Menu
42 Forstå Tiden's Tegn 52
af Rick Joyner.

Angrebet på religionsfriheden i Amerika i de sidste ni måneder kan være uden fortilfælde, men det gør meget godt for kirken i Amerika. Ethvert angreb ser ud til at have resulteret i et større skub for enhed i Kristi legeme, der samler dele af legemet, som aldrig før har relateret til hinanden på en væsentlig måde. Dette er bestemt en god ting og vil bære meget frugt. Der er også andre måder, hvorpå dette angreb styrker kristne i Amerika, hvilket vi burde forstå.

Det kræver ikke overnaturlig dømmekraft at forstå, at kristendommen i Amerika er et hoved målet på dette tidspunkt, men det er også et angreb på alle trosretninger, fordi angrebet er på religionsfrihed. Alligevel vil dette resultere i et større fremskridt for kristendommen i Amerika og i sidste ende større frihed. Selv de mest blinde eller søvnige kristne kan ikke undgå at forstå, at vi er under angreb, og hvor alvorlige disse angreb er. Trompetkaldet bliver hørt af flere og flere, mens kirken mobiliserer.

Vi skal ikke være uvidende om djævelens planer (se 2 Korinterbrev 2:11), og den måde, hvorpå kirken i Amerika nu kommer under angreb, kan tydeligt ses. For eksempel ses en enhed, der åbenbart er ved at blive brugt mod kirken, i Obama-administrationens nominering af Chai Feldblum til at lede EEOC (Equal Employment Opportunity Commission). Hendes udtalelser om religionsfrihed eller religiøs diskrimination, der krænker andre menneskers ret til at være fri for religion, samt hendes forslag om at ophæve friheden for religiøse institutioner såsom hospitaler og velgørende organisationer til at blive fritaget for at skulle ansætte personer med livsstil eller tro. som modsiger deres religiøse overbevisning, vil helt sikkert få mange grundlæggende spørgsmål til at stå på spil. Så hvad skal vi gøre?

Satans mest magtfulde våben er mørket – at være skjult. Disse angreb bliver så tydelige, at han tydeligvis bliver tvunget ud i lyset. Listighed, udspekulerethed og underfundighed er væk. Nu kan vi tydeligt se, hvor fjenden angriber, og kan nemt imødegå det. Men hvordan imødegår vi det? Vores mål er at vende det, der er ment for det onde til godt og at overvinde det onde med det gode. For at gøre dette skal vi bevare den rette ånd, ikke blive underlagt frygt eller had, men bevare Guds fred, fordi vi får at vide i Romerne 16:20, at det vil være "fredens Gud, der snart vil knuse Satan under vores fødder.

I Amerika har der måske aldrig været et sådant angreb på vores tro, som nu driver kristne til at fastslå, hvad de tror på. Dette vil ikke kun resultere i meget stærkere kristne, men i en meget mere klar fremstilling af evangeliet i Amerika.

For eksempel bliver kristne opfattet som værende anti-homoseksuelle, men det tror jeg ikke, jeg kender en eneste kristen, der er. Det, de er imod, er meget af "den homoseksuelle dagsorden", som er meget anderledes end at være imod homoseksuelle. Guds ord er klart - Herren elsker alle mennesker og ønsker, at de skal blive frelst. Med spørgsmålene nu så ude i det åbne, er det en større mulighed for sandheden til at skinne og kaste mørket ud.

Mange af de ekstreme elementer på den homoseksuelle dagsorden krydser grænsen for at angribe dem af alle trosretninger og krænker de grundlæggende rettigheder, ikke kun for kristne, men på den moralske lære fra mange religioner, og påtvinger deres grundlæggende overbevisninger, som anses for at være. umoral, på dem. Dette tvinger mange kristne til bedre at forstå bibelsk moral, og hvorfor Gud er imod umoralsk adfærd.

