Menu
1 Forstå Tiden's Tegn 11
af Rick Joyner.

Det er indlysende, at 2009 vil være et af de mest betydningsfulde år i historien, og om resultatet er godt eller skidt afhænger af mange faktorer. For dem, der er på rette vej, er der kun et uundgåelige resultat, dette år vil være et af stadigt stigende lys og klarhed. Ordsprogene 4:18 lover: "Den retfærdiges sti er som strålende lys, der vokser i glans til højlys dag." Derfor, hvis vi er på rette vej, burde det lys vi vandre i konstant stige, indtil vi vandre i lyset's fylde. Lys er hvad vi kan se frem til. I tiden, som er fyldt med mørke og forvirring, er løftet af lys en af de største løfter, vi kan have, og vi kan være sikker på at det kommer.

Løftet om dette lys er, at det vil skinne på vor vej, giver os klarhed til at gå videre i frimodighed. Dette vil blive et stigende kendetegn for dem, som vandre med Gud. Mange mennesker, herunder kristne, står over for beslutninger om mange forskellige ting, så dette løfte om lys på den rette vej er en stort et. Det er en del af den arv for dem, der tjener Herren og en som vil tiltage, så længe vi holder os på rette vej.

Vokse i lyset, er også en af de måder, vi kan skelne, om vi er stadig på rette vej. Hvis vi kommet på den forkerte vej, må vi gå tilbage til, hvor vi gik tabte sporet og komme tilbage på den rette vej. Dette kaldes "omvendelse". At omvende sig kræver først at nægter at komme med undskyldninger og tage ansvar for vor handlinger, så der kan begynde at komme lys ind i vores liv.

Det næste vers i Ordsprog hedder: "Gudløse vej er som mørket, de skønner ej, hvad de snubler over" (Ordsp 4:19). Der vil være et stigende mørke og forvirring som kommer over dem, der vandre på gudløses sti i år. Der vil også blive en stigende adskillelse mellem dem, der vandre på den retfærdige vej, og dem der ikke gør det. De som er på rette vej vil vandre i stigende lys, fred og glæde, dette er din arv. For dem, der har valgt at gå på den onde sti, vil vi se snubler mere, og blive mere og mere frygtsomme og ængstelige, deprimeret, og til tider panikslagen.

På grund af dette, vil de som vandre i lyset få mere opmærksomhed end dem som ikke gør det. Derfor bør vi alle være klar til at give en grund for det håb, der er inden i os. Dette bliver et år med stor høst, og mange af vore kære, venner, naboer, selv vores fjender, vil vende sig til Herren. Af denne grund, bør vi være ivrige efter at hjælpe dem med at finde den rette vej, som fører dem ind en overgivelse af deres liv til Kristus.

Vi bør også være klar med materialer, bibler og bibelstudier, så vi vil være i stand til at føre dem til kirker, der har lærerne klar til at hjælpe med at få dem etableret på et solidt bibelsk fundament, hvor de kan også modtage bøn for helbredelse og/eller frigøre dem fra dæmoniske fæstningsværker hvis det er nødvendigt. Lige som en nyfødt på et hospital, som ikke alene kræver den største omhu i at forløse babyer, grundigt undersøger dem for sundhedsmæssige problemer, der skal hjælpe barnet til at komme ud med den sundeste mulige start i livet, vi skal gøre det samme med nye troende. Vi bør være forpligtet til at hjælpe Guds børn til få den sundeste start på livet, som muligt.

I det første århundrede, når en person gav deres liv til Herren blev de straks tilføjet til kirken. I dag er kun omkring 5 procent af dem, der træffer "beslutninger" for Herren som er tilføjet til kirken. Disse beslutninger kan være reelle, og den nye troende har til hensigt oprigtigt at vandre med Herren og gør deres bedste at opdrage sig selv åndeligt. Imidlertid har resultatet af denne form for forsømmelse af nye troende været, at den virkelige åndelige sundhed af kirken og de fleste troende ikke er ret god. I virkeligheden lever de flest et liv i åndelig nederlag, synd og umoral, relevante undersøgelser har vist, at der er ringe eller ingen forskel mellem kristne og ikke-kristne vedrørende grundlæggende spørgsmål om moral og integritet.

Vi må beslutte os for ikke at lade denne forsømmelse af nye troende fortsætte, men være forberedt til høsten, der nu er over os. Hvis vi hjælpe nye troende at komme rigtig fra start, skulle de vandre en sti i stadigt stigende lys. De skulle hurtigt være i stand til at skelne, når de har taget en forkert vending og kommet bort fra den vej, der fører til livet, og hvordan man kommer tilbage på rette vej.

Jak. 3:2 siger, at vi alle lejlighedsvis snubler. Ordsprogene 24:16 står der: "En retfærdig falder syv gange, og rejser sig igen ...." en forskel på de retfærdige er ikke, at de aldrig falder eller laver fejl, men uanset hvor mange gange de gør, rejser de sig igen og går videre. Herren sagde en gang til mig, vores fald mishager Ham ikke så meget som det behager Ham når vi rejser os op igen. Jeg bringer dette op, fordi det også bliver et år, hvor mange der er frafaldne vil vende tilbage til folden. Vi er nødt til at modtage dem med en bedre indstilling end den ældre bror gjorde i lignelsen om den fortabte søn, fordi Faderens hjerte vil være af en stor glæde.

I verden vil der være stigende mørke og forvirring, men vi behøver ikke at frygte. Vores Herre har overvundet verden, og hvis vi søger Ham, vil dette være et år med stadigt stigende lys, fred og glæde.

Ugens Ord 2
OP