Indhold
Ugen's Ord 2005
32 Landets frugt, del 8
af Rick Joyner

Vi har kort talt om hvordan sæden til Åndens frugt er det nytestamentlige kirkeliv. Selvfølgelig er et andet vigtigs såbed af denne frugt, familielivet. Det er grunden til, at begge disse, kirkeliv og familieliv, er under et sådant overgreb i vores tid. Det er dog i disse tider, at det største kirkeliv og de største familier vil opstå.

Som vi har talt om tidligere, kunne Herren Jesus have bundet djævelen og taget verden i besiddelse umiddelbart efter sin opstandelse, da han fuldt ud havde købt den ved korset. Men før han tog denne verden i besiddelse, ønskede han at give mange andre mulighed for at blive sønner og døtre af kongen. Deres trofasthed ville blive bevist ved, at de udholdt verdens og djævelens angreb og forblev trofaste.

Siden syndefaldet har djævelen pralt med, at Herrens skabning på kronen, menneskeheden, som han skabte specielt til at have fællesskab og bo hos, da de fik valget, valgte det onde frem for retfærdigheden, selv når han levede under de mest perfekte forhold. På grund af dette praler djævelen med, at da valget kom, vil hele skabelsen vælge hans veje frem for Herrens veje. Før enden kommer, vil Herren have et folk, som vil have afsluttet denne pral. Selv i de mørkeste tider, under de værste forhold, fra det voldsomte angreb fra alt det, som helvede og verden kan kaste på dem, vil de forblive trofaste og vælge retfærdighed frem for ondskab, at adlyde Gud frem for den onde. På denne måde vil de endda blive vidner til myndigheder og magter, såvel som resten af skabelsen, om at Gud og hans sandhed altid i sidste ende vil sejre.

Derfor, jo større prøvelser er, jo større er vidnet. Selv englene vil indrømme, at den trofaste kirke, som har udstået de største prøvelser og forblevet trofast, er værdig til at være deres dommere. Af denne grund vokser Åndens største frugt under de vanskeligste forhold, hvorfor vi får den vigtige formaning i Jakob 1:2-4,12:
2 Mine brødre! I skal regne det for lutter glæde, når I kommer ind i mange slags prøvelser.
3 Vær sikker på, at poøvelsen af din tro [gennem erfaring] producerer udholdenhed [fører til åndelig modenhed, og indre fred].
4. og udholdenhed skal føre til fuldkommen gerning, så I kan være fuldkomne og helstøbte og ikke stå tilbage i noget.

12 Salig den mand, som holder ud prøvelse; thi når han har stået sin prøve,
skal han få den livets sejrskrans som Gud har lovet dem, der elsker Ham.

Ligesom en løbers udholdenhed ikke øges, før de trænger forbi deres tidligere grænser, vokser vores tro ikke, før vi bliver sat i forhold, der kræver mere tro, end vi har haft før. Vores kærlighed vokser ikke, før vi bliver sat i en situation, hvor den kræver mere, end vi har haft før. Det samme gælder vores tålmodighed, vores fred og så videre. Af denne grund, så længe vi forbliver på livets vej, kan vi forvente at gå igennem nogle prøvelser, der hjælper os med at vokse. Når vi lærer dette, bliver disse prøvelser ikke noget, der skal undgås, men omfavnes som muligheder og glæden, som Jakob talte om.

Som Francis Frangipane har sagt: "Vi fejler aldrig en af Guds prøver - vi bliver bare ved med at tage dem, indtil vi består." Jeg tror, de fleste af os nu er klar til at stoppe med at skulle tage de samme tests igen og igen, så lad os bestå dem og komme videre. Så vil vi modtage den belønning, som Gud giver til alle, der består hans prøver – endnu større! nogen.

Dette er sandt: Jo større prøvelserne er, jo større er muligheden for at komme ind i riget. Denne sandhed styrkede de hellige i det første århundrede, som vi får at vide i Apostlenes Gerninger 14:22: "ved at styrke disciplenes sjæle, opmuntre dem til at fortsætte i troen og sige: 'Gennem mange trængsler må vi komme ind i Guds rige. '" Kun de svage, umodne eller bedragede undlader at se prøvelser som indgange til riget og muligheder for at vokse i Åndens frugt, som er at vokse op til Kristus.

Dem, der ønsker at leve liv med undvigelse, hvor de kan undgå alle prøvelser, er dem, der ikke vil modnes. Det sørgelige er, at de alligevel vil få prøvelser på grund af manglende evne til at se dem i øjnene og i stigende grad blive besejret af dem i stedet for at blive styrket. Disse går fra nederlag til nederlag og vokser normalt i selvmedlidenhed i stedet for Herrens natur. Når vi først lærer, hvordan det at overvinde en prøvelse styrkes vi i Herren, og hvor meget sødere sejren smager, lærer at gå fra sejr til sejr og aldrig forlade en situation i nederlag, begynder vi at se større prøvelser som muligheden for at smage endnu sødere sejre, fører os dybere ind i riget.

Gud frister ikke mennesker med ondskab, men vi får at vide i hele skriften, at Herren prøver de retfærdige. Der er forskel på en test og en fristelse, selvom en fristelse kan være en test. Herren prøvede Adam og Eva ved at placere træet til kundskab om godt og ondt i haven. Dette blev ikke gjort for at få dem til at synde. Der kunne ikke have været nogen sand lydighed, hvis der ikke var frihed til at være ulydig. Ligeledes kan der ikke være nogen sand tilbedelse, hvis der ikke er frihed til ikke at tilbede. Det er af denne grund, at der skal være frihed, for at der kan være sand tilbedelse. Denne frihed kræver, at vi vælger.

