Menu
Ugen's Ord 2008
35. Gud's Hær Mobiliseres 35
af Rick Joyner

Den næste faktor vi vil omtale som er livsvigtig for os at finde og vandre i vor formål er følgende

#2]  Skue [forblive i] Herren's herlighed.
Hvorfor er dette her vigtig for os til at vandre i vort formål? Vi er forvandlet ind til hvem vi skal være for at fuldføre vores formål hvilket vi kan læse i:

2 Kor. 3:18:
Og alle vi, som med utildækket ansigt skuer Herrens herlighed, i et spejl,
forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed,
eftersom det kommer fra Åndens Herre.

Der er to vigtige spørgsmål vi behøver at spørge om her:

Hvordan ser vi Han's herlighed?

Hvordan forvandler den os?

Se Han's herlighed er mere end blot se den skønne farverige og majestætiske person han er. Herren's herlighed er beskrevet på mange måder i Skriften, såsom Han's gerninger, Han's natur, og Han's magt. Ved at se Han's natur, bliver vi forvandlet ind i den samme natur. Ved at se Han's gerninger, bliver vi sat i stand til at gøre Han's gerninger, og det er ved at se Han's magt st vi vokser i troen som forløser Han's kraft/magt. Lad os nu se på hvordan dette praktisk forvandler os.

Hvis vi er kaldet til at være pastor eller hyrde, vil vi modtage Han's herlighed som Gode Hyrder. En hyrde vil have tilbøjelighed til at se Jesu hyrde natur i alt det Jesus gjorde og vil blive forvandlet ind i dette aspekt af Han's herlighed. Ligeledes, nogen som er kaldet til at være lære vil se Jesus' herlighed som Læren i alt det Han gjorde, og det vil forvandle og videregive dem Han's undervisnings natur. En evangelist vil være tilbøjelig til at se Jesus' herlighed som Evangelisten i alt det han gjorde, og de vil blive ligedan forvandlet ind i den del af Han's natur.

Det samme er sandheden om Ånden's gaver. Dem som begynder at se Herren's herlighed i helbredelsen og begynder især at elske Han's natur til at helbrede vil sandsynligvis blive kaldt til at have denne gave. Hvis du er draget til en bestemt del af Herren's natur som dette, stræb og jag efter det. Vi bliver fortalt i 1 Kor. 14:1. "Jag efter kærligheden, og stræb efter åndsgaverne." Det er ikke nok bare at være åben overfor Herren så Han kan bruge os. Hvis vi ikke værdsætter Han's gaver nok til oprigtig attrå og jage efter dem, så er vil vi sandsynligvis aldrig vandre i dem.

Jeg har ofte hørt folk sige at vi ikke skal jage efter gaverne, men efter Giveren; det er imidlertid ikke bibelsk men humanistisk idealisme og frarøve sandsynligvis mange mennesker fra at vandre i deres formål og åndelige gaver de er kaldt til at have. En måde som vi jager efter Giveren på er ved at jage efter Han's gaver. Disse "gaver" er ikke præmier for os, men de er redskaber til at gøre de gerninger som Han har kaldt os til at udføre, hvilket alle sande forfølger efter Gud skulle hengive sig til at gøre.

Som Skriften verificere, vi var kendt af Gud og kaldt af Ham før verdens grundvold. Da Han skabte os, skabte Han os til et formål, og det formål er vor hjertes dybeste længsel. Når vi udføre det vi er skabt til, vil det være det der tilfredsstiller os mest. Hvis vi er kaldet til en lære tjeneste, vil få ting være så berigende som at se mennesker modtage forståelse om Herren og Han's veje. Hvis vi er kaldet til en helbreds tjeneste, vil få ting være så berigende som at se nogen blive helbredt. Hvis vi er kaldt til en profetisk tjeneste, modtage åbenbaringer fra Herren vil være en af de mest tilfredsstillende ting som kan ske for os, o.s.v.

Intet vil være mere tilfredsstillende som at fuldføre, opfylde vores formål. Vi vil aldrig kende den sande fred eller tilfredshed førend vi gør det vi er skabt til at gøre. En af hoved årsagerne til meget af den modløshed og ting såsom kirke splittelse har sin rod i den frustration i mennesker som ikke kender eller ikke er i stand til at fuldføre deres kaldelse i Herren. Derfor er "udrustningen af de hellige" så de kan udføre deres tjeneste gerning så fundamental for at opbygge kirken. Sande apostle, profeter, evangelister, pastore, og lære udruster andre til at gøre den gerning som de gør.

At anvende dette personligt, hvad er så det for tiltrækkende egenskaber ved Jesus som tiltrækker dig mest til Ham? Hvad er det Han gjorde som du elsker mest at være i stand til at gøre? Jag efter en dybere forståelse af dette aspekt af Han's natur. Se mere af Han's herlighed vil forvandle os mere og mere ind til Han's billede.

Herren er også Kongernes konge, og når vi forbliver i Ham, vil der være en forvandling og en videregivelse som forløser Han's autoritet i os. Mere vil blive sagt om dette i senere studier, men nogle er kaldet til særlig at manifestere det aspekt af Han's herlighed, og alle er kaldt til at manifestere nogle. Han er også den ultimative Administrator som opholder universet ved Han's Ord. Dem som er kaldet til en administrations tjeneste vil se Han's herlighed der, og der vil blive en videregivelse. Nogle er kaldet til at være ældste, som også er dommere i kirken. De vil begynde at se Dommeren's herlighed og herligheden ved Han's hengivenhed overfor mennesker at de bliver behandlet retfærdigt, og det vil forvandle dem til de dommer som de er kaldt til at være.

Vores grundlæggende formål som menneske er at elske Gud blive Ham lig, og gøre de gerninger som Han gjorde. Det er hvad vi er skabt til, og intet andet vil nogensinde tilfredsstille os. Derfor, dette skulle være første prioriteten for vore liv. Alt sammen vil blive opnået ved at kende Ham, forblive og se Ham, og følge Ham.

Ugens Ord 36
OP