Menu
Forberedt til Tiden 38
af Rick Joyner.

I de sidste par år har vi gået igennem tider, hvor en ny krise eller større kontrovers syntes at ske hver måned, til nu, hvor det ser ud til, at vi står over for to eller tre om ugen. Disse tider bliver bestemt mere intense, men det betyder ikke, at vi skal føle et øget pres i vores personlige liv. Vi har et rige, der ikke kan rokkes. Hvis vi har bygget vores liv på det rige, kan hele verden ryste, men det gør vi ikke. Hvis vi ryster hver gang verden gør det, så er vi nødt til at undersøge, hvor vi kan være forkert forbundet til verden i stedet for kongeriget.

Et ord, som kristne synes at få overalt, er at forenkle. Undersøgelser om lykke har fundet ud af, at de lykkeligste mennesker på jorden er dem, der har det enkleste liv. Vi er her ikke bare for at være lykkelige, men hvis vi bliver i Kongen og hans rige, gør Skriften det klart, at vi vil være fulde af glæde. Vi er kaldet til at bringe fred til en verden, der falder i stigende kaos, og vi kan ikke gøre dette, hvis vi ikke har fred i vores personlige liv. Tiderne med iøjnefaldende forbrug og at basere vores livsstil på vores evne til at låne er sandsynligvis forbi for altid. Det er en ny dag, men det kan blive en bedre dag for alle.

Hvis du stadig ser på et bjerg af problemer, så tag opmuntring fra Herrens ord til Zerubbabel i Zakarias 4:6-7:

"Dette er Herrens ord til Zerubbabel, der siger:
'Ikke ved magt eller kraft, men ved min Ånd', siger Hærskarers Herre.

'Hvad er du, o store bjerg? Før Zerubbabel vil du blive en slette; og
han vil bringe den øverste sten frem med råb om "Nåde, nåde over den!"

Først har vi brug for en plan og specifikke mål for at forenkle vores personlige liv. Så er vi nødt til at se på det bjerg, vi måske står over for, og erklære Guds nåde over det. Guds nåde er langt mere værdifuld end en livslang indsats. Når vi vender os til Guds nåde, som vi altid burde, kan vi forvente, at bjerget foran os bliver en slette. Det sker måske ikke på én gang, men det vil ske.

Husk, at ENHVERT JOB KAN GØRES, HVIS DET ER OPDELT I SMÅ TRIN. Bestem, at dit bjerg skal flyttes, og at du ikke stopper, før det bliver en slette foran dig. Helligånden er ikke "gøreren", men snarere "hjælperen". Han vil ikke gøre det uden os, men hvis vi engagerer os, vil han få det til at ske.

Bestem derefter, at du vil nyde disse tider! Et af vores formål er at forkynde evangeliet om riget. Evangeliet er gode nyheder, som vil være en stor kontrast til alle de andre nyheder, folk hører. Vi får også at vide i Romerne 14:17-18, "for Guds rige er ikke at spise og drikke, men retfærdighed og fred og glæde i Helligånden." Så for at forkynde denne gode nyhed, bliver vi nødt til at demonstrere retfærdigheden, freden og glæden i Helligånden.

Hvis vi vandrer i retfærdighed, som gør, hvad der er ret i Herrens øjne, vil vi kende en fred, som verden ikke vil være i stand til at forstå, og den vil få os til at stikke mere og mere ud i de kommende tider. Denne fred fører til en glæde, der ligeledes vil blive en chokerende kontrast til den fortvivlelse, som verden oplever. Det er derfor, som vi bliver fortalt i Esajas 60, at når mørket dækker jorden og dybt mørke menneskerne, så viser Herrens herlighed sig over hans folk – og nationerne vil komme til lyset. Mørket vil kun gøre lyset så meget lysere, og lyset vil sejre.

Så lad os beslutte, at vi hver uge vil gøre nogle fremskridt i at gøre vores liv enklere og os selv friere til at gøre det, vi er kaldet til at gøre. Det er de tider, som alle, der har vandret med Gud, har forudset og længtes efter at se, og vi kommer til at leve i dem! Så lad os virkelig leve, hvilket vi gør, når vi bliver i Kristus, som er vores liv.

Ugens Ord 39
OP