Menu
Forberedt til Tiden 51
af Rick Joyner.

Mange kristne tror, at vi ikke kan forstå tiden, fordi Jesus sagde, at ingen kender den time, hvor han vil vende tilbage (se Matt 24:36). Selvom det er sandt, at vi ikke kender tidspunktet for hans genkomst, kan vi stadig kende tiderne, og det skal vi faktisk. 1 Tessalonikerbrevet 5:1-4 står der:

Hvad angår tiderne og epokerne, brødre, I behøver ikke at skrive noget til jer. For I ved selv godt, at Herrens dag kommer ligesom en tyv om natten. Mens de siger: "Fred og sikkerhed!" så vil ødelæggelse pludselig komme over dem som fødselsveer over en kvinde med barn; og de skal ikke undslippe. Men I, Brødre, er ikke i Mørke, at Dagen skulde overfalde eder som en Tyv.

Ingen kristen bør være i mørke omkring tiden. Vi bør have en grundlæggende forpligtelse til at kende dem, fordi Herren ihærdigt tugtede dem, der kunne skelne tegnene på forestående vejr bedre, end de kendte tidens tegn (se Matt 16:3). I dag er vores nyheder fyldt med eksempler på, at bibelske profetier går i opfyldelse. Store lærere er blevet rejst op i Kristi legeme, som er som moderne Apollos i Apostlenes gerninger, som hjælper med at forklare disse profetier, og hvordan de bliver opfyldt, hvilket i høj grad styrker de troende og hjælper med at forberede dem til tiden.

Som vi ser i Ap.g. 2:17-18, som er et citat fra Joel 2, er et af de sidste dages store tegn udgydningen af Helligånden. Når Ånden udgydes i disse sidste dage, er resultatet profetisk åbenbaring i drømme, syner og profetier:

"OG DET SKAL VÆRE I DE SIDSTE DAGE," siger Gud, "AT JEG VIL UDGØDE AF MIN ÅND OVER HELE MENNESKET, OG JERES SØNNER OG JERES DØTTRE SKAL PROFETERE, OG JERES UNGE MÆND SKAL SE VISIONER, OG JERES Gamle Mænd SKAL DRØMME DRØMME; SELV PÅ MINE TRÆLLER, BÅDE MÆND OG KVINDER, VIL JEG I DISSE DAGE UDHØJE AF MIN ÅND, og de skal profetere."

Gamle og unge, mænd og kvinder, vil alle profetere og have drømme og syner. Dette begyndte i takt med Azusa Street-vækkelsen for mere end hundrede år siden, som faldt sammen med begyndelsen af den zionistiske bevægelse for jøderne for at generobre deres land i Palæstina. I 1948 begyndte en anden bølge af Ånden at skylle over verden, der faldt sammen med, at det jødiske folk genoprettede deres egen nation i Israel. I 1967 fejede endnu et stort træk af Ånden verden, der faldt sammen med, at det jødiske folk gentog deres gamle hovedstad Jerusalem. Der er en forbindelse mellem det, der sker med Israel og "det åndelige Israel", kirken. Israel er figentræet, som Herren bad sit folk holde øje med for at forstå tiden. Det er som et barometer for, hvad der sker i nationerne. Hele verden ligner Israel på mange måder - stigende problemer både indeni og udenfor.

Som versene ovenfor forklarer, er et af de sidste dages store tegn udgydningen af Helligånden på en hidtil uset måde, hvilket vil resultere i, at profetisk åbenbaring kommer til alle, der modtager Helligånden. Dette er ikke kun et tegn, og en sådan profetisk åbenbaring gives ikke kun for at gøre vores tjenester mere interessante, men er givet, fordi vi har brug for meget mere klar og præcis profetisk vejledning i disse tider.

I slutningen af 1980'erne blev nogle bemærkelsesværdige profetiske mennesker rejst op, og spektakulære profetiske gaver tiltrak opmærksomheden hos en stor del af Kristi legeme verden over. Selvfølgelig troede mange ikke på dem, og andre modsatte sig dem af andre forskellige årsager, men meget af kirken var de mindst forbløffede over disse bemærkelsesværdige gaver. Jeg kendte de fleste af de profetiske tjenester, der blev rejst op dengang, og det var en tid med nogle af de mest bemærkelsesværdige tegn, undere og handlinger fra Gud, som skulle klassificeres som "tegn i himlen". Forfølgelsen af de profetiske var dog også noget af det mest alvorlige. Nogle af disse profetiske tjenester gjorde det godt, og nogle gjorde det ikke, men der har kun været Én, der nogensinde har været perfekt. Samlet set var resultatet et stort fremskridt for Kristi legeme. Alligevel synes der siden da at være sket en udjævning af kraften og salvelsen på det profetiske generelt.

Men i løbet af de sidste par måneder ramte et stød mange af de profetisk begavede, og de vågner igen. Endnu en bølge af Ånden bliver frigivet, især i de profetiske tjenester. Fordi disse gaver er givet for at Herren kan kommunikere strategisk til legemet, vil dette også resultere i bevægelse med alle de andre tjenester.

Det løfte, vi har, er, at vi om et år vil se autoriteten og salvelsen på det profetiske fordoblet. På samme tid hører profetiske mennesker, at næste år bliver et af de mest intense i vores liv. Det er klart, at vi bliver nødt til at kunne høre klart fra Herren på et nyt niveau.

Ugens Ord 52
OP