Menu
36 Forstå Tiden's Tegn 46
af Rick Joyner.

I sidste uge talte vi om, hvordan vi er en del af den hellige nation. I tider med konflikter skal enhver nation mobilisere sin hær for at imødegå truslen. Jo større truslen er, jo flere, der skal mobiliseres, og til tider, hvor truslen er stor, kan det være nødvendigt at mobilisere en hel nation. Lige nu mobiliserer den hellige nation med en profetisk hær i stigende antal. Men vi er nødt til at forstå, hvad det vil sige at være en profetisk hær i stedet for en traditionel militærstyrke, der bruger "kødelige" eller fysiske våben. Vi må ikke blive omdirigeret og falde fra vores højere kald. De våben, vi har fået, er guddommeligt stærke, langt mere end alle våben og bomber fra alle de andre hære på planeten.

Som vi også diskuterede tidligere, sammenlignede Tolstoj profeti med en ild, der tændes i et tørt træ – det vil brænde og brænde, indtil alt træ, hø og stubbe er fortæret, og guldet, sølvet og ædelstenene er renset. Tolstoj brugte dette eksempel til at illustrere, hvad han opfattede som den profetiske salvelse, der kom over nogle for at omtale slaveriets ondskaber. Han sagde, at det blev en ild, der ikke kunne slukke, før stort set hele verden brændte med den. Kort tid efter blev slaveriet praktisk talt udryddet fra jorden.

Der er profetier fra Gud, der går ud for at forvandle samfundet, kan endda bringe civilisations-omfattende ændringer som udryddelse af slaveri. Disse er sjældent i den gammeltestamentlige stil, hvor de blomstrer frem "så siger Herren", men de er ikke desto mindre fra ham. Det har været lys fra Gud, der har bragt de fleste af de store fremskridt inden for civil adfærd, som vi kalder civilisation. Mange af disse er rodfæstet i de store sandheder, som blev givet gennem Moses til Israel, hvor idealerne blev båret rundt i verden gennem købmænd og andre midler. Ligesom Herren ville helbrede ni blinde mænd, der ikke engang ville vende tilbage for at takke ham for det, elsker Gud mennesker og vil gøre mange ting til deres bedste, selvom få vil anerkende ham for det.

Udryddelsen af slaveriet var forårsaget af profeti fra Gud, som ikke kom i en form, som vi ser i Det Gamle Testamente, men det var ikke desto mindre salvede ord fra Gud. En af de mest profetiske bøger skrevet på Tolstojs tid var Harriet Beecher Stowes, Onkel Toms hytte. Denne bog startede en brand, der ikke kunne slukkes, før slaveriets ondskab var fortæret i Amerika. Da Abraham Lincoln mødte forfatteren, Harriet Beecher Stowe, sagde han til hende: "Så du er den lille dame, der startede denne store krig," hvilket selvfølgelig betød borgerkrigen.

Vi kan undre os over, hvorfor Herren ikke tog fat på slaveriets ondskab, da han vandrede på jorden. Han gjorde. Det er ikke specifikt adresseret, men det er stærkt adresseret. Jesus angreb frimodigt grundlaget for alt menneskeligt slaveri med det eneste, der virkelig kunne sætte mennesker fri - sandheden. Paulus skrev, at "hvor Herrens Ånd er, der er frihed" (se . Korinterbrev 3:17), hvilket gør det klart, at frihed var Herrens hensigt. "I tidens fylde," bevæger Gud sig. I tidens fylde bevægede han sig for at ødelægge slaveriets institutioner i Vesten, selvom der stadig er andre former for slaveri, såsom økonomisk slaveri. Det er vores opgave at følge hærskarenes kaptajn som gode soldater og at mobilisere, hvor hans arbejde udføres eller hans ild brænder.

En ild brænder i USA nu, der blev tændt af profeti. Ilden er stigende og belyser ultimative problemer, der går ud over sundhedsregningen. Hvis dette er en sand profetisk ild, vil den fortære træet, høet og stubbe, der er vokset op i nationen, og rense skattene. Men ligesom den samme ild blev tændt af Wilberforce i Storbritannien, og det ikke blev en "vild ild", der startede en borgerkrig, kunne slaveriet i Amerika være blevet udryddet uden borgerkrigens vold. Hvis den ild, der nu brænder i Amerika, og som er blevet antændt omkring sundhedslovgivningen, bliver ordentligt kontrolleret, vil den ikke udarte sig til vold, selvom vi kan være sikre på, at det er djævelens hensigt for at miskreditere og sidespore den fra ved at bruge sine stærkeste våben.

Hvis du læser de særlige bulletiner, jeg sender, er der klare gnister i dem, som jeg ved vil starte eller holde ilden i gang. Disse problemer brænder i mit eget hjerte, og jeg kan ikke lade være med at tale om dem, ellers føler jeg, at jeg vil blive opslugt af dem. Alligevel er der også regulering i disse bulletiner , der har til formål at holde brandene inde, så de ikke bliver til naturbrande.

Passion er godt. Nationen er ved at vågne op, og kirken er ved at vågne op fra sin laodikeiske dvale. Opfordringen til den laodikeiske kirke var, at den skulle være "nidkær og omvende sig" (se Åb 3:19). Den iver, der nu kommer over så mange kristne, er meget opmuntrende. Men lad os også huske på, at "selvkontrol" (se Galaterne 5:23) også er en frugt af Ånden.

Raseriet hos umodne kristne, der skriger over abortlæger eller på dem, der søger abort, har skadet pro-life-bevægelsen langt værre end alle dens kritikere. Skaden udført af endnu flere vildledte sjæle, som ville dræbe en abortlæge i pro-lifes navn, er mange gange mere skadelig. Igen, "våben i vores krigsførelse er ikke kødelige" eller fysiske, men de er "guddommeligt magtfulde" (se 2 Kor. 10:4). De guddommeligt magtfulde våben er sådanne ting som sandhed og kærlighed, som kan udrette meget mere end hære.

Denne voksende ild, der stiger op, er virkelig og fra Gud. Ægte krigere løber til lyden af kamp, ikke væk fra den, så det er godt at springe ind i kampen. Men mens du beholder lidenskaben og ilden, bevar også din kontrol, og husk på, at Satan ikke vil uddrive Satan, så raseri vil ikke uddrive bedrag. Jesus sagde: "Men hvis jeg driver dæmoner ud ved Guds Ånd, så er Guds rige kommet over jer" (Matt 12:28). Lidenskab og nidkærhed er fra Herren, så bliv i hans Ånd. Lad ikke nogen bedrage dig til at afvige fra at bruge dine stærkere åndelige våben, og gør dit bedste for at hjælpe andre, som måske ikke har din modenhed i dette.

Ugens Ord 37
OP