Indhold
Ugen's Ord 2005
22 Skab Et Rent Hjerte - Del 14
af Rick Joyner

Før vi fortsætter denne undersøgelse af kødets gerninger, vil jeg gerne minde jer om, hvordan disse relaterer sig til vores undersøgelse af de bibelske profetier om endetiden. Vores primære mål med at studere endetiden er at være i stand til at udføre vores formål i dem. Som Herren sagde i Matthæus 24:14: "Dette evangelium om riget skal forkyndes i hele verden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene, og så skal enden komme." Det, vi gør her, er faktisk at lægge et fundament for at se, forkynde og derefter arve riget.

I Johannes 3 forklarede Herren, at man skulle fødes på ny for at se riget. Så gik han rundt og prædikede riget og instruerede sine tilhængere om at gøre det samme. Der er dog et skridt ud over både at se og forkynde evangeliet, og det er at arve det. Som Paulus erklærede efter at have opremset disse "kødets gerninger" i Galaterne 5. "Jeg advarer jer på forhånd, ligesom jeg har advaret jer om, at de, der praktiserer sådanne ting, ikke skal arve Guds rige" (vers 21). Vores mål er at se riget, forkynde evangeliet om riget og derefter selv at arve det.

Jeg sagde i begyndelsen af denne undersøgelse, at vi ikke kan have travlt og skal være mere optaget af at tage fat på de ting, der vil gøre os klar til endetiden end blot at vide, hvad der skal ske. Det, vi studerer nu, er meget vigtigere end profetisk viden. Vi kan vide præcis, hvad der kommer til at ske, men stadig ikke være forberedt på det. Hvis vi bliver i Ånden, vil vi være klar, uanset om vi forstår alt eller ej.

Ligesom de mest succesrige mennesker inden for ethvert felt er dem, der kender, øver og gør det grundlæggende bedre, gælder det samme for de ærefrygtindgydende mestre, som Herren allerede nu forbereder sig på at forløse på jorden. De, der tror, de er for modne eller stærke til konstant at skulle gennemgå det grundlæggende, