Menu
3 Forstå Tiden's Tegn 13
af Rick Joyner.

Som vi bliver fortalt i Hebræerbrevet 12 og andre vers, vil alt, hvad der kan rystes blive rystet. Men vi har fået et kongerige, der ikke kan rystes. En primær måde vi bygger vores liv på det rige, som ikke kan rystes, er at bruge rigets nøgler for hver vigtig beslutning i vores liv. Nøglen til riget er beskrevet i:

Matt. 6:31-33.
31 Derfor må I ikke være bekymrede og sige: ‘Hvad skal vi spise?’ eller: ‘Hvad skal vi drikke?’
eller: ‘Hvad skal vi klæde os i?’

32 For efter alt disse ting søger hedningerne, og jeres himmelskè Fader ved,
at I trænger til alt dette,

33 Men men søg først Gud's rige og Han's retfærdighed,
så skal alle disse ting blivet givet jer i tilgift.

Den første ting, Herren fortæller os at gøre, er at afvise bekymring. Bekymring er en manglende tro på Gud. Dette er et særligt hån mod Gud, fordi når vi er bekymrede, er vi antyder, at problemerne er større end Gud. Når vi begynder at føle bekymring, må vi lære at se på Gud og beslutte, at vi vil bruge vores prøvelser på at øge vores tro på ham. Han er meget større end alle verdens samlede problemer.

Gud er det ultimative svar på alle menneskelige problemer, og han ønsker at demonstrere dette, begyndende med vores. Vi må stole på ham, og bekymring er tegn på, at vi ikke stoler på ham. Afvis bekymring. Det er vantroens synd. Vi omvender os fra synden ved at bekende den og derefter vende os bort fra den. Bestem, at dit svar på et problem ikke vil være at føle dig bekymring, men at se det som en vidunderlig mulighed for at vokse i vores tro på ham. Vi læser i:

1 Peter 1:6-9.
6 Da skal I glæde og fryde jer, selv om I nu først en liden stund, om nødvendigt, bedrøves i mange slags prøvelser,

7 for at ægtheden af jeres prøvede tro — som er langt mere værd end det forgængelige guld, der er letfordærvelig,
som dog prøves og renses ved ild — må vise sig at blive til pris og herlighed og ære, når Jesus Kristus åbenbares.

8 Selvom I ikke har set Ham, elsker I Ham; og selvom I ikke engang ser Ham nu, tror I og har tillid til Ham,
og over Ham skal I juble og fryde jer med en usigelig og herligt glæde,

9 idet I som resultatet [udfaldet, fuldendelsen] når troens mål, jeres sjæles frelse.

At blive fristet er ikke synd. Vi kan alle blive fristet til at tvivle og være ængstelige, men jo hurtigere vi genkender det og vender os væk fra det og i stedet vender vores opmærksomhed mod Gud, jo mere vil vi lære at vandre i Guds fred. At vandre i Guds fred er grundlæggende for et sejrrigt liv, som vi får at vide i Rom. 16:20: "Og fredens Gud vil snart knuse Satan under dine fødder."Læg mærke til, at han ikke sagde, at "Hærskarers Herre", hvilket betyder "hærenes Herre", ville knuse Satan, men fredens Gud ville. Det er Guds fred, der er en uindtagelig fæstning. Guds fred er Åndens frugt, som står og falder hvis vi mister den, vil alle Åndens andre frugter også gå tabt. Tænk over det: Hvis du mister din fred, vil du hurtigt miste din tålmodighed og tro – så er det svært at elske... Vi skal vogte vores fred.

Vi kan regne med, at dette bliver testet i år af de mange begivenheder i verden. Lad os nu beslutte, at i stedet for at bekymre os om de ting, der sker i verden, vil vi vokse i vores tillid til Herren, fordi han allerede har overvundet verden. Han er større end verden.

Den bedste måde at sætte vores lid til Herren på, er den næste ting Herren sagde vi skulle gøre efter at have fortalt os, at vi ikke skulle være bekymrede var – "søg først hans rige i alt, hvad vi gør." Hvis vi er bekymret/ængstelige, kan det være et tegn på, at vi ikke har bygget vores liv på Guds rige, men snarere på tingene i denne verden. Uanset hvor langt væk fra vejen vi er gået, kan vi komme tilbage på stien ved at beslutte nu først at søge riget i alt, hvad vi gør, hvilket gør det til det mest grundlæggende spørgsmål i enhver større beslutning, vi træffer. Når vi ved, at vi søger Herren først og hans rige, vil Guds fred komme over os. At have Guds fred til at herske i vores liv vil være afgørende i de kommende tider.

Ugens Ord 4
OP