Menu
4 Forstå Tiden's Tegn 14
af Rick Joyner.

År 2009 vil bringe ekstraordinær vækst i tro og fred for dem, der tjener Herren. En væsentlig grund til dette er, fordi det også vil være et år med ekstraordinær enhed. Der vil være en komme sammen i Kristi legeme år på måder, som vi nok ikke har set i vores levetid. Resultatet bliver en frigivelse af endnu mere kraft og lys, som vil resultere i stadig voksende tro og fred hos hans folk.

Vi har været dækket med måder som kirken er begyndt at rejse sig op for at opfylde sine sidste dage henblik på at forberede vejen for Herren. To primære måder at dette opnås, er ved at prædike evangeliet om Riget i hele verden og opbygge en højvej for riget, som vi ser i Esajas 40.

På en grundlæggende måde er kirken kaldet til at være denne højvej. Det er kaldet til at være en repræsentant for den kommende konge og en afspejling af hans rige, hvorpå folk går ind og bevæger sig mod deres endelige bestemmelse. Et af de aspekter af riget, som vi ser i bibelske profetier, er, at efter at riget kommer, vil jorden igen komme i harmoni i den grad, at selv løverne vil lægge sig ned med lam, børn vil være i stand til at lege med kobraer, og ingen vil skade nogen anden. Derfor vil en af de grundlæggende måder, hvorpå vi kan forvente, at kirken begynder at afspejle riget, være ved hendes enhed og harmoni.

Som vi også ser i bibelske profetier, vil verden falde i stigende forvirring og konflikt i slutningen af denne tidsalder, så kirken vil bevæge sig i den stik modsatte retning af verden på mange grundlæggende måder. Efterhånden som frygten tiltager i verden, vil kirken vokse i tro og fred. En grund til dette vil være øget enhed. Tro bliver mangedoblet med enhed. Det er derfor, Herren sagde i Matt. 18:19: "...hvis to af jer er enige på jorden om noget, de kan bede om, skal det ske for dem af min Fader, som er i himlen."

Ordet, der er oversat med "enig" her betyder meget mere end blot intellektuelt samtykke til noget; snarere indebærer det en dyb hjerteenhed. Vi kan udlede af hans lære flere grunde til, at han kræver, at tro er forenet med en anden for at kunne bevæge sig på usædvanlige måder. Den ene er, at hans folks enhed er et af de primære spørgsmål i Herrens hjerte, som vi ser i hans bøn i Johannes 17. En anden er, at Gud giver sin nåde til de ydmyge, og det kræver alle ydmyghedens kvaliteter for at komme i enhed med en anden.

Nogle lærer, at Matthæus 18:19 virkelig siger, at hvis vi kommer i enhed med Herren og beder om noget, så vil det blive gjort for os. Selvfølgelig ville det være sandt, men dette vers siger "enig på jorden", hvilket gør det helt klart, at han siger, at denne aftale skal være med en anden person.

I 1 Mosebog 11:6 beskriver Herren kraften i enhed, når han taler om, hvad der sker med dem, der søger at bygge Babels tårn: "Og Herren sagde: 'Se, de er ét folk, og de har alle samme sprog. Og dette er, hvad de begyndte at gøre, og nu vil intet, som de har til hensigt at gøre, være umuligt for dem."

Enhed har den slags magt. Som vi diskuterede tidligere, kan selv en lille grad af sammenhold med en lille gruppe mennesker have en ekstraordinær indflydelse. Karl Marx lærte, at kun en lille brøkdel af lidenskabelige mennesker ville kontrollere resten, som var ligeglade. Lenin beviste dette ved at overtage Rusland, en nation af millioner, med kun 20.000 bolsjevikker. Ligeledes, hvis blot nogle få tusinde kristne kom i enhed og begyndte at leve med beslutsomheden og villigheden til at ofre sig for deres sag, som bolsjevikkerne gjorde for deres, ville virkningen for lys og sandhed være så stor, at mange nationer ville blive forvandlet. Husk, hvad embedsmændene fra et af de mest magtfulde imperier i verden sagde, da Paulus og Silas haltede ind i deres by – "De, der har vendt verden på hovedet, er nu kommet til os!" (se Ap.g. 16) Det var kun to personer!

I år vil vi begynde at se ekstraordinære resultater fra kristne, der begynder at vokse i enhed. Beslut dig for, at du vil være en del af det. I løbet af de næste par uger vil vi behandle nogle af de praktiske måder, hvorpå vi vil se dette ske. For at forberede dig på dette i dit eget hjerte, skal du begynde at bede for dine medkristne, især for enhver, der har skuffet dig eller såret dig i fortiden. Bed om, at de bliver fyldt med Guds Ånd, at de kender hans fred og vokser i hans tro. Hvis der er noget, du kan gøre for at bringe forsoning i nogen grad, så gør det.

Ugens Ord 5
OP