Menu
12 Den Profetiske Byrde 5
Uge 12, 2011
af Rick Joyner.

En af de vigtigste gryder, hvor den profetiske tjenester dannes, er den lokale kirke. Profetisk begavede mennesker har en tendens til at være anderledes, og at passe ind i en lokal kirke kan være en af de sværeste af alle prøver for dem. Få forstår dem, og derfor vil få stole på dem, normalt i lang tid. Dette er en af de mest nyttige ting, der kan udfordre unge profeter, og hvis de kan forblive trofaste og udholde misforståelserne og afvisningen, mens de vokser i kærlighed til dem, der misforstår og afviser dem, vil deres modenhed og troværdighed forvandle dem til kar til stor nytte for Herren. De, der adskiller sig på grund af afvisningen, har sjældent en frugtbar tjeneste og vil ofte blive brugt mere af fjenden end Herren, hvilket bringer meget splittelse og splid til hans folk.

Kun få pastorer eller kirkeledere er i stand til at genkende sande profetiske gaver og kaldelser, når de stadig er umodne. De fleste pastore og kirkeledere er blevet såret og rasende på dem, der hævder at være profeter, mere end de er blevet hjulpet af dem, så de er forståeligt nok tilbageholdende med at omfavne enhver, der hævder at være profetisk. Alligevel skal dette overvindes, hvis vi skal klare os gennem de kommende tider. Profeterne har brug for kirken, og kirken har lige så meget brug for profeterne.

Som pastor for en lokal kirke selv, og en der har profetiske gaver, kan jeg identificere mig med hver side af dette spørgsmål. Jeg har ikke mødt en præst i lang tid, som ikke er blevet såret af dem, der i det mindste hævdede at være profetiske, men jeg har heller ikke mødt en kristen i lang tid, meget mindre en profet, som ikke er blevet såret af præster. Desværre sårer vi alle hinanden. Pastore synes ikke at vare længe i disse tider, og mange er lige så umodne til, hvad de gør, ligesom profeterne er med hvad de forsøger at gøre. Begge skal modnes, og de kan hjælpe hinanden.

En primær årsag til mange splittelser i kirken er ikke at forstå den mulighed for, at afvisning er at omfavne korset. Vi får at vide, at vi ikke kan være Herrens disciple uden at tage vores kors op dagligt, så vi bør forvente mindst én god mulighed hver dag for at gøre dette – at dø for os selv og leve for ham og hans folk ved at gøre, hvad han gjorde. . Jesus tilgav dem, der forfulgte ham til det punkt, hvor han var villig til at give sit liv til for dem.

Mange af os vil tilgive dem, der afviser os, men gør det i håb om, at Herren så vil få ram på dem! Men Jesus tilgav ikke bare dem, der korsfæstede ham, men han bad også Faderen om at tilgive dem. Han ønskede ikke, at Faderen skulle tage hensyn til deres synd, som ikke kun er den ultimative tilgivelse, men også den ultimative åndelige modenhed.

Husk, at en pastor ikke kan have sårskorper, som er uhelede sår. Enhver tjeneste, der ikke vandrer i grundlæggende tilgivelse, som vil gå såret, vandrer ikke i grundlæggende kristendom, og vores tjeneste og vores budskab vil være skævt i den grad.

Da jeg engang slog mit navn op på internettet, blev jeg chokeret over, hvad jeg fandt. Jeg ville være dødsangst for den person, der forventes at være mig, og som angiveligt underviser i, hvad nogle hævder, at jeg underviser i. Jeg ønskede at nedkalde ild mod alle mine anklagere. Jeg begyndte at skrive svar på deres vilde beskyldninger, men jeg fik at vide, at jeg kun ville "slå babyen", og dette kunne sætte hele min tjeneste på et sidespor. Så besluttede jeg at lytte til radioprogrammet af en mand, der dybest set havde bygget sin tjeneste op ved at angribe mig. Jeg følte, at alt, hvad han sagde, var løgn og bad Herren om at dømme ham for det. Herren sagde straks, at han ville fjerne ham, hvis jeg bad ham om det, men så spurgte han mig, hvem jeg ville tage hans plads!

Herren sagde, at jeg ikke kunne have international autoritet uden international forfølgelse, så jeg bad ikke kun Herren om ikke at dømme denne mand, men begyndte at bede for ham, hver gang jeg tænkte på ham. Jeg bad om gode ting og velsignelser i hans liv. Først tror jeg ikke, jeg mente det her, men jeg blev ved med det. Snart mente jeg det virkelig og begyndte at føle en oprigtig kærlighed til manden. Så skete der noget bemærkelsesværdigt. Jeg bliver ofte spurgt, om jeg ikke er generet af alle de falske ting, der bliver sagt om mig, og jeg kan nu ærligt svare "nej", det generer mig ikke, men snarere opmuntrer det mig, og jeg er ærlig.

Nu vil jeg ikke påstå, at jeg er helt over dette, og nogle gange gør det ondt, men jeg kan ærligt talt ikke huske, hvornår det sidst gjorde det. Jeg har lært, at endnu mere alvorlige anklager og forfølgelser kommer lige før en større forfremmelse fra Herren, så jeg bliver virkelig mere ophidset, når dette sker.

Apostlene i Apostelgerningers Bog gik jublende ud efter at være blevet slået af Israels ledere og takkede Herren for den ære at kunne lide skam for hans navns skyld. Hvert angreb, enhver falsk anklage er en fantastisk mulighed for at tage korset op, dø lidt mere for vores gamle menneske og vokse mere i Kristus. Faktisk kan falske anklager og misforståelser være den hurtigste måde at vokse op til ham på. Så hvis dette sker for dig, kan det være resultatet af dine egne bønner om at fremskynde arbejdet!

Husk, at da apostlen Paulus fik sin apostoliske autoritet udfordret, pegede han på sine forfølgelser og lidelser som bevis på sin autoritet, ikke på sine bedrifter. Et grundlæggende princip for åndelig autoritet er, hvordan det er ved Herrens sår, at vi bliver helbredt, men det samme princip gælder også for os – netop det sted, hvor vi bliver såret, kan vi modtage autoritet til at helbrede andre. De sår, vi får, skal selvfølgelig heles, hvilket sker, når vi oprigtigt tilgiver, men så bliver de autoriteter.

Jeg møder mange unge profetisk begavede mennesker, som føler, at de er kaldet som en profet for nationerne. Jeg ved, at de aldrig vil blive brugt på denne måde, medmindre de er blevet en troværdig profet i deres lokale kirke, så det er normalt mit første spørgsmål til dem – hvordan er deres forhold i deres lokale kirke? For at have autoritet i deres lokale kirke, vil de have modtaget mange sår og ar fra deres lokale kirke, og på samme tid komme til at elske dem, der afviser eller misforstår dem. Kun når de har et godt grundlag der, vil de være i stand til at udholde den forfølgelse, der kommer på de højere niveauer, som sandsynligvis vil være langt mere ondskabsfuld og fordrejet.

Korset er Guds kraft, og hvis vi vil have mere magt og autoritet, må vi lære at bære et større, tungere kors. Husker I 1 Kor. 13? Vi kan have de største profetier og endda troen til at flytte bjerge, og det hele tæller ingenting, hvis vi ikke har kærlighed. Det handler om at vokse op til ham, der er kærlighed. Den største kærlighed kan vokse og demonstreres, når vi bliver forfulgt og misforstået. Klag ikke over disse, når de kommer, men omfavn dem, og tak Herren for muligheden.

Uge 13
OP