Menu
Ugen's Ord 2007
1 Indtage Landet Del 58.
af Rick Joyner

Året 2007 bliver et betydningsfuldt år, og 2008 bliver endnu mere. Vi kan forvente hvert år at stige i intensitet og betydning. Det betyder, at konsekvenserne af vores valg fortsat vil stige i betydning. Det er grunden til, at det at bede Gud om visdom bør være en af vores højeste prioriteter. Derfor har vi et stort løfte og en advarsel i Jakob 1:5-8:

Men hvis nogen af jer mangler visdom, så lad ham bede til Gud, som giver til alle mennesker gavmildt og uden bebrejdelse, og det vil blive givet ham. Men lad ham bede i tro uden at tvivle, for den, der tvivler, er som havets brænding, drevet og kastet af vinden. Det menneske skal ikke forvente, at han vil modtage noget fra Herren, idet han er en dobbeltmoralsk mand, ustabil på alle sine veje.

Løftet er, at Gud vil glæde sig over at give os visdom og vil give os den generøst. Vi advares dog mod at være "dobbeltsindede", da dette vil gøre os ustabile på alle vores måder. Hvad vil det sige at være dobbeltmoralsk? Det græske ord, der er oversat med "tvivlende" her, er dipsuchos, som bogstaveligt kunne være blevet oversat med "to ånder." Et moderne udtryk for dette ville være "falsk". Dette indebærer en person, der ændrer sig med situationer og ikke kan stole på.

Hvis vi er en person derhjemme, en anden på jobbet, en anden i kirken og en anden, når vi er ude med venner, ville denne form for inkonsekvent personlighed være en form for dette. I det tilfælde, som James diskuterer, ville det være som en, der fremstiller sig selv som værende én person over for Gud, især når han måske ønsker noget fra ham. Han vil ikke lade sig narre af dette, og sådan en skal ikke forvente at få noget fra Herren.

Fordi verden er ved at falde længere ind i ustabilitet og inkonsekvens, er det mere bydende nødvendigt end nogensinde, at kristne bliver stabile, konsekvente og sande i vores grundlæggende natur. Selvfølgelig formodes dette at være grundlæggende kristendom, som er resultatet af et liv, der tjener én konge, der gør alt for at behage ham, uanset hvad andre måtte tænke om det. Afsløringen af meget synlige tjenester der lever dobbeltliv, er en indikation af, hvor alvorlig Herren er ved at have et folk, der repræsenterer ham på jorden, og som er sande. Som vi bliver fortalt i 1 Peter 4:17-19:

For det er tid til at dommen begynder med Guds husstand; og hvis det begynder med os først, hvad bliver resultatet for dem, der ikke adlyder Guds evangelium? Og hvis det er med besvær, at den retfærdige bliver frelst, hvad bliver der så af den gudløse mand og synderen? Lad derfor også de, der lider efter Guds vilje, betro deres sjæle til en trofast Skaber, som gør det rigtige.

Når Herren dømmer sin kirke, er det ikke med det formål at fordømme, men for at korrigere, så vi kan få hans natur. Herren venter til tider, før han disciplinerer sit folk for at give os tid til at omvende os og disciplinere os selv. Det er bedre og lettere at falde på klippen og blive knust end at få den til at falde over os og male os til pulver (se Luk 20:18). Alligevel, som vi får at vide i Prædikeren 8:11, "Fordi dommen mod en ond gerning ikke fuldbyrdes hurtigt, derfor er menneskenes hjerter blandt dem givet fuldt ud til at gøre det onde." Mange kristne har været under den vildfarelse, at fordi de ser ud til at slippe af sted med overtrædelser i deres liv, er Gud ligeglad med det. Det mest skræmmende i verden burde være, hvis vi lever med et stor fæstningsværk af synd i vores liv og slipper afsted med det. Der står skrevet i Hebr. 12:5-8.

Min søn! lad ej hånt om Herrens tugt, bliv ej heller modløs, når du revses af Ham; thi Herren tugter den, Han elsker, straffer hårdt hver søn, Han har kær. Det er til jeres optugtelse, at I må lide; Gud handler med jer som med sønner; thi hvor er den søn, som faderen ikke tugter? Men hvis I er uden disciplin, som alle er blevet delagtige i, så er I uægte børn og ikke sønner.

Dette er tidspunktet, hvor vores valg vil begynde at få meget hurtigere og mere drastiske konsekvenser. Denne intensitet vil vokse konstant indtil slutningen. Det bliver aldrig nemmere at omvende sig og foretage de nødvendige ændringer, som vi skal foretage, lige nu.

Nationer træffer beslutninger nu, som vil afgøre, om de vil vende om og blive en del af Guds riges komme eller blive rystet løs fra deres fortøjninger for at glide ind i glemslen. Enkeltpersoner, kirker og kirkesamfund træffer ligeledes det samme valg. Når vi nærmer os slutningen af denne tidsalder og åbenbaringen og etableringen af Guds rige på jorden, vil konsekvenserne af vores valg komme hurtigere.

Konsekvenserne af retfærdige valg vil også vokse, og belønningen vil komme hurtigere. Kristne er ved at begynde at strømme over deres Jordan flod for at begynde at eje deres arv. Vi går ind i opfyldelsens dage. Dette vil være emnet for Ugens Ord i de næste par måneder. Der er praktiske ting, vi skal kende og gøre for at være klar til dette, som ikke er byrdefulde, men vil resultere i en større frihed i os, så vi kan forkynde frihed i hele landet fra et hjerte, der er frit.

Ugens Ord 2
OP