Menu
Ugen's Ord 2006
1 Indtage Landet Del 7
af Rick Joyner

Dette studie handler om hvordan vi indtager Løfternes Land, som kirke, og som enkelte personer. Gennem denne uges studie, ønsker jeg at fokusere på hvordan vi personligt og i praksis kan begynde at holde op med for det meste at bevæge os i ring i ørkenen, og begynde at vandre ind i vort formål, vores Løfters Land fra Gud.

Det er ikke noget tilfælde at dette år's Fest for Indvielse, eller Lyset's Fest, fejres af det jødiske folk, som begyndte på hvad de kristne fejre som Jule dag (aften), og slutter på Nytårs dag. På Jule Dag bliver det første lys tændt, og på Nytårs Dag, den ottende dag, bliver det sidste lys tændt. Profetisk, er otte tallet på en ny begyndelse. Dette år er der en nåde fra Gud for indvielse som vil bringe en ny begyndelse frem.

Denne fest var ikke en af de oprindelige fester der var befalt ved Moses, men det er en som selv Herren Jesus fejrede da Han vandrede her på jorden, og det har en særlig vigtig betydning for kristne, lige som alle af de Jødiske fester er profetiske. Indvielses Festen er højtideligholdelsen af Makkabærenes sejr over de Græske undertrykkere, som forsøgte at udrydde det jødiske folk ved at besmitte, tilsmudse, forurene Israel's land og landets hjerte på det tidspunkt, dets tempel. De gjorde dette på de mest fornærmende, krænkende, hånende måder, endda ved at oversmøre, svine blod over altret.

Der har ligeledes været en ligende besmittelse, tilsmudsning, forurening af Herren's tempel i vores tid, kirken, og det, med, bliver gjort på en af de mest fornærmende, krænkende,,hånende måder. Imidlertid, ligesom fornærmelserne, krænkelserne, hånelserne fra grækerne, vækkede Makkabæerne op til at beslutte at det var bedre at dø end at tolerere og ikke længere findes sig mere i besmittelse, tilsmudsning, forurening, er et ligende mod og beslutsomhed vil komme over mange kristne nu. De vil omfavne døden, for at dø i selvet, for at drive enhver form for undertrykkelse ud af deres liv, og Gud vil møde dem som rejser sig op med en sådanne beslutsomhed med Han's nåde til at opnå sejr.

Makkabæerne rejste sig og stod til ansigt med noget som så ud til at være umulige chancer da de udfordrede det mest magtfulde emperium i den daværende verden. Imidlertid, troede de mere på Gud end de troede på chancerne. Det vil kræve den samme slags tro for os for at vende den græske humanistiske mentalitets stormløb og de andre krænkende besmittelser, tilsmudsninger, forureninger, af Herren's tempel på de mest krænkende måder, og få overhånd til at kræve tilbage landet, og rense templet. Men det vil blive gjort. Hvorfor ikke være en del af dette og tage dit standpunkt nu?

Jeg ved at mange, hvis ikke de fleste af os, har gjort mange tidligere overilet, forhastede Nytårs fortsættere, men dette år er der en speciel nåde for dem som vil ydmyge sig selv engang til, og indvie sig selv til hvad der er ret og sandt. Det vil kræve en indvielse, en disciplin for vores del som er både lydighed og tro, men Han vil tilføje en speciel nåde for at hjælpe os dette år.

Det er kommet frem i lyset gennem en mængde studier at mange kristne lever i alvorlige nederlag, forkastelse, i det mindste i nogle områder af deres liv. Dette er ikke nødvendigt at det skal fortsætte længere, men det vil kræve vores indvielse til at overvinde fæstningsværkerne. Hvis vi vil indvie os selv igen, beslutte os at være lydige, dette kan forandres dette år, begynde i dag, og vendes til en varig, holdbar sejr.

Der er en ultimative indvielse som vi er kaldet til at have som kristne, som mange har glemt, og som har skabt megen nederlag og forvirring for disse kristne. Sand tro er altid et bevis på lydighed, hvilket er grunden til at ordet i det Nye Testamente som sædvanligvis oversætter tro som også betyder trofasthed. Sand trofasthed i vore liv er beviset på lydighed mod en af de ultimative befalinger som Herren har givet os kan læses i:

Matt.6:33-34.
Men søg først Guds rige og hans retfærdighed,
så skal alt det andet gives jer i tilgift.

Så vær da ikke bekymrede for dagen i morgen;
dagen i morgen skal bekymre sig for det, der hører den til.
Hver dag har nok i sin plage

Mange kristne har brugt altfor meget af deres liv i forvirring og nederlag fordi de ikke har adlydt dette bud. De har taget store beslutninger baseret først på professionelle muligheder, deres egne lyster, og andre verdslige lyster, midlertidige afgørelser i stedet for at søge Gud's rige's formål først. Hvis vi havde baseret alle vore beslutninger og afgørelser ved at søge Han's rige først, ville alt det andet være givet os. Hvis vore liv havde været grundlagt på dette, ville vi ikke have noget at bekymre os om, fordi vi kender hvem der er vores Kilde og Beskytter. Der er ikke nogen større frihed, ingen større fred, end den som er resultatet af at leve vore liv i indvielse til Herren i alle ting. Vi bliver nu givet en "ny chance" en ny mulighed for at gøre det nu. Lad ikke dette år passere ligesom alle de andre. BLIV FRI!

Vi skulle alle have en særlig påskønnelse og værdsætte, samt en forståelse for Makkabæerne fordi hvis de ikke havde rejst sig og taget deres standpunkt, ville der ikke have været et Israel til Messias, hvor Han kunne blive født i. Ligeledes er det sådan en beslutning som rejser sig i Han's folk som gør Ham i stand til at komme tilsyne i vore liv. Det er tid nu til at rejse sig og kæmpe imod enhver form for undertrykkelse af synd og humanisme som har krænket Herren's tempel, og Herren vil være med os.

Ugens Ord 2
OP