Menu
35 Forstå Tiden's Tegn 45
af Rick Joyner.

Vi har diskuteret, at der er en nation inden for alle nationer, der begynder at dukke op, som er Guds "hellige nation". Det er her vores sande medborgerskab ligger. Hvis vi vokser i Herren, vil vores identitet vokse mere i forhold til vores medborgere i den hellige nation end nogen anden national, kulturel eller endda racemæssig identitet. Også vores håb vil være mere i den fremvoksende hellige nation end i nogen anden menneskelig regering.

Fordi vi er kaldet til at være salt og lys i verden, har vi også talt om, at vi har et ansvar for at søge det gode for de nationer, hvor vi opholder os. Alligevel bør vores hovedfokus og håb altid være i den hellige nation, Guds rige. Som vi ser i Daniel 2, vil Guds regering dukke op og vokse, efterhånden som denne verdens kongeriger begynder at kollapse.

Vi ser også i Skriften, at når nogen blev kaldet som profet for nationerne, skulle han skelne betydningen af de vigtige aktuelle begivenheder i hans tid. Selv under den gamle pagt, hvor Gud kun havde en pagt med én nation, Israel, gav Israels profeter ofte ord og gik endda for at tale til andre nationer om aktuelle spørgsmål og begivenheder. Dette er fordi Gud elsker alle mennesker, og Israels formål var at være en mægler for nationerne i nærværelse af og fra Gud. Dette er et grundlæggende formål med hans hellige nation – at være et lys i alle nationer.

Forskellen mellem de "større" og "mindre" profeter i Skriften er meget mere end blot mængden af deres profetier. Bredden af visioner og forståelse af de store profeter i forhold til de andre nationer og de aktuelle begivenheder er bemærkelsesværdig. De havde endda en dybdegående viden om nationernes historie, som var fantastisk, når man tænker på, at de ikke havde internettet, fjernsynet eller endda biblioteker! De var afgørende i kontakt med aktuelle begivenheder og havde en dyb viden om Herrens sind i forhold til disse begivenheder og nationerne.

Moses erklærede engang, at det var hans ønske, at hele Guds folk skulle være profeter. Det er sandsynligt, at han har modtaget dette fra Herren, som han tilbragte så meget tid med. Herren ønskede, at hele hans folk skulle være så tæt på ham, at de ville kende hans tanker, hans veje og kunne bruges af ham som betroede ambassadører. Israel blev kaldet til at være en profetisk nation. Da nationen gik galt, kaldte Herren trofaste individer som profeter, der talte ikke kun til Israel, men også til de andre nationer, som Herren ønskede at hjælpe.

Den hellige nation, kirken, er ligeledes kaldet til at være en profet for nationerne. Apostlen Paulus skrev til korinterne, at de alle kunne profetere (se 1 Korinterbrev 14:31). Profeter er en del af legemet, og der vil være et bestemt sted og funktion for dem, indtil "det fuldkomne er kommet", som er Herren selv. Alligevel har Herren også gjort det klart, at han til enhver tid kan bruge et hvilket som helst af sit folk til at tale igennem. Bibelen gør det også klart, at dette vil være særligt sandt i slutningen af tidsalderen (se Ap.g. 2:17-18). Som vi ser her, vil drømme, visioner og profetier komme over alle "i de sidste dage", for i de sidste dage vil vi få brug for den slags specifik vejledning. Det er af denne grund, at vi har været viet til forståelse og undervisning om profetier, drømme og visioner i mange år; vi ved, at jo tættere vi kommer på slutningen af denne tidsalder, jo mere almindelige vil disse være, og jo mere vil vi få brug for dem.

Den første, der vandrede med Gud efter syndefaldet, var Enok, som vi bliver fortalt profeterede (se Judas v:14). Man kan godt argumentere for, at alle, der virkelig har vandret med Gud, har profeteret, også de, der ikke tror, Herren bruger stadig mennesker til at profetere. Nogle har kaldt inspireret forkyndelse for profeti, men det er mere end det. Selvom salvet undervisning eller forkyndelse også er Guds levende ord eller et budskab fra ham, er profeti på et andet niveau. Jeg har set mange prædikanter og lærere, som var under salvelsen, gå over til profeti. Når de gjorde det, kom de ofte med en bemærkning som "der kom noget over mig", og det gjorde der.

Vi har diskuteret tendenser i vores nation på det seneste i Ord for ugen, herunder det aktuelle oprør med sundhedslovsdebatten. Du kan undre dig over, hvorfor jeg ikke adresserer dette her. Jeg har dækket det specifikke ved disse begivenheder i de særlige bulletiner, jeg har skrevet, men her vil jeg gå dybere ind i at undersøge, hvad der sker gennem dette ugentlige format.

Jeg vil bestemt ikke påstå, at disse bulletiner er hele årsagen til det, der nu bliver rørt i nationen, men jeg havde en del i det. Så snart specialbulletinerne blev offentliggjort på vores hjemmeside i juli, havde vi meget hurtigt mere end tusind hits. Jeg fik endda at vide, at folk havde set fjerde generations eksemplarer af den Bulletin den første dag, den blev sendt ud. Det spredte sig bestemt meget hurtigt, og jeg tror ikke, vi har set denne form for aktivitet på vores hjemmeside siden 9/11, hvor vi i en periode fik mere end en million hits om dagen. I juli startede en form for brand, og pointerne i disse bulletiner ser ud til at være blevet diskussionspunkter på rådhusmøder, nyheder og endda en præsidenttale.

I Special Bulletinerne adresserer jeg, hvad der sker, men sammen med dig vil jeg tage fat på, hvorfor det sker, og hvordan du er kaldet til at være en del af det. Jeg "følte noget komme over mig", da jeg skrev de bulletiner , som jeg genkendte som Helligånden. Jeg følte, at jeg ville blive fortæret af ilden indeni, hvis jeg ikke skrev disse bulletiner . Jeg anede ikke, om de ville blive brugt til at vække folk, eller om de kunne få mig i alvorlige problemer med magter, der udfører mørkets gerninger. Mørket kan ikke lide lyset, når det afslører dem. Det er ikke min bekymring. Min bekymring er at være lydig. Så efter at jeg var lydig, følte jeg, at byrden blev løftet. Dette er, hvad nogle af profeterne i Skriften kaldte "Herrens byrde".

Der er profetiske ord og profetiske handlinger. Der er ting, vi er kaldet til at tale, og ting, vi er kaldet til at gøre for at stå for sandhed, retfærdighed og retfærd. Det er ikke sandsynligt, at alle, der møder op til rådhusmøderne, er kristne, men mange er det, og mange går til dem, fordi de føler den samme byrde for deres land og deres kære, som jeg følte, da jeg skrev disse bulletiner. De er ved at blive en mobiliseret hær, som vil stå for sandhed, retfærdighed og retfærd. Hører du opfordringen til at være en del af det?

Ugens Ord 36
OP