Menu
5 Forstå Tiden's Tegn 15
af Rick Joyner.

Vi har beskæftiget os med enhedens magt/kraft, og hvordan kirken skal komme ind i denne enhed til at udføre sit formål i disse tider. I år vil vi se store broer af tillid og fællesskab ved at blive bygget mellem mange kirker, kirkesamfund, og enkelte kristne, der har været meget delte før. Dette vil frigøre hidtil uset magt.

En af grundene til, at der har været så stor splittelse i kirken, er, at vi har forsøgt at forene os for megetrundt omkring. Nationen Israel var kun forpligtet til at være i enhed i to grundlæggende spørgsmål - tilbedelse og krigsførelse. De skulle tilbede Jehova sammen på den måde og det sted, han havde foreskrevet, og de skulle altid være klar til at mobilisere og forsvare enhver af de andre stammer, der blev angrebet.

Hvis kirken ville leve efter denne samme visdom, ville hendes magt, autoritet, størrelse, rigdom og indflydelse hurtigt formere sig. Når vi diskuterer at være i enhed om tilbedelse, er vi nødt til at undgå de nuancer, som Herren har givet os frihed i, såsom musikstilen. Men vi har brug for at være i enhed om, hvem vi tilbeder, og hvordan vi overholder de bibelske standarder og lære om moral, integritet og andre grundlæggende ting, som bør være fælles for alle kristne. Mähriske brødre, herrnhutere, udtalte følgende: ”I det grundlæggende skal der være enhed. I de andre sager skal der være frihed, og i alle ting skal der være næstekærlighed."

Hvad angår krigsførelse, bør vi som kristne altid være klar til at mobilisere os sammen med andre troende for at forsvare enhver af vores brødre eller søstre, eller andre kirker, der bliver angrebet. I øjeblikket er dette ret sjældent, men de gange, jeg har set det ske, har resulteret i en binding mellem troende på en særlig, kraftfuld og varig måde.

Jeg blev vist for år tilbage, at tjenestegaven "hjælp" ville være en af de mest magtfulde tjeester til at skabe enhed i kirken. Jeg havde altid tænkt på, at dette var en tjeneste for dem, der klippede græsset eller vaskede op i kirken, men Herren viste mig, at denne tjeneste var meget mere end det; det var et fundament, som alle de andre tjenester var bygget på. Helligånden kaldes "Hjælperen", og den sande tjeneste for hjælpere er meget grundlæggende for Helligåndens natur. Når en er ved at drukne og råber på hjælp, har den, der reagerer for at redde ham, tjenesten som hjælper. Dem, der reagerer for at hjælpe med at forsvare andre, der er under angreb, er dem med den sande tjeneste for hjælpere.

For år tilbage havde jeg en drøm, hvor et af mine børn var i en kloakgrøft, dækket af snavs, og ikke alene ville ingen hjælpe ham, men han så ud til at være foragtet af hele verden på grund af sin tilstand. Så i min drøm kom der en mand, hjalp mit barn op af grøften, rensede han og restaurerede ham, så mit barn var frit og kunne gå igen. Der er ingen måde, jeg kan beskrive den påskønnelse, jeg følte for denne person, der hjalp mit barn. Jeg havde lyst til at give ham alt, hvad jeg havde, og jeg ville have gjort alt i verden, jeg kunne for ham. Så hørte jeg Herrens stemme i denne drøm sige: "Jim Bakker er mit barn. Vil du hjælpe ham?”

På det tidspunkt var Jim Bakker muligvis et af de mest foragtede mennesker på planeten, selv af kristne. Hvis du læste noget af den mail, han modtog fra kristne, mens han sad i fængsel, ville du tro, at kristne især foragtede ham. Gud elskede ham, og Gud havde ondt på grund af den måde, et af hans børn havde ondt på. Jeg kendte ikke Jim, havde aldrig set PTL-programmet undtagen nogle få minutter lejlighedsvis og havde kun tilfældigt fulgt hans retssag og fængsling. Men jeg besluttede mig straks for at hjælpe Jim på enhver måde, jeg kunne. Jeg tror ikke, jeg har gjort meget for at hjælpe ham, og jeg må ærligt sige, at jeg oprigtigt synes, at jeg har haft meget mere ud af vores forhold, end han har. Endnu mere end det kom Guds gunst over mig på en måde, som jeg aldrig havde oplevet før.

Det var af samme grund, at da situationen med Todd Bentley opstod, og jeg blev bedt om at hjælpe med at genoprette ham, tøvede jeg ikke. Jeg blev advaret af nogle om, at det ville koste mig og min tjeneste meget dyrt at hjælpe Jim Bakker, og det kan det have været med nogle, men Guds gunst er meget mere værd end alle menneskers gunst. Jeg ved, at Todd har spurgt, hvad jeg forventer at få ud af at hjælpe ham, og undrede mig over, hvorfor jeg ville det, når det ser ud til, at hele kirken er sur på ham, men den drøm, Herren gav mig for over tyve år siden, er stadig lige så virkelig for mig. nu som da jeg først vågnede efter at have haft det. Jeg er her ikke for at bygge en tjeneste – jeg er her for at gøre Guds vilje, men jeg ved også, at kirken aldrig vil have Guds tillid eller mennesker, før vi har hans hjerte til genoprettelse. Da verden syndede, vendte sig bort fra ham og faldt i frygtelig udskejelse, fordømte Herren det ikke – han kom og gav sit eget liv for at redde det. De, der har hans hjerte, vil gøre det samme for dem, der er i vanskeligheder.

Sande kristne er i grundlæggende enhed om tilbedelse, og når vi begynder at reagere for at hjælpe med at forsvare vores brødre og søstre, der bliver angrebet, vil vores enhed vokse meget hurtigt. Vi er også nødt til at reagere og mobilisere for at hjælpe dem, der falder i sy nd fordi det er grundlæggende kristendom – at gøre, hvad vores Frelser gjorde for os.

Ugens Ord 6
OP