Menu
Ugen's Ord 2008
3. Gud's Hær Mobiliseres 3
af Rick Joyner

I Skriften, er to af de værste forbandelser at være hovmodig, indbildsk, overlegen, arrogant og umodne, eller uretfærdige leder og profeter som taler ord for at kildre folk's øre, eller som kun siger hvad de troor folk ønsker at høre. Profetierne omkring endetiden taler mange om en lignende hengivenhed. Der er et antal af ting som adskiller hveden fra rajgræsset i endetiden. Der er en adskillelse der sker lige nu i Kristi legeme hvor de som kun vil lytte til hvad de ønsker at høre bliver overgivet til umodne eller uretfærdige ledere.

En af mine venner prædikede fornyelig om de besværligheder som er profeteret skal komme over verden i endetiden, nogle mennesker klagede fordi budskabet var "nedslående." Disse folk ville kun høre om gode tider og velsignelser, og jeg vidste at uden en dybtgående forandring i deres mentalitet ville de ikke holde længe ud i de tider som kommer. En stor del af kristne i Vesten er i den svaghed, sårbare og forblindelses tilstand. Dette kan ændres, men hvis det ikke bliver konfronteret meget hurtigt vil konsekvenserne blive en katastrofe for mange mennesker.

Det er ikke for at antyde at alt hvad vi taler om sal dreje sig om de hårde tider der kommer, men snarer at vi skal vandre i tro til og med selv i de mest svære tider, se en mulighed for Herren's herlighed og sejr. Som vi ofte har sagt, sande kriger løber ikke fra slagmarken, men til slagmarken

Det er en sandhed som Skriften bekræfter at modne leder er dem som har været gennem ild, gennem prøvelser, og endda fejltagelser og fiaskoer, men er forblevet trofaste. Ønsker du nogen som aldrig har fejlet til at være din leder? Vel, så overvej at kaptajn Smith var valgt som skipper på Titanic fordi han aldrig havde haft et uheld til søs.

Hvis de leder viser sig at være umoden eller uretfærdig, burde vi være vise nok til ikke at fordømme dem eller andre for den sag skyld, men se på os selv. Hvad for os til at følge sådanne folk? For muligvis at svare på dette, så overvej den formaning af Apostlen Paulus til Korinterne:

2 Kor. 11:19-20
19. I finder jer jo gerne i dårerne, fordi I er så kloge.

20. I finder jer jo deri, om man trælbinder jer, om man udsuger jer, om man indfanger jer,
om man ophøjer sig over jer, om man slår jer i ansigtet.

Det er påfaldende hvor mange kristne stadig stræber mere mod dem som tjener i en kontrol ånd end til dem som tjener i den Hellige Ånd. Kødlige mennesker vil følge kødelige autoriteter og forkaste, afvise sand åndelig autoritet. Ligesom mange mennesker er betinget af at give respons overfor svindelnummer; reklamefif; overdreven reklame; reklamegas af tv reklamer, er mange kristnes respons mere hurtig overfor svindelnummer end for salvelsen, og faktisk tror at svindelnummeret er salvelsen.

Nuvel, hvis du tror jeg er blevet negativ nu, vær venlig at overvej at nogle sandheder er negative, og nogle af de mest vigtigste sandheder til tider er negative. Hvis vi ikke kan tåle at høre det, vil vi ikke finde Herren's frelse. Hvis vi ikke accepterer den negative sandhed så er vi syndere, vi vil aldrig angre og omvende os fra vore synder og vende os til korset.

Johannes døberen var nød til at prædike omvendelse for at forberede Herren's vej, og den Hellige Ånd er om at komme til den Ene som overbeviser om vor synd eller vore urimeligheder og vedvarende umodenhed, gør at vi vil miste den største bevægelse af Gud.

Svage, umodne kristne stræber efter prædikanter som fortæller dem hvad de ønsker at høre, ikke hvad de har brug for at høre. De største prædikanter og lære i historien, som opnåede mest for evangeliet og Gud's rige, var dem som bragte meget overbevisning og omvendelse til kirken. De stærkeste kristne har altid været den som omfavnede, tog imod budskabet om omvendelse når der var brug for det.

Vi har nogle større styrker i den vestlige kirke på nuværende tidspunkt, men vi har også nogle skrigende svagheder. Svaghederne kan blive korrigeret. Der er et simpelt svar som vil begynde at korrigere dem alle--korset.

Korset vil blive det centrale kristne tema igen for alle som går videre i modenhed. Dem som ikke anvender og omfavner korset vil falde bort fra troen meget snart. Kødlige, umodne, og uretfærdige ledere vil trække dem væk. Nogle af disse kan have nogle af de største kirker og bevægelser, men de er blinde der leder blinde, og de vil alle falde ned i grøften hvis de ikke omvender sig.

Den hær som Gud er ved at rejse op i denne tid er en korset's hær. Det vil være dem som lever ved korset, tager det op dagligt, og derved beviser, godtgør dem selv at være Herren's sande disciple, ligesom Han sagde. Ligesom vi bliver fortalt igen og igen i en af bøgerne i Biblen hengivenhed til visdommen, Ordsprogenes Bog, den vise elsker irettesættelse og omfavner den og tage imod den, og endda regner irettesættelse for disciplin som en livet's vej.

En meget vis og meget stærk hær er ved at blive mobiliseret. For en tid, kan deres antal være meget mindre end dem som er samlet omkring andre budskaber, men når alle andre falder bort, vil de blive stående stærke, holde sig til Herren's banner, og nægte at flygte for fjenderne af korset. De vil ikke være bange for at dø fordi de vil allerede er døde fra denne verden, og de vil leve for at gøre alle ting for Han's evangelium's skyld! Er du en af disse? Han kalder dig.

Ugens Ord 4
OP