Menu
Ugen's Ord 2008
34. Gud's Hær Mobiliseres 34
af Rick Joyner

Se vor egen formål kan have en eneste meget kraftfuld virkning på vor eget liv efter at være kommet til at kende Herren, blive født på ny, og blive døbt med Han's Ånd. Enhver kristen ved at de er kaldet til at være et vidne, men vi har en kaldelse i Han's legeme som er mere specifik end det. Enhver kristen er kaldet til at fungere i det mindste i én åndelig gave, hvilket er redskabet som vi er blevet givet for at opfylde vort formål. Så hvordan får vi kundskab om disse? Der er en klar og nem vej til det. Mit formål med dette studie er at gøre det så klart og nemt som muligt.

Igen, gennemgå, granske hoved faktorerne som vil lede til at se vores kaldelse og være forberedt til det er følgende.

#1] Beslutte at leve for at gøre Herren's vilje som første prioritet for vore liv.

#2] Skue [forblive i] Herren's herlighed.

#3] Ære vores åndelige fædre og mødre.

#4] Finde og blive en forpligtet og engageret del af legemet af de troende vi er kaldet til at være.

#5] Modtage tjenesten fra en af de fem udrustende tjenester optegnet i Ef.4.

#6] Blive anerkendt, trænet og disciples [efterfølger af Jesus].

#7] Engageret i vores kaldelse.

Jeg ønsker at omtale hver af disse og den klare vej til at finde ud af og bevæge sig ind i vor kaldelse.

#1] Beslutte at leve for at gøre Herren's vilje som første prioritet for vore liv.
Det første skridt kræver altid vor engagement for at gøre Herren's vilje. Vor kaldelse i Kristus er det mest værdifulde besiddelse vi kan eje efter vores frelse. Dem som ikke betragter deres kaldelse for ikke at have nok vigtighed og ikke stræber efter den vil sjældent finde eller fuldføre den. I John 7:17:19, taler Jesus om dette meget vigtige spørgsmål:

Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv.

Den, der taler af sig selv, søger sin egen ære. Men den, der søger hans ære,
som har sendt ham, han er sanddru, og der er ingen uret hos ham.

I det første vers bliver vi fortalt at vi må være villig til at gøre Han's vilje før vi vil være i stand til at opdage sandheden, selv den sandhed talt af Sandheden Selv. Det modsatte er også underforstået - at det fundamentale princip for at være i stand til at opdage sandheden og ikke at blive bedraget er villigheden til at gøre Herren's vilje.

Så taller Han om sandheden til at vi kan ikke gør dette med den hensigt at søge vor egen ære. Dem som er af sandheden er dem som lever for at herliggøre Herren, ikke søge at herliggøre dem selv. (det ord kan oversættes med "anerkendelse"). Det er, i virkeligheden, fundamentet for sandt kristen liv. Vi er blevet købt med en pris; Herren overgav sig selv til tortur og døden på et kors for at købe os. Vi tilhøre Ham, ikke os selv. Dem som tror på denne sandhed til frelse vil leve hvad de tror, eller i modsat fald er det kun et intellektuel begreb vi har bifaldet. Vi lever ikke for os selv, men for Ham. Lad os forny blot et par Skriftsteder som bekræfter dette:

Og henvendt til alle sagde Jesus:

»Hvis nogen vil følge efter mig, skal han fornægte sig selv og daglig tage sit kors op og følge mig.

For den, der vil frelse sit liv, skal miste det; men den, der mister sit liv
på grund af mig, skal frelse det. [Luk. 9:23-24]


Vær med til at lide ondt som Kristi Jesu gode soldat.

Ingen, der går i krig, lader sig hindre af dagliglivets gøremål, hans mål er at vinde anerkendelse hos den, der hvervede ham. [2 Tim.2:3-4.]

Og han døde for alle, for at de, der lever, ikke længere skal leve for sig selv,
men for ham, der døde og opstod for dem. [2 Kor. 5:15]

Alle kristne er kaldet til at blive og være en korset's soldater. Alle korsets soldater ved at de er kaldt til at tage deres kors op og forpligte sig til at dø dagligt fra deres egne interesser, indflydelser i overensstemmelse med at tjene Kristus interesser.

I Herren, som i enhver hær, er der vanligvis en lang periode med oplæring til at modtag ordre før vi bliver betroet med autoritet der er blevet tildeldt dem. Når vi bliver troværdige, bliver vi betroet med mere, holde vores forpligtelser, løfter at leve for Herren og søge Han's rige først, lægge vore liv ned dagligt for Han's skyld. Ingen hær vil sandsynlig være succesfuld uden den fundamentale selvopofrelse af dens soldater. Dette vil bestemme den grundlæggende styrke eller svaghed for den hær.

Selvopofrelsen for kristne til at leve op til deres forpligtelser, løfter er den mest grundlæggende afgørende faktor hvad angår styrken eller svagheden for kirken. Hvis vi lever livet ved forpligtelser, løfter, leve for Herren og Han's formål, har vi ubegrænset kraft, magt og resurser og kan ikke tabe, men hvis vi søge at frelse vore egne liv, vil vi miste det. Vor grundlæggende forpligtelse, løfte til at leve for Herren er derfor fundamentalt for alt andet

Ugens Ord 35
OP