Menu
2 Forstå Tiden's Tegn 12
af Rick Joyner.

Når vi kommer ind i disse tider som Hebræerbrevet 12 beskriver, hvor alt, hvad der kan rystes vil blive rystet, vil de kristne, som ikke har bygget på et solidt fundament blive rystet sammen med resten af verden. Herren rystede Ægypten i det fundament for at sætte sit folk fri. I Skriften, bliver Ægypten ofte brugt som et billede på verden, og grunden til, at verden er begyndt at blive rystet i sit fundament, er af samme grund, for at sætte Guds folk fri.

Ligesom Guds folk var slaver i Ægypten og det krævede en mægtig udfoldelse af Guds magt for at sætte dem fri, vi er i de første stadier af samme scenario. Mange af dem som "gav deres liv til Kristus," men vendte bort for at leve for sig selv, opbygge deres liv mere på denne verdens rige end på Guds rige. Fordi Han elsker os, er den kommende rystelse af nåde og barmhjertighed fra Gud til at hjælpe os og sætte os fri.

Dog vil den kloge, der er på rette vej se alt i perspektivet af det stigende lys. Jeg har engang mistet en virksomhed, en formue, og stort set alt hvad jeg ejede, og jeg kan ikke fortælle dig, hvor meget bedre jeg følte mig! Jeg var fri for første gang i mange år. Det var smertefuldt, medens jeg gik igennem det. Faktisk var det nogle af de værste tider, jeg nogensinde har haft, men da det var forbi, var jeg meget taknemmelig for, hvad denne rystelse havde gjort for mig, og hvor fri jeg følte mig. Året før havde jeg ejet mange fly og fløj rundt i min egen jet. Da vi mistede virksomheden, kunne min familie og alle mine ejendele sættes i en lille kompakt bil, men jeg følte mig meget bedre, end jeg nogensinde havde medens jeg fløj rundt i en af mine jetfly. Vi havde forladt vores drømmehus til et beboelseshus, der var lige akkurat større end vores soveværelse havde været, men vi var meget gladere og tilfredse. Det var det alt sammen værd, for simpelthen at være tilbage på den sti, der blev konstant lysere i stedet for mere forvirrende.

Jeg siger ikke at du er nødt til at gå igennem alt, hvad jeg gjorde. Jeg kan have været langt mere stædig eller oprørsk, hvilket gør det sværere for Herren at komme igennem til mig. Men hvis vores ting er vigtigere for os end Herren, så den største ting, der kan ske for os er at miste ting. Hvis vores bekymring for vores position af ære i verdens øjne har formørket vores bekymring for, hvad Herren mener om vores liv, så den største ting i verden, der kunne ske for os er at miste respekten fra mennesker, så vi kan vinde vores respekt for Gud.

Dette bliver et meget spændende år, hvilket er en anden måde at sige en meget usikker en. De der ikke vokser i tro på Gud, vil begynde at falde væk. De, der vokser i tro på Gud, vil begynde at lede mange andre til det samme. Vi skal have klar til dette, og forstå, hvordan det vil spille ud.

De, der vandre i tro, vandre den retfærdiges vej, vil være proaktiv, oplever mange resultater og sejre, fordi de vil være i stand til at se, hvor de skal hen med stigende klarhed, det gør dem i stand til at være proaktiv og afgørende. Dette er erklæret i de vers, vi revideret i sidste uge, Ordsprogene 4:18-19, "Men retfærdiges sti er som strålende lys, der vokser i glans til højlys dag: Gudløses vej er som ,ørket, de skønner ej, hvad de snubler over." De næste tre vers fra teksten i Ordsprogenes Bog giver os en nøgle til det sejrende liv solidt bygget på kongeriget, der ikke kan rystes:.

Ordsp 4:20-22.
Min søn, giv opmærksomhed til mine ord; Lad dit øre lytte til mine ord.
Lad dem ikke afvige fra dit syn, holde dem midt i dit hjerte.

For de er liv til dem, der finder dem, og sundhed til hele deres legeme.

Hellige dig selv i år til at kende og adlyde Guds Ord. Bestem dig til at du vil læse mindst et kapitel i Bibelen hver dag. Husk, det er dem, som hører Herrens ord og adlyde dem, der bygger deres huse på klippen, der vil stå imod storme. Mange klager over, at Herren ikke har talt til dem, når deres bibler sidder på hylderne dækket med støv. Det er dem, der søger Ham, der finder ham.

Det er klart, er dem, der ville læse en Ugens Ord som nu, søger Guds Ord. Men hvis vi vandrer i et stadigt stigende lys, bør vi følge efter ham og forståelsen af hans veje mere og mere. Vi skal samle frisk manna op dagligt, ikke kun ugentligt. Beslutte, at i den grad, du nu bruge tid på at søge at kende og adlyde Guds ord, at du kommer til at vokse dette år. Begynd nu. Det vil være et større udbytte end nogen anden investering, du kan gøre.

Ugens Ord 3
OP