Vi må vælge at tro. Vi må i høj grad vælger at elske. Vi skal vælge at være tålmodige. Vi skal vælge frugten af det rigtige træ. Adam og Eva kunne have klaget over, hvis Herren ikke ønskede, at de skulle spise af Træet til Kundskab om godt og ondt. hvorfor satte han det lige midt i haven, og hvorfor gjorde han det så tiltalende? For det havde ikke været en test, hvis det ikke havde været tiltalende. Og ligesom det træ, er de fleste af vores tests placeret lige midt i vores liv, hvor det er meget svært ikke at se dem i øjnene.

Vi kan komme med de samme klager: ”Herre, hvorfor binder du ikke bare Satan nu, så han ikke kan friste os? Hvorfor fjerner du ikke bare fristelserne?” Så ville det ikke være en prøvelse af vores tro, kærlighed og hengivenhed, og vi ville ikke vokse. Vi må forstå, at jo hårdere prøvelsen er, jo mere tænker Herren på os, ikke mindre. Faktisk burde det bekymre os meget, hvis vi ikke gennemgår prøvelser, eller hvis vi ikke bliver disciplineret af Herren. Det får vi at vide i en af de vigtigste formaninger i Skriften, som jeg citerer nedenfor og opfordrer dig til at læse den omhyggeligt. Guds skrevne ord er sden, gødningen og det vand, der kræves for, at vi kan bære Åndens sande frugt:

Hebræerne 12:1-13.
1. Derfor vi som har så stor en sky af vidner omkring os [der har båret vidnesbyrd om sandheden], Lad os lægge alt det bort, som tynger [byrde, hindring, klods om benet, gæld, behæftelser], og synden, som så let [snu og hurtig] indfiltre os, og lad os løbe med udholdende tålmodig fremad i det kapløb, der ligger foran os,
2. Se bort [fra alt som vil distrahere os] og se på [lad os følge] Jesus, som er vor leder og kilden til vores tro [den første tilskyndelse for vores tro, Han er troens begyndelse], og er også dens fuldender [som bringer troen til modenhed og fuldendelse]. Som for at få den glæde [opnå prisen] som ventede Ham, udholdte Han korset og ignorere skammen, og sidder nu på højre side af Guds trone.
3. Ja, på Ham, som har tålt en sådan modsigelse af syndere, skal I tænke, for at I ikke skal blive trætte og modløse i jeres sjæle.
4. I jeres kamp mod synden har I endnu ikke stået imod indtil blodet,
5. og I har glemt formaningen, der jo taler til jer som til sønner: »Min søn! lad ej hånt om Herrens tugt, bliv ej heller modløs, når du revses af Ham;
6. thi Herren tugter den, Han elsker, straffer hårdt hver søn, Han har kær.«
7. Det er til jeres optugtelse, at I må lide; Gud handler med jer som med sønner; thi hvor er den søn, som faderen ikke tugter?
8. Hvis I da ikke får nogen tugtelse, som dog alle får deres del af, så er I jo uægte børn og ikke sønner.
9. Da vi var under vore kødelige fædres tugt, havde vi ærefrygt for dem; skal vi så ikke meget snarere bøje os under åndernes Fader og få livet i eje?
10. Thi de tugtede os for en kort tid, som de skønnede, det var bedst, men han gør det til vort sande gavn, for at vi skal få del i Han's hellighed.
11. Al tugtelse synes vel i øjeblikket ikke at være til glæde, men til sorg; men siden giver den dem, der er opøvet ved den, en fredens frugt: retfærdighed.
12. Derfor: »Ret de slappe hænder! og de kraftløse knæ,«
13. og træd lige spor med jeres fødder, så det, der er lammet, ikke vrides af led, men snarere helbredes.

Hvis vi skal bære frugt, kan vi ikke blive ved med at spilde vores prøvelser, men må beslutte os for at tro på Gud og stole på det sikre faktum, at han: ”... altid leder os i sin triumf i Kristus og åbenbarer det søde gennem os. duften af ??kundskaben om ham overalt” (2. Korintherbrev 2:14). Vi opmuntres også af hans sikre ord, at: "...vi ved, at Gud lader alt arbejde sammen til det gode for dem, der elsker Gud, for dem, der er kaldet efter hans hensigt. For dem han forud kendte, har han også forudbestemt til at blive formet efter hans Søns billede, for at han kunne være den førstefødte blandt mange brødre; og dem han forudbestemte, dem kaldte han også; og dem han kaldte, dem har han også retfærdiggjort; og dem han retfærdiggjorde, dem har han også herliggjort (Rom 8:28-30) .

Dette er Guds sikre ord, som aldrig vil fejle! Vi kan kun fejle, hvis vi holder op med at leve efter hans ord. Ligesom det første, djævelen gjorde for at få Adam og Eva til at snuble, var at få dem til at tvivle på Guds ord, må vi frem for alt beslutte os for at holde fast i hans ord, velvidende at det er sandt.

Alle Guds prøver er åbne bogprøver, hvor svarene er let tilgængelige for os. Men det er ikke nok at kende svarene – vi skal efterleve dem. Den virkelige prøve på, om vi tror på Herren, er, om vi lever i overensstemmelse med hans ord. Bestem i dag og hver dag, at du ikke løber fra testene, men beslutter dig for at genkende dem og bestå dem. I de kommende uger vil vi komme lidt mere ind på, hvordan vi lettere kan genkende og forstå disse tests og bruge hver af dem til at vokse i Åndens frugt.

Ugens Ord 33
OP