Menu
18 Forstå Tiden's Tegn 28
af Rick Joyner.

Næsten dagligt er der tegn på, at grundlaget for verdens regeringer og institutioner smuldrer. I bibelske profetier er den primære årsag til det, der kaldes "den store trængsel" (se Matt 24:21; Åb. 7:14), som vil komme i slutningen af denne tidsalder, resultatet af menneskelige problemer, der overstiger menneskelige midler. Med denne stigende rystelse stilles spørgsmålene med stigende hyppighed: Skal vi arbejde for at hjælpe med at støtte disse fundamenter? Som det salt, vi er kaldet til at være, skal vi så være med til at bevare dem? Eller er det som at prøve at lappe huller på Titanic, når den helt sikkert vil synke?

Det er vigtigt at få svar på disse spørgsmål. Nationernes skæbne hænger virkelig i en balance, afhængigt af om kirken får de rigtige svar. De vil enten vende sig til sandheden og blive sat fri af sandheden, eller de vil hurtigt glide ind i ondskab, bedrag og trældom. Kirken er nøglefaktoren, der bestemmer, hvilken vej hver nation vil gå. Hvis kirken opstår for at blive det salt og lys, som hun er kaldet til at være, uanset hvor stor eller lille hun er, kan den nation vendes mod livets vej. Hvis kirken sover, eller nægter at profetisk engagere sig i tiden, så vil den nation gå tabt.

Hvordan afhænger så store konsekvenser af kirken? Kirken i nationerne har altid været bestemt for dette, men konsekvenserne ved tidens afslutning er forstørrede på grund af tidens intensitet. Vi er kaldet til at være jordens salt, og hvis vi mister denne egenskab, så vil nationen ikke blive bevaret. Vi er kaldet til at være verdens lys, og hvis lyset mister sin glans, så vil den nation glide ind i mørket.

En faktor i den vej som mange kristne vil tage, vil i høj grad afhænge af deres endetidslære, eller deres forståelse af de bibelske profetier om afslutningen på denne tidsalder. Dette burde ikke være en faktor, fordi enhver bibelsk profeti om tidsalderens ende kræver den højeste og mest kraftfulde forkyndelse af evangeliet og handling fra de troende, de sande troende, selv i ansigtet af antikrist, som vi læser i:

Dan. 11:31-32:
31 Og hans hære skal stå der og vanhellige helligdommen, den faste borg,
afskaffe det daglige offer og rejse ødelæggelsens vederstyggelighed.

32 Dem, der overtræder pagten, lokker han ved cmiger til frafald;
men de folk, som kender deres Gud, står fast og viser det i gerning.

De mennesker, der kender deres Gud, vil være stærke og handle, dette er altid sandt. Vi kan ikke være jordens salt og verdens lys, som vi er kaldet til at være ved at være passive. De, der virkelig følger Kristus, ikke blot en lære vil være som ham og udføre de gerninger, som han gjorde. Jesus konfronterede hans tids største mørke, og han gik aldrig på kompromis eller trække sig tilbage. Det er Kristi natur og dem, der er af hans Ånd. Det må være vores natur og vores beslutsomhed.

At vække kirken og gøre mange relativt passive troende til den kraft, de er kaldet til at være, er det kritiske behov i denne tid. Der er kommet hjælp, som vi vil diskutere mere i dybden i næste uge.

Ugens Ord 19
OP