdage en begærets ånd, og at det ikke er et personligt problem, er næste skridt at få tolkningen. Kommer dette fra en person, eller er det butikken? Derfor må vi spørge Herren og lade ham føre os til den rigtige konklusion.

Lad os så sige, at i dette tilfælde viser Han os, at dette er et problem med en bestemt person i nærheden. Hvad gør vi med den viden? Det er anvendelsen, og det kan der være mange svar på. Du vil sandsynligvis ikke gå hen til den person og fortælle dem, at de har en begærets ånd. Svaret nu er måske bare at begynde at bede for dem. Du kender måske til en bog eller undervisning, der kan hjælpe dem. Du vil måske tage dem med ud til kaffe og forsigtigt føre samtalen ind i, hvordan du er blevet hjulpet med dette problem, uden at fortælle dem, at du kender til deres problem. Vores mål bør aldrig være at vise vores profetiske gaver frem, men snarere at hjælpe Guds folk, og ifølge Galaterne 6:1 gøre det så skånsomt som muligt.

Jeg kommer næsten aldrig til byer eller kirker uden at samle op på ting, de har med at gøre. Nogle gange kommer jeg med en meget klar åbenbaring på højt niveau, men jeg fortæller dem sjældent, medmindre jeg får en klar indikation af, at det er det rigtige at gøre. Jeg spørger Herren, hvordan jeg skal forholde mig til det, idet jeg altid husker på, at det er hans brud, jeg tjener, og du behandler altid kongens brud, dronningen, med den største respekt. Det svar, jeg normalt får for, hvordan jeg skal løse problemer, jeg kan se, er for mig at rette min lære til at konfrontere problemer, fordi det er sandheden, der sætter mennesker fri og lyset, der kaster mørket ud.

Før jeg nogensinde ville afsløre et problem for menigheden, ville jeg tage det til ledelsen. Ofte vil de have mig til at fortælle menigheden, hvordan jeg modtog åbenbaringen, men da de er de ansvarlige hyrder, lader jeg dem foretage dette kald. Jeg har erfaret, at god frugt næsten aldrig kommer fra at overtræde grundlæggende åndelig protokol, hvorfor vi har meget klare bibelske advarsler om ikke at gøre dette.

Det er sædvanligvis umodenhed, der fremtvinge en til at angribe med deres profetiske åbenbaring. Dette kan forårsage mange problemer, og er en af grundene til, at så mange i kirken stadig tøver med at modtage profetiske tjenester. Et af de primære trin til profetisk modenhed er at komme ud over behovet for at demonstrere eller prøve at bevise vores profetiske gaver.

Et af de store eksempler på profetisk nåde er den måde, hvorpå Herren så nænsomt brugte sin åbenbaring af kvinden ved brønden. Han kunne bare have lade det røget ud af munden til hende, da hun fik at vide at hun havde haft fem mænd og på det tidspunkt levede i synd. I stedet førte han forsigtigt hende i samtalen og lod hende derefter vide, at han kendte til hendes tilstand. Resultatet var, at en by lærte om ham og dem, der kom ud for at få deres egen oplevelse med ham.

Når vi er unge og lige er begyndt at få åbenbaring, er det til tider svært at rumme det. Umodne profetiske mennesker vil være umodne, og vi skal også give dem nåde. Hvis du ønsker en moden profetisk tjeneste, bliver du nødt til at arbejde sammen med dem for at hjælpe dem med at modnes, og det kan til tider være rodet. Alligevel vil det altid være det værd. I de tider, der nu udfolder sig, vil vi simpelthen ikke klare det uden meget større profetisk åbenbaring end det, vi går i på dette tidspunkt. Denne profetiske åbenbaring er ikke kun for profeterne, men den er for hele Kristi legeme.

Uge 14
OP