Menu
Forberedt til Tiden 37
af Rick Joyner.

Guds syvende og sidste trompet i Åbenbaringens Bog er budskabet "vor Gud regerer!" Dette er det sidste budskab, som vil gå ud fra Gud i slutningen af denne tidsalder og vil hjælpe med at indlede den tidsalder, hvor Gud hersker over jorden gennem sin søn Jesus og hans brud, kirken.

Jesus købte jorden tilbage ved sit eget blod, og han kommer ikke tilbage for at ødelægge den, men for at genoprette den, som vi læser i sådanne tekster som Åb. 21:1-7:

Da så jeg en ny himmel og en ny jord; thi den første himmel og den første jord gik bort, og der er ikke længere noget hav. Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, komme ned fra himlen fra Gud, beredt som en brud, prydet for sin brudgom. Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige: "Se, Guds tabernakel er blandt mennesker, og han skal bo iblandt dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være iblandt dem, og han skal udslette hver tåre fra deres øjne; og der skal ikke længere være nogen død; der skal ikke længere være nogen sorg eller gråd eller smerte; de første ting er gået bort." Og han, som sidder på tronen, sagde: "Se, jeg gør alting nyt." Og han sagde: "Skriv, for disse ord er trofaste og sande." Så sagde han til mig: "Det er fuldbragt. Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen og enden. Jeg vil give til den, der tørster fra kilden med livets vand uden omkostninger. " Den, der sejrer, skal arve disse ting, og jeg vil være hans Gud, og han vil være min søn.

Vi har det største håb, der nogensinde er blevet hørt på jorden. Det er et håb, der ikke vil skuffe. Det er evangeliet eller "gode nyheder" om riget. Et af vores primære formål ved slutningen af denne tidsalder er at forkynde Guds kommende rige. Dette er ikke dårlige nyheder om, hvordan tingene falder fra hinanden og dommen kommer, men den gode nyhed om, at kongen kommer. Han vil gøre alt godt igen. Jorden vil blive genoprettet, og den vil være det paradis, den oprindeligt blev skabt til at være.

Teksten ovenfor begynder med at erklære, at en ny himmel og jord kommer, men dette taler ikke om den fysiske jord, men snarere den åndelige. Der var også en ny himmel og jord efter syndfloden, som talte om et nyt åndeligt rige og en ny social orden på jorden. Vi får at vide, at Gud vil etablere sin bolig på jorden blandt mennesker. På steder som Daniel 2:44 får vi at vide, at det rige, han etablerer, vil vare evigt. Herren led ikke på korset for at komme tilbage og ødelægge jorden, men for at redde den.

Jesus vandt autoriteten til at oprette hans rige og kunne have gjort det umiddelbart efter sin opstandelse. Men han søger en brud til at regere med ham. Der var andre grunde til, at denne tidsalder skulle udspille sig, men den vigtigste var "træning til at regere" for sit folk. Sejerherrene af denne tidsalder vil blive genopstået med et nyt åndeligt eller himmelsk legeme som hans, men også vi vil regere med ham over jorden. Han har ikke givet os mange detaljer om dette, men han har givet os lige hvad vi har brug for for at klare os gennem denne tidsalder.

Den højvej, der tales om sådanne steder som Esajas 40, er broen mellem denne tidsalder og den næste. En højvej, er en forberedt vej, som folk kan færdes på. Nogle skærer gennem buske, skove og sumpe, bringer bjerge ned og hæver de lave steder, så andre kunne komme på den vej, de har lavet, så de kan nå deres destination meget hurtigere og nemmere. Derfor bør et af vores grundlæggende mål være at gøre vejen lettere for alle, der kommer efter os.

Så vores første mandat er at forkynde evangeliet om riget, og vores andet mandat er at hjælpe med at bygge en højvej, for at bane vejen for Herren. Højvejen er Guds "højere vej". Mens vi ser denne verdens kongeriger kollapse som i Daniel 2, vokser den lille sten til et bjerg og bliver så ved med at vokse, indtil den fylder hele jorden. Den lille sten er Guds rige. Det vokser nu. Vi er nødt til at forstå, hvordan det er i modsætning til denne verdens kongeriger, og vi er nødt til at erkende, hvor det vokser.

Vi ser også i Åb. 11:15, at når det syvende og sidste budskab går frem, bliver denne verdens kongeriger vor Herres rige. En overgang er på vej. Ikke alle kongeriger eller regeringer i denne verden er onde og vil blive ødelagt. Selvom ingen er i fuldkommen harmoni med Gud på dette tidspunkt, kan nogle af dem, der er blevet bygget, være en del af højvejen, der vil hjælpe med at føre menneskeheden til riget. Af denne grund bør det være vores beslutning, at vores nation ville være en af disse. Det er grunden til, at vi er hengivne til at være det salt og lys, vi er kaldet til at være i vores nation, engageret i tiden som repræsentanter for kongeriget, der hjælper med at gøre vejen lettere for andre at rejse.

Ugens Ord 38
OP