Menu
Ugen's Ord 2008
4. Gud's Hær Mobiliseres 4
af Rick Joyner

Gud's hær som mobiliserer vil bære det mest kraftfulde våben nogensinde båret--Gud's kraft. Der er ingen bombe der nogensinde er blevet skabt, selv alle bomber der er skabt lagt sammen, som har den kraft hver enkelt troende indeholder hvem Gud's Ånd lever i. Imidlertid, vi ser nu og da kun små glimt af denne kraft blive demonstreret af troende. Dette vil forandres når kristne bliver trænet og udrustet så at de kan blive betroet med denne kraft.

Den mest grundlæggende træning i brug af Gud's kraft er at forstå de mest grundlæggende principper for Han's overnaturlige kraft. Dette er erklæret i:

1 Kor. 1:18.
"For vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det en Guds kraft."

Så, "ordet om korset.........er Gud's kraft." Det er Ordet som Gud's hær vil komme til at kende, bære, og prædike fra hjertet fordi det er i deres hjerte--fra denne flod vil det flyde af levende vand. Husk på, denne hær kommer ikke for at ødelægge, men for at bringe liv. Den kommer ikke for at erobre, men for at sætte fri.

Er det ikke den måde Jesus vandrede på, i kraften? Han lærte at sandheden ville sætte mennesket fri, og da Han udfriede dem fra det som undertrykte dem og helbredte deres legemer fra det som plagede dem.

Som vi også har set på før, Gud's kærlighed er fundamentet for autoritet. Det var da Jesus følte medlidenhed for fårene uden hyrde at Han blev deres Hyrde. Da Han følte medlidenhed med dem som vandrede i mørke, blev Han deres Lære. Jeg ved når jeg er blevet givet autoritet på bestemte steder og lande, begynder jeg at føle Gud's medlidenhed for stedet eller menneskerne der.

Det er også derfor vi bliver befalt at elske vore fjender. Hvis vi vil elske dem, vil vi være i stand til at hjælpe til med at helbrede dem og sætte dem i frihed, lede dem til frelse, den største sejr af alle over vor fjende!

Lad os nu kort se på hvordan dette kan anvendes praktisk. Hvis du føler medlidenhed i dit hjerte for en gruppe mennesker, en nation, eller endda noget mere generelt såsom når musik som synes unaturlig eller overnaturlig, (hvilket betyder at der ikke er en naturlig forklaring for det), det er måske i det mindste en insinuation omkring din kaldelse.

Lad os nu tage noget så almindelig som overnaturlig kærlighed til musik. Dette er mere end bare elske at høre til det eller spille det, men en dybere omsorg for dets renhed og helse. Måske er du kaldet til at hjælpe med at bringe helbredelse til musikken, at give den anvisning(er) og formål som ville holde den mere ren. Men hvordan kan du gøre det i mest praktisk?

Grundlæggende kan der være en bekendtgørelse af sandheden, et profetisk ord, som har Gud's kraft bag sig at det fanger menneskers opmærksomhed og deres hjerter, denne musik vil så blive brugt på den måde som det var ment da Gud skabte den. Denne musik som er mere ren vil også have brug for ar blive bakket op med en demonstration, som vil have en sådanne kraft at al pervasion af musik vil da lyde ubearbejdet og pervateret i sammenligning.

På Morning Star's Skole for tjeneste, har vi bemærket et stigende antal af bemærkelsværdige musiker kommer hvert år. Mange har allerede gået videre med at skrive nogle af den største lovsangs musik der bliver brugt i dag og er anerkendt som ekstraordinære lovsangsledere. Det er et fundament af en styrke som jeg ved vil forandre musikken i de tider der kommer. Nogle af dem er bundet sammen ind i kraftfulde teams som jeg tror vil have apostolsk autoritet. Alle lære af hinanden. Du behøver ikke at være her ret længe for at se den "afgørende helheds" formning som vil forløse en åndelig atom eksplosion.

Jeg ser det samme ske her hos dem som har den profetiske gave. Når deres gaver kombineres, hvilket de gør, vil kraften blive endnu større. Hvorfor sker dette på MorningStar? Det begyndte med at vi gik til korset-opofrelse. I en del år, både umodne profetiske tjenester og nogle af musikerne kostede os en hel del. Vi måtte elske dem gennem nogle svære prøvelses tider, men vi havde aldrig nogen tvivl at det ikke ville være det værd, vi tog os ikke af det så længe som Herren var med fordi vi ville få belønningen. Det handler ikke om os, men om Ham.

Lad mig også være klar om en ting--det profetiske folk og gaver, og musikerne, har altid bragt mere herlighed og goder end hvad det har kostet os i prøvelser, ja, langt mere. Jeg ved også at vi muligvis var mere en prøvelse for dem end de var for os. Alligevel, et øjebliks herlighed og salvelse af Gud som vi har oplevet ville have været det altsammen værd. Vi har haft år med ting der skete at det var så stort at jeg ikke ville bytte det for noget af de oplevelser i Apostlenes Gerning. Jeg mener det alvorligt. Så ha' ikke medlidenhed med os over den pris vi har betalt--vi modtager altid meget mere i gengæld, selv om det til tider var hårdt.

Det jeg mener er, at en del af vor træning er at vandre i hvad vi er kaldet til at gøre vil være at finde i ørkenen som er at finde mellem det sted hvor vi modtager løfterne fra Gud og Løfternes Land, eller opfyldelsen af det vi er blevet lovet. Jeg tænker hvert år bliver vores skole bedre, men det har været gennem et dusin af år med udvikling og prøvelser for at være det den er nu, og vi er kun begyndt at se det vi forudså den skulle være. Det samme er sandhed om den profetiske tjeneste i vor midte og om musikken. Vi har set store mirakler og megen herlighed, ligesom Israel gjorde i ørkenen, og medens i ørkenen har det en været vidunderlig, overvældende oplevelse og erfaring, det har også været hårdt.
Imidlertid, vi er nu begyndt at spise af landets frugt.

Tingene skrider på mange måder hurtigere fremad nu. Alligevel, det er stadig sandt at alt det der sker for hurtigt eller for let sædvanligvis er betydningsløs. Hvis vi udvikles for hurtig åndeligt, vil det muligvis kræve meget mere intens træning eller prøvelser. En stor mobilisation er ved at ske, men det vil altid kræve "tro og tålmodighed" at arve løfterne (se Hebr. 6:12). Dem som ikke har begge disse vil blive fjernet, bortluget. Dem som har tro og tålmodighed vil opnå mere af dem begge gennem træning så at de kan blive betroet med den enestående uhørte kraft som er ved at blive forløst i vor tid.

Ugens Ord 5
OP