Menu
48 Forstå Tiden's Tegn 58
af Rick Joyner.

Hvis vores teologi om riget er korrekt, så vil et bibelsk verdensbillede i det væsentlige være et riges verdensbillede. Jesus kom for at prædike riget, og han gav os den samme opgave. Han sagde, at dette skulle opnås, før slutningen af denne tidsalder kunne komme.

Vi skal altid huske på, at evangeliet betyder "gode nyheder", og at vores budskab er den gode nyhed om det kommende rige, ikke den dårlige nyhed, som mange promoverer om de profeterede problemer i slutningen af denne tidsalder. Disse problemer vil komme, og de er skrevet, så vi kan være forberedte på dem. Dette må dog ikke være vores hovedbudskab, men snarere vil løsningen på alle menneskets problemer være hans tilbagevenden for at etablere hans rige af retfærdighed, retfærd og fred på jorden.

Lad os også hele tiden huske på, at selvom det kan se ud til, at ondskaben hersker for en tid, så vil den ikke i sidste ende sejre, men blive fuldstændig ødelagt fra jorden.

Vi bør også huske på, at Herren kunne have kastet djævelen i ildsøen og taget sin myndighed over jorden umiddelbart efter sin opstandelse, men det gjorde han ikke for vores skyld. Hele denne tidsalder er "træning til at regere" for dem, der er kaldet til at være hans medarvinger. Så spild ikke dine prøvelser; de er prøver, som er beregnet til at modne dig på hans måder.

Djævelen har et pral: Guds skabelse kronen på værket, da han fik valget mellem at adlyde Gud eller at følge Djævelen, valgte at følge Djævelen, selvom mennesket levede i et perfekt miljø. Faderen vil dog have den sidste prale, fordi "den sidste Adams", Kristus, selv om han lever i de mørkeste tider med hele helvede og jorden som modstander, valgte at adlyde og følge Gud. Dette vil være det ultimative vidnesbyrd om de fyrstendømmer og magter, som er dømt til døden – at Guds sandhed vil sejre over alle djævelens løgne.

Hver gang vi bliver testet og vælger at adlyde i stedet for at give efter for synd eller fristelse, styrkes vores åndelige autoritet, og vi hjælper lidt mere med at bane vejen for Herren og hans rige. Husk altid på, at hvis Herren ikke ønskede, at vi skulle blive fristet, kunne han have fjernet fristeren, men det gjorde han ikke, det vvar for vores skyld. Vi bør gribe enhver mulighed for at vokse i Kristus ved at tage vores kors op dagligt og følge hans eksempel for at dø for os selv, så vi kan blive brugt til at bringe liv til andre.

Ugens Ord 49
OP