Menu
Ugen's Ord 2006
2 Indtage Landet Del 8
Af Rick Joyner.

Før Nytårs budskabet og i den sidste del af vores studie, i uge 51. 2005, talte vi om det forbud som Akan overtrådte og som ledte til at hans og hans families tilintetgørelse. Det kan synes at været meget skånselsløs, men det var tilsigtet for at behandle grådigheden blandt folket som kunne have annulleret hele nationens formål og til slut endda tilintetgjort dem.

Bandlysningen var påtænkt for at hjælpe med at manifestere enhver grådighed som var i folket før begyndelsen af deres erobring af landet. Det var nødvendigt at det blev behandlet helt fra begyndelsen af for at forhindre og forebygge senere endnu værre ødelæggende problemer. Grådighed er en af de primære fæstningsværker i vore liv som vil resultere i ultimative nederlag og endnu værre, ødelæggelse, ligesom det skete for Akan og ville have gjort for mange flere hvis det som var i Akan havde fået lov til at fortsætte.

Endnu engang er kirken nu ved at blive forberedt til at gå over Jordan og begynde at tage Løfternes land i besiddelse. Det er nu den rette tid til at begynde at tage et opgør med grådighed i vore egne liv, så at det ikke komme frem på en tid da det ikke alene vil skade os og vore familier, men mange andre også. Der er en meget nem og positiv måde at tage grådighed under behandling på, vær gavmild, rundhåndet, generøs.

Grådighed er en grundlæggende modsætning til evangeliet, der frelste os. Vi er kaldet til at dele evangeliet med verden. Selve vores frelse og forsoning med Gud er resultatet af, at Gud har givet os sit allerbedste, hans egen søn. Dette er karakteren af det sande kristne liv - gavmildhed, generøsitet, at give vores bedste for dem, der så desperat har brug for at se lyset. Grådighed er en ultimativ modsætning til gavmild/generøsitet og er oprindelig en kraft fra det onde i verden. Det kan ikke tolereres i Herrens lejr. Hvis vi ikke selv tager os af det, vil Herren snart gøre det.

Hvis vi skal bygge vores liv på løfterne fra Guds pålidelige ord, Kongeriget og vores løfters land, så er gavmildhed/generøsitet grundlæggende. Da Agabus profeterede, at en hungersnød ville komme over hele jorden, var den måde, disciplene forberedte sig på, ikke ved at hamstre, men ved at give - de optog et offer til de fattige hellige i Israel. De, der har sand forståelse, kender dette princip godt. Hvis vi lægger vores skat i himlen, vil den være tilgængelig, når som helst vi har brug for den, og vi vil også finde ud af, at den vil formere sig, mens den er på vores konto.

Dette er en af grundene til, at vi startede vores ZAO-vandprojekt, vores katastrofehjælp og alle de andre missioner, vi har. Selvom vi ikke tænkte på det helt sådan, da vi gjorde det, blev vi bare tvunget af Hjælperen til at hjælpe dem, der lider under disse mest ødelæggende katastrofer. Men det var efter vi begyndte dette, at jeg blev vist Åb. 8:10-11:

Og den tredje engel blæste, og en stor stjerne faldt fra himlen, brændende som en fakkel,
og den faldt på en tredjedel af floderne og på vandkilderne;

og stjernens navn hedder Malurt; og en tredjedel af vandet blev malurt;
og mange mennesker døde af vandet, fordi de var gjort bitre.

Dette er endnu ikke sket, så vi kan være sikre på, at det er endnu ikke kommet. Alligevel, ved at hjælpe dem, der dør i dag på grund af urent drikkevand, samler vi vores egen fremtidige forsyning i himlen. Vi behøver ikke at frygte malurtpest. Johnny Appleseed kom gennem vores region i Moravian Falls, North Carolina ved at bruge æblet til at forkynde evangeliet. Han plejede at sige, at man kunne tælle frøene i et æble, men man kunne ikke tælle æblerne i et frø. Hele denne del af staten er nu dækket af æbletræer, der angiveligt stammer fra denne evangelist, der prædikede her for mere end to hundrede år siden. Ligeledes er vores ZAO-vandprojekt nu kun et frø, men vi tror på, at det kan bruges til at hjælpe med at transformere Afrika. Vi tror også, at når Malurtpesten kommer, vil mange have fået rent vand og ikke blive berørt.

På hvilken måde leder Herren hver enkelt af os til at så frø, der vil give en høst? Gå ikke glip af din mulighed for at så. Ligesom vi er lovet en række steder i både Det Gamle og Nye Testamente (Skriften kan ikke omstødes, men sår fast), bør enhver kristens liv have et sådan en overflod, så vi kan være en stor velsignelse for alle, der er i nød. Det er det, Paulus bad om i 2 Korintherbrev 9:6-8:

Nu siger jeg: Den, der sår sparsomt, skal også høste sparsomt;
og den, der sår rigeligt, skal også høste rigeligt.