Alligevel mener de fleste kristne heller ikke, at det er rigtigt at forsøge at påtvinge andre vores egen moral, men vi bør heller ikke udsættes for, at det, de betragter som umoral, bliver pålagt dem. Hvis vi skal tale om frihed, skal vi også inkludere andres frihed til ikke at få vores moral pålagt. Hvordan kommer det til at fungere? Der er klare, bibelske svar, og vi er nødt til at kende dem, så vi kan vandre resolut i sandheden.

Det er nu ret klart, at Obama-administrationen vil søge at bruge regeringen til at påtvinge kirken umoral gennem EEOC og andre spørgsmål såsom "the hate crimes bill", som er endnu et grundlæggende angreb på religionsfrihed i Amerika. Denne konflikt er ved at komme til hovedet. Hvor står vi? Hvad tror vi på og hvorfor? Hvis vi kæmper mod disse ting, vil vi gøre det for sejren. Så hvordan vil en sand sejr se ud?

Kristne juridiske organisationer gør klar til en stor kamp for vores grundlæggende religiøse frihedsrettigheder. Nogle tab i den juridiske kamp, såsom ansættelsespolitikker, vil åbne døren for, at langt værre ting bliver pålagt kirken. Ligesom apostlen Paulus demonstrerede i sin juridiske kamp med jøderne i Jerusalem, hvilket i sidste ende førte til, at han appellerede til Cæsar, er vi nogle gange nødt til at kæmpe på den front med alle de midler, vi har. Dette giver også et vidnesbyrd om Gud i de riger, som er nødvendigt for at tage åndelig autoritet. Paulus' vidne for Cæsar kan have virket som et nederlag, da det kostede ham livet, men hans beslutsomme trofasthed over for evangeliet og hans martyrdød åbnede i sidste ende de åndelige porte for kristendommen til at undertrykke Romerriget.

Vores naturlige sind kan ofte ikke forstå Åndens veje, men for virkelig at forstå tiden, skal vi, hvilket betyder, at vi skal have åndelig dømmekraft. Åndelig skelneevne er ikke noget, vi ikke kan forstå, som nogle kristne tåbeligt tror, men vi skal komme op i et meget højere perspektiv for at forstå. Men for at forstå, må vi se ud fra et bibelsk verdenssyn, noget undersøgelser har afsløret, at kun 3 procent af dem, der hævder at være "genfødte kristne" i Amerika faktisk har. Et bibelsk verdensbillede er at se verden fra Bibelens perspektiv, som er Guds ord.

For at vinde denne kamp er vi nødt til at tage vores standpunkt til det skrevne Ord. Hvis Jesus, som er Ordet, tog stilling til "det står skrevet", da han blev angrebet af djævelen, hvor meget mere skal vi så stå på det, der står skrevet? Der er sund, bibelsk sandhed, som vi kan stå på i det nuværende angreb, hvilket er det, vi ønsker at stå på med hver holdning, vi indtager.

Det nuværende angreb på de grundlæggende søjler i vores friheder vil ende med at være til vores bedste. Som sagt, udfordringen med at kende, hvad vi tror og hvorfor, styrker allerede Kristi legeme. Der er stigende tegn på, at vi virkelig er i de første stadier af endnu en stor opvågning. Hvis kirken fortsætter med at vågne op, er der ingen tvivl om, at sandheden vil sejre, og friheden vil igen blive forkyndt i hele landet.

Lad os nu stille nogle grundlæggende spørgsmål. Hvorfor er disse friheder i Amerika så vigtige? Kristendommen er vokset og endda sejret, hvor der har været ringe eller ingen religionsfrihed. Amerika er ikke det nye Jerusalem eller Guds rige, så hvorfor er denne kamp så vigtig for os at vinde? I de kommende uger vil vi fastslå dette, ikke kun med menneskelige ræsonnementer, men ved Guds urokkelige Ord.

Ugens Ord 43
OP