Indhold
Forberedt til Tiden. 1
af Rick Joyner.

Det kommende år vil være et af de vigtigste år for vore liv og verden. Da jeg begyndte at sige for nogle år siden, alle valg i USA fra nu af vil være vigtigere end det sidste, fordi vi går ind i en tid med en sådan intensitet. Jeg tror, vi kan sige, det har været præcis så langt, og tro det eller ej, selvom valget i 2010 ikke vil indeholde et præsidentvalg, vil de være endnu vigtigere end valget i 2008. På grund af intensiteten i denne tid, vil vore valg få store konsekvenser - dette er sandt for nationen, verden, og vores individuelle liv.

Selv de beslutninger vi træffer, vil få forøget konsekvenser, vi vil samtidig få mindre og mindre tid til at afgøre dem i. Det er grunden til at den mest vigtigste beslutning vi kan tage, at søge Herren første før alt andet, for at kende Ham og Han's veje bedre, og følge med Ham mere intimt. Det sande kristne liv er ikke bare at kende de rette doktriner, men det er et liv for at følge og adlyde Herren. Som Herren gjorde det klart, kan vi kender alle doktriner godt, men hvis vi ikke adlyder Ham, så vil det ikke være godt for os på den store dommedag, og det vil sandsynligvis ikke gå godt for os i dette liv heller.

Der er to aspekter for at følge Herren og gøre Han's vilje. Man begynder med at elske sandheden nok til at søge det i Hans Ord. Den anden er at kende Han's stemme. Selv under den Gamle Pagt, ser vi igen og igen, at Israel var forpligtet til at adlyde Han's befalinger og til at lytte til Han's stemme. Dette har ikke ændret sig. Vi har brug for at kende og lytte til Han's skrevne Ord og adlyde Han's stemme, som er erklæret i hele Det Nye Testamente, som vi vil dække.

Derfor vil målet dette år i Ugen's Ord være at studere at kende Han's skrevne ord bedre, og at kende Han's stemme bedre. Som vi får fortalt i II Thess 2:10, blot fordi vi kender, "sandheden" betyder ikke, at vi ikke kan blive bedraget i disse tider, vi skal have en "kærlighed til sandheden." Hvis vi virkelig elsker sandheden , vil vi forfølge den flittigt. Åbenbart er du på jagt efter sandheden, ellers ville du ikke læse noget som Ugen's Ord. Lad os beslutte at dygtiggøre os mere og mere i vores jagt på Herren og Han's sandhed.

Dem som dygtiggør sig på hvert område, er uden tvivl dem, der gør det grundlæggende det bedst. Det bedste vil blive fundet med en hengivenhed til løbende at følge og øve det grundlæggende. Jo stærkere vi er i det grundlæggende, desto stærkere vil alt det vi bygger videre på dem være, og desto mere kan bygges videre på dem.

Som vi har diskuteret, har undersøgelser vist, at omkring 80 procent af amerikanerne hævder at være kristne, og en stor procentdel af disse hævder at være genfødte kristne. Dog mindre end 10 procent har et bibelsk verdensbillede. Vores verdenssyn er, hvordan vi ser og oplever verden. Bibelen blev givet til os, så vi kunne se verden og livet, som Gud ser det. At se verden på anden måde end, hvordan Herren ser den er grundlæggende et bedrag. Et grundlæggende mål for det kristne liv må være at vandre i sandhed.

Hvad har formet vores verdenssyn? Nyhedsmedierne? En verdslig uddannelse? Udtalelser fra andre mennesker? Vores egne meninger? Bibelen? Sund undervisning af en god og kyndig pastor? Vores verdenssyn kan være en kombination af disse, men vores største bekymring er dette, er den sand. Det vil kun være sandt i den grad, som vi ser verden som Gud gør.

Sandt kristen liv er at være en discipel af Kristus. Det betyder, at vi bør lære af Ham og Han's veje, og ved dette skulle vi også se verden gennem Han's øjne. Når Jesus, som var Ordet, ville stå på "der står skrevet", når Han blev udfordret, hvor meget mere er vi så ikke nødt til at gøre det samme? Derfor, en af vores grundlæggende brændende optagethed som en discipel må være at kende Bibelen. Uden tvivl er dette en skræmmende opgave, men det er at følge efter Kristus. Han har aldrig sagt, at det ville være let - Han sagde, at det ville være det værd.

Læsning gennem Bibelen kan være meget nyttigt, og jeg anbefaler, at alle kristne gør dette. Et overblik over hele Guds plan er afgørende for forståelsen af de forskellige aspekter af det, herunder den tid, vi lever i. Jeg har læst Bibelen igennem mange gange, og jeg har endnu ikke fundet en eneste modsigelse i den, medens de vantro konstant erklære den for at være fyldt med dem. Indrømmet, nogle ting syntes først at være modsætninger, når vi tager det ud af sammenhæng, men når vi begynder at se hele billedet, passer det hele sammen. Faktisk er at afklare nogle ting, der synes at være modsætninger for dem med overfladisk kendskab udført med sådan en dyb visdom, at det er uden tvivl ud over menneskelig visdom.

Bibelen er også fyldt med profetier, som er sket nøjagtigt som angivet. De kommende og Jesu liv blev forudsagt af snesevis af mennesker over en fire tusindårsperiode, og Han opfyldte dem alle. Buddha liv var ikke forudsagt sådan. Muhammed's liv ikke var forudsagt sådan. Ingen andre i historien har nogensinde haft en sådan legitimationsskrivelser. Uden tvivl er Jesus den Ene som det blev forudsagt skulle komme. Han fuldførte alt, hvad Han kom for at udføre, og der er ingen anden i hele historien, hvis budskab, vi kan stole mere på. At kende Ham og Han's budskab, og derved blev det Han's vidnesbyrd som er den mest vigtigste bestræbelse vi kan have i dette liv.

Vores primære hengivenhed for denne studie i år, vil være følgende: at kende Herren og Han's budskab og være i stand til at anvende dem bedre i vores egen tid, grundlægge og, eller styrke vores bibelske verdensbillede. Fra dette perspektiv, vil vi være i stand til at skelne de tiden og til bedre at gennemføre vores eget formål i dem. Af denne grund vil vi også tage fat på nogle af de vigtigste aktuelle begivenheder og kræfter i vor tid.

Ugens Ord 2
OP