Lad enhver gøre, som han har bestemt i sit hjerte; ikke modvilligt eller under tvang;
for Gud elsker en glad giver.

Og Gud er i stand til at give jer overflod til al nåde, for at I altid skal have al tilstrækkelighed i alt,
kan have overflod til enhver god gerning.

Dette er en del af vores løfters land, der har en sådan overflod, så meget mere end vi selv har brug for, at det velsigner og berører alle omkring os. Dette er ikke kun i penge eller materielle ting, men i tro, håb, kærlighed, helbredelse osv. Dette begynder med materielle ting, fordi, som Herren Jesus sagde, vi ikke kan betros rigets sande rigdomme, hvis vi ikke gør det. lær, hvordan du håndterer de jordiske (se Luk 16:11). Alligevel er hans rige ikke af denne verden, og det er heller ikke de sande velsignelser i det forjættede land, som vi søger. De er noget, vi skal vandre i og demonstrere i dette liv, men de er ikke af denne verden.

Dette er tiden til at tilside sætte din skat i himlen, og også for at styrke dit eget hjerte. Modstå frygt og vandre i tro ved at så, give og demonstrere Guds generøsitet, som vi er blevet så velsignet med. Som jeg sagde, da vi startede ZAO, tror jeg ikke, at nogen af os engang tænkte på malurtpesten i Åbenbaringens Bog, men Herren viste os, som er kaldet til at være rige i troen, at der ville blive taget hånd om os gennem dette, på grund af den måde, vi giver til de fattige.

En af de ting, vi er blevet vist profetisk mange gange gennem årene, er, at der kommer en tid, hvor vand vil være langt mere værdifuldt end olie, og nogle steder endda mere værdifuldt end guld. Måske på det tidspunkt bliver de, der er så fattige nu, men som vi vil have hjulpet med at skaffe rent vand, vil blive rige. Efterhånden som riget kommer, kan vi forvente, at bjergene og bakkerne bliver bragt ned, og at dalene og de lave steder bliver hævet op. Måske er dette en måde, det vil ske på.

Der kommer ting over jorden, som i sidste ende vil ødelægge enhver jordisk bankkonto eller formue. Den amerikanske regering er den rigeste nation på jorden, men den vil også komme til det sted, hvor den ikke længere kan yde katastrofehjælp, og vil kun være i stand til at forsøge at holde orden midt i det, der sker. Mange er ikke i stand til at høre sådanne ting, idet de betragter dem som "negative profetier", men de er bibelske profetier. Tiderne vil ikke engang være særlig vanskelige for dem, der har bygget deres huse på Klippen ved at høre og adlyde Herrens ord.

Det kommende år bliver meget vanskeligt for alle, der ikke bliver i kongeriget. Frygtbarometeret kommer til at stige et par grader mere, fordi jorden vil stønne og leve, og de lovløse vil blive endnu mere hensynsløse. Mennesker, der overgiver sig til mørket, kommer til at falde ind i tiltagende mørke. Men Herrens herlighed, som kommer over hans folk, vil også være så meget større, at 2006 vil blive kendt som "Helligåndens år."

Helligånden kommer til at bevæge sig på en meget dramatisk måde i år. De, der er i harmoni med ham, vil få det største og indtil nu det bedste år i deres liv. Vi kommer virkelig til tidspunktet for opfyldelsen af Esajas 60:1-5:

1 Gør dig rede, bliv Lys, thi dit Lys er kommet, Herrens Herlighed er oprundet over dig.
2 For se, mørke skjuler jorden og dunkelhed folkene, men over dig skal Herren oprinde, over dig skal Han's herlighed ses.
3 Til dit lys skal folkene vandre, og konger til dit strålende skær.
4 Løft øjnene, se dig om, de samles, kommer alle til dig. Dine sønner kommer fra det fjerne, dine døtre bæres på hofte;
5 da stråler dit øje af glæde, dit hjerte banker og svulmer; for havets skatte bliver dine, til dig kommer folkenes rigdom:

Vi ser her, at netop på det tidspunkt, hvor det "dybe mørke" kommer over folket, kommer Herrens herlighed over hans folk. Hvis vi bygger vores liv på det rige, som ikke kan rokkes, vil vi ikke have noget at frygte for de ting, der nu kommer over verden. Det vil snarere være en tid til stor glæde – den tid, hvor Herrens herlighed viser sig over hans folk.

Vi skal altid huske på, at dette er den største skat, den største ejendom, vi nogensinde kunne have – Herren med os. Vi kommer til at opleve Herrens herlighed i år i stigende grad som forberedelse til de herlige sejre, der kommer. Gør dig klar!

Ugens Ord 3
OP