Menu
Forberedt til Tiden 50
af Rick Joyner.

Mange ting bringer liv til en kirke, såsom stor forkyndelse, bøn, tilbedelse og fællesskab. Tre ting synes dog at bringe mest liv til kirken – at høre fra Gud, mirakler og nye troende. I vores lokale kirke er vi blevet velsignet af en stigning i hver af disse, som er kommet i bølger. Det ser ud til, at vi kan være i de første stadier af endnu en bølge, som skaber en masse spænding. For et par uger siden fik jeg også et løfte fra Herren – han sagde, at han vil udgive en dobbelt del af profetisk åbenbaring til os.

Siden da er vi begyndt at opleve en frisk og kraftfuld salvelse på de profetiske gaver. Af denne grund vil jeg dele meget om de profetiske gaver i det kommende år. Vi vil også afsætte meget mere af The Morning Star Journal til den profetiske åbenbaring, der kommer frem. Vi vil også undervise i at kende Herrens stemme og fortælle, hvad han siger til sit folk, som vi ser som hans ord.

I sin mest grundlæggende form er profetisk åbenbaring simpelthen at høre fra Gud. Som vi får at vide i Johannes 10, kender hans får hans stemme, og de følger ham, fordi de kender hans stemme. At kende Guds stemme har altid været grundlæggende for at vandre med Gud. Selv under Det Gamle Testamente læser vi gentagne gange, at folket blev formanet til at adlyde befalingerne og lytte til hans røst. Her er blot tre af dem, som indeholder nogle bemærkelsesværdige løfter:

Og han sagde: "Hvis du giver akt på Herren din Guds røst og gør, hvad der er ret i hans øjne, og lytter til hans bud og
holder alle hans love, så vil jeg ikke lægge nogen af sygdommene på dig,
som jeg har lagt på ægypterne; for jeg, Herren, er din helbreder” (2 Mosebog 15:26).

Hvis du nu vil adlyde min røst og holde min pagt, så skal du være min egen ejendom blandt alle folkene,
for hele jorden er min; og du skal være for mig et kongerige af præster og et helligt folk (se 2 Mosebog 19:5-6).

Dog skal der ikke være nogen fattige iblandt jer, for Herren vil visselig velsigne jer i det land, som Herren jeres Gud giver jer
til arv at tage i besiddelse, hvis blot I lytter lydigt til Herren jeres Guds røst for at holde omhyggeligt hele dette bud, som jeg giver dig i dag.
Thi Herren din Gud vil velsigne dig, som han har lovet dig, og du skal låne til mange folkeslag,
men du vil ikke låne; og du skal herske over mange nationer, men de skal ikke herske over dig (5 Mosebog 15:4-6).

Da vi nu har en ny pagt, der er "en bedre pagt" (se Hebræerbrevet 7:22) , er vi ikke længere under loven, og vi har endnu bedre løfter, men dem, der er nævnt ovenfor, er også løfter i den nye pagt. Herren er stadig vores helbreder og har givet gaver til helbredelse til sin kirke. Vi har også kaldet den Nye Pagt til at være hans rige af præster og en hellig nation. Vi ser også i dette sidste vers, at det at adlyde Herren og lytte til hans stemme resulterede i, at der ikke var nogen fattige blandt dem – dette er grundlæggende for at udrydde systemisk fattigdom.

Hvis vi hører Herrens røst mere, er det, fordi vi kommer tættere på ham. Dette burde være vores vigtigste hengivenhed endnu mere end at få profetisk åbenbaring, men det betyder ikke, at vi ikke søger hans stemme. I 1 Kor. 14:1 bliver vi befalet at "Søg efter kærlighed, men begær dog oprigtigt åndelige gaver, men især at du kan profetere." Ofte har jeg hørt prædikanter sige, at vi ikke skal søge gaverne, men Giveren, hvilket kan lyde mere ædelt og klogt, men faktisk er i strid med Skriften, som vi ser i dette vers. Sandheden er, at en grundlæggende måde, hvorpå vi søger Herren, er ved at søge at høre fra ham. Kommunikation er grundlaget for ethvert forhold. Få ting vil bringe os tættere på Herren end at høre fra ham. Vi søger også Herren ved at søge alle hans gaver. Disse gaver er ikke legetøj, men redskaber til at udføre hans arbejde.

Et andet løfte, som jeg har modtaget, er, at han i år vil drage sin kirke dobbelt så tæt til ham, som vi nogensinde har været. Den måde, jeg så dette på, var, at nogle måske kun kommer 10 procent tættere på, nogle kan endda falde tilbage, men andre vil komme mange gange tættere på, så nettoresultatet vil være, at hele hans kirke kommer dobbelt så tæt på ham, som vi nogensinde har været. Konsekvenserne af dette vil være store. Hvor stor indflydelse kunne kirken have på denne verden, hvis hun var dobbelt så tæt på Herren, som hun er nu?

Som vi måske finder typisk i Skriften og historien, kan vi forvente, at fjenden også vil øge sit arbejde i denne tid. Vi er i Esajas' tid 60:1-5. Mens mørket dækker jorden, og endda "dybt mørke folket", vil Herrens herlighed blive åbenbaret over hans folk. Vi går ind i tiden for det ultimative sammenstød mellem lys og mørke, men som vi også ser i denne tekst – lyset vinder! Nationerne vender sig ikke til mørket, men til lyset.

Endnu en stigende bølge af Ånden sker nu. I sidste ende vil det være en uimodståelig tsunami, der genvinder tilbagefaldne og mængder af hedninge på sin vej. Herren, der taler til sit folk, vil være en katalysator for dette. I dag kan du få et forspring på dette store år ved at søge ham, bede om flere profetiske drømme, visioner og profetere og være tro mod det, han taler til dig.

Ugens Ord 51
OP