Menu
49 Forstå Tiden's Tegn 59
af Rick Joyner.

Som vi har diskuteret, har undersøgelser vist, at de fleste kristne i Amerika ikke længere er medlemmer af en lokal kirke. Andre undersøgelser har vist, at kun en lille procentdel af kristne i Amerika har et bibelsk verdensbillede. Dette er åbenbart to hovedårsager til kirkens svaghed i Amerika. Fordi kirkens salt har mistet sin smag, og lyset er blevet svagt, har vi også været vidne til ondskaben komme ind som en syndflod. Dette kan vendes, men kun hvis kirken i Amerika vender om, bliver etableret i sandheden og lever med den frimodighed, mod og beslutsomhed, som er kendetegnende for en sand discipel.

I undersøgelser, hvor kristne i Amerika blev stillet spørgsmål om, hvad de troede, var der få, der troede på selv de mest grundlæggende læresætninger i Skriften, såsom at der var en ægte djævel eller endda ondskabens natur. De troede, at nogle af de mest grundlæggende overtrædelser, som Guds ord gør klart, ikke faktisk var overtrædelser. Den meget virkelige djævel har været effektiv til at sløre de ting, som Gud har gjort klart, hvilket er bedragets natur. Kan vi lide det eller ej, tro det eller ej, hvis vi gør de ting, som Gud kalder onde, går vi til grunde. Denne onde, kødelige naturs gerninger er tydeliggjort i Galaterne 5:19-21:

Den syndige naturs handlinger er indlysende: seksuel umoral, urenhed og udskejelser; afgudsdyrkelse og hekseri; had, splid, jalousi, raserianfald, selvisk ambition, uenigheder, strid og misundelse; drukkenskab, perversiteter og lignende. Jeg advarer jer, som jeg gjorde før, at de, der lever sådan, ikke vil arve Guds rige.

Ovenstående vers er alvorlige – at de, der praktiserer disse ting, ikke vil arve Guds rige! Selvfølgelig er der forskel på, om man indimellem glider eller falder for en synd og praktisere den, eller ikke engang at kæmpe imod den. Kan vi lide det eller ej, tro det eller ej, hvis vi fortsætter med at leve efter den faldne natur, når vi først er blevet forløst, gør vi en hån af korset i vores liv. Guds nåde er ikke blot den evige tilgivelse for fortsat synd; det er kraften til at leve et nyt liv som en ny skabelse, at blive født på ny af en anden, åndelig natur. Vi får at vide i Romerne 8:13-14:

For hvis du lever efter den syndige natur, vil du dø; men hvis I ved Ånden slår legemets ugerninger ihjel, skal I leve, for de, der ledes af Guds Ånd, er Guds sønner.

Hvis vi har en bibel, eller adgang til en, er uvidenhed om synd ikke en undskyldning, der vil befri os fra syndens konsekvenser. Hvis vi virkelig elsker Gud og har omfavnet korsets forsoning, tilhører vi ham nu, ikke os selv. Hvis vi virkelig elsker Gud og er sande disciple, vil vi være hengivne til at finde ud af, hvad han kalder godt, og hvad han kalder ondt, og vi vil kun gøre de ting, der behager ham.

Nogle kommer med den undskyldning, at de ikke kan forstå Bibelen, eller at der er så mange meninger om det, der står, at de er forvirrede. Men hvis du er en sand søger, vil du holde ud gennem alt det, som djævelen kaster efter dig for at distrahere dig fra denne grundlæggende forpligtelse. Satans allerførste taktik til at forårsage menneskets fald var at få dem til at tvivle på, hvad Gud havde sagt. Dette er et overgreb, vi kan forvente i store dele af vores liv, men hvis Han, som er Ordet, ville tage sit standpunkt til "Der står skrevet", når vi bliver fristet, hvor meget mere skal vi så gøre dette? De grundlæggende spørgsmål om synd og retfærdighed, eller det, der er ret i Herrens øjne, er tydelige i Skriften.

Alligevel, når først dette fundament er lagt i vores liv, er vi nødt til at bygge på det med en hengivenhed for at vokse i kærlighed, først til Gud og derefter til hinanden. Vores højeste formål er ikke at leve syndfrit, men at elske. Faktisk er hele loven opsummeret i kærlighed. Vi får at vide i 1 Timoteus 1:5: "Målet med denne befaling er kærlighed, som kommer fra et rent hjerte og en god samvittighed og en oprigtig tro".

Vi skal altid bevare vores vision. Vi får at vide i Hebræerbrevet 6, at der er et grundlag for omvendelse, vi skal bygge på. Vi begynder ikke at bygge noget på anden sal, men på fundamentet.

Ugens Ord 50
OP