Menu
6 Forstå Tiden's Tegn 16
af Rick Joyner.

Amos 3:3 spørger, "Kan to går sammen, medmindre de er enige?" Dette er ofte blevet fortolket forkert med at betyde, at vi ikke kan gå sammen med nogen, medmindre vi er helt enige. Hvis det var sandt, ville vi ikke være i stand til at gå med nogen, herunder i de fleste tilfælde, vores ægtefæller! Amos 3:3 er et spørgsmål, og svaret er "ja." Jeg tror, svaret ville være mere præcist, hvis vi kan gå sammen i et område som vi er enige om.

Enhed er nødvendig for kirken for at udføre sine mest basale mandater. Da vi kommer tættere på slutningen af denne alder, vil kirken ikke kunne overleve uden enhed. Imidlertid må kirken kommer blive en enhed, før den kan blive den mest magtfulde kraft på jorden. Dette er nu begyndt at finde sted på et højere niveau, end jeg har været vidne til, i næsten de 40 år jeg har været en kristen.

Enhed er en af de mest magtfulde kræfter på jorden. Som Herren sagde i John 17:20-23, resultatet af den enhed af hans folk rent faktisk ville give verden tro for, at han virkelig blev sendt af Faderen:

20. Ikke alene for disse beder Jeg [ikke for deres skyld alene, jeg beder],
men også for [alle] dem, som ved deres ord kommer til tro [og i tillid tror] på mig,

21. at de alle må være ét, ligesom du, Fader! er i mig, og Jeg i dig,
så også de må være ét i os, verden må tro [uden tvivl], at du har sendt mig.

22. Og Jeg har givet dem den herlighed og ære, som du har givet mig,
for at de skal være ét, ligesom vi er ét

23. Jeg i dem og du i mig, for at de må være fuldkommen ét, så verden kan forstå [uden tvivl],
at du har sendt mig og har elsket dem, ligesom du har elsket mig.

Dette er den sidste nat, at Jesus levede på jorden som en menneske, og han vidste, at det var hans sidste. Hvis du vidste, at i aften var dit sidste på jorden, hvad ville du bruge det at bede om? Du ville bede om de vigtigste ting på dit hjerte. Derfor kan vi konkludere fra denne bøn af Jesus, skrevet i John 17, at det repræsenterer de vigtigste ting på hans hjerte, som vi også kender, er ét med Faderen hjerte. Vi kan se af denne, at en af de vigtigste ting på Guds hjerte er den enhed af hans folk. Hvis dette er en af de vigtigste ønsker i vores Herre, må det også blive en af de vigtigste ting på vores hjerter, hvis vi virkelig er blivende i ham.

Som vi har behandlet de sidste par uger, magtens enhed er ekstraordinær, ogfejlen i at forene kan få tragiske konsekvenser. I Jesu bøn, ser vi, at Han gav os sin herlighed, så vi kunne være ét. Vi kan begynde at bevæge sig tættere mod dette endelige Guds formål ved ikke at dividere med smålige spørgsmål, som vi har gjort så ofte, idet Amos 3:3 en formaning til at søge steder for enighed, således at vi kan gå sammen i disse områder. Dette kan være en nyttig begyndelse, men den ultimative enhed må komme, som vi har beskrevet i:

Salme 133.
1 Se, hvor godt og lifligt er det, når brødre bor tilsammen:
2 som kostelig olie, der flyder fra hovedet ned over skægget, Arons skæg, der bølger ned over kjortelens halslinning,
3 som Hermons dug, der falder på Zions bjerge. Thi der skikker Herren velsignelse ned, liv til evig tid.

Vi ser her, at det er når vi salve Hovedet, at olien vil strømme ned, indtil den dækker hele legemet. Det er når vi vender vores opmærksomhed mod Herren, giver ham vores lovsang og tilbedelse, som han fortjener, se ham og hans herlighed, da forvandles vi til hans billede og vi vil være i stand til at komme ind i den enhed, han har ordineret.

Enhver enhed kan være en afgud, formørke vores hengivenhed til ham. Det skal være så vigtigt for os, at vi aldrig ville uenige med anden bror eller søster i Kristus, men beslutte at vi vil arbejde os sammen ud af alle problemer, der har splittet os. Alligevel vil vi helt sikkert fejle i dette, hvis vi ikke holder vores opmærksomhed på Herren, da kan vi ikke mislykkes, hvis vi gør det. Splittelse er altid det endelige resultat af ikke at se på Herren.

Rom.12: 18 erklærer: "Hvis det er muligt, så vidt det afhænger af dig, være i fred med alle mennesker" Hvis vi starter ud med denne forudsætning, og om muligt finde en måde at være i fred med andre, kan vi så finde nogle områder af enighed og fællesskab. En vis grad af sammenhæng kan bygges på dette. Lad os beslutte at have en grundlæggende hengivenhed til dette, og i år rydde op i de splittelser der er i hans legeme, kirken, som vi har været delagtig i. Resultatet kan kun gavne os, og endnu vigtigere, vil det være en fordel for de oprindelige formål af Herren.

Ugens Ord 7
OP