Menu
Ugen's Ord 2007
46 Indtage Landet Del 103
af Rick Joyner

De mest modne kristne vil være tydelig ved deres evne til at værdsætte og omfavne dem som er anderledes, men er af samme tro i Kristus. Kun når de begynder at forstå og værdsætte forskelligheden for de forskellige dele af legemet vil vi stedse passe rigtigt sammen, lære at fungere sammen, og derved mangfoldiggøre vores frugtbarhed.

Vi har brug for at forstå og lære at dele vore Fase 1, 2, 3 operationer. Folk som er bedst i hver af dem skulle holde sig vitalt forbundet så at frugten fra den ene bliver bygget vider af den næste. Det er i overgangen mellem operationerne at vi behøver mest visdom. Vi har brug for at se Fase 2 apostle, lære, og pastore, og så videre, som missionære ligeså meget som Fase 1 evangelister som vi har tilbøjelig kun at erkende nu. For at få det til at virke, behøver vi at ombygge, renovere, modanisere vores forståelse af kirken lige så godt.

De fleste kirker består af engangs gave kirker. De er opbygget rundt om den ene gave som er en pastor, og alle de andre hjælper dem. Hvis vi skal være sande overfor den bibelske model for kirke, tabernaklet, skulle hver kirke have tre faser af tjeneste alle sammen i virke på samme tid, med en klar vej til at forøge modenheden og hengivenheden tilrettelagt for alle de troende.

Hvis du tror at det meste af hvad jeg taler om i dette studie er for ledere, er det. Alle kristne er kaldet til at være leder. Det er hvad det betyder at være "verdens lys" se: Matt, 5:14, at være i stand til at vise verden vejen, det er lederskab. Vi er kaldet til at blive lig Kristus se: Rom. 8:29 og Han er først og fremmest "Kongernes Konge," som er den ultimative leder. Dem som vokser tæt op i Ham vokser i lederskab.

Zak. 12:8 profeteres der om et dramatisk lederskab i Jerusalem da det var omringet af fjender: "På den dag beskytter Herren Jerusalems indbyggere, og de, der snubler, skal på den dag være som David, og Davids hus skal være som Gud, som Herrens engel foran dem." I tider med store kriser, er den primære måde som Herren forsvarer Han's folk på er ved at øge salvelsen for lederskabet. Vi ønsker ofte et stort udefra kommende mirakel at komme os til hjælp, men Herren kan gøre det ved at sende os! I C.S.Lewis's klassiske science fiction bog, Perelandra, budskabet fra jorden til Venus, som er kaldt Randsom, kommer ind i en kamp om liv eller død med dæmonbesat mand som prøver på at forføre den første mand og kvinde på Venus. Da Randsom råber til Gud om at gøre noget, tager Gud til genmæle, "Randsom, du er hvad Jeg gør." Randsom fandt lige nok styrke til at vinde og redde den nye verden fra at fejle. På den samme måde, kan du være den ene Han har sendt for at redde din kirke, din by, selv dit land, fra en forfærdelig fejltagelse eller fald, eller at lede den til det formål Gud har.

Vi er velsignet med nogen af den største bønnebevægelse for alle tider. Det er en høj kaldelse, men vi kan gå fejl af Gud hvis vi holder på med at bede ham om at komme og gøre noget når vi er hvad Han gør, og Han prøver at sende os. Der er en tid hvor vi må forlade bønnerummet og angribe fjenden. Der er også tider til at forlade frontlinjen og komme ind i bønnerummet.

Vi kan forvente at i nogle af de største kriser der kommer at nogle af de mest svage kristne vil rejse sig op som en kriger ligesom David, og de mægtige nogen vil være ligesom Herren's engle. Stor autoritet vil komme over kirken når det store mørke kommer over verden. Vi behøver ikke at se på os selv og vor svagheder; vi behøver at se på Herren og Han's styrke.

Alligevel, den vise giver sig selv til forberedelse og til dag for dag trofasthed. Kong David blev forberedt til at vogte, føre Israel ved at være en trofast hyrde for hans faders får, lære hvordan man dræber en løver og bjørne som ville angribe dem. Foragt ikke det lille område du iøjeblikke er blevet givet. Fortsæt med at være trofast, og spild ikke din tid.

Herren kom ikke for at fordømme verden , men for at frelse og hjælpe den. Hvis vi følger efter Ham, vil vi se hver situation som vi er i som en mulighed for at hjælpe. Hvad kan vi gøre for at gøre vores kirker bedre? Hvad kan vi gøre bedre i det hverv vi arbejder i? Hvad kan vi gøre for at skabe vore byer og nationer bedre? Vi er her for at tjene, at være lys som hjælper med at vise vejen, og og at være salt som bevarer, beskytter, sikrer. Dem som er trofaste nu, selv i de små ting, vil blive betroet med meget mere i de tider der kommer.

Ugens Ord 47
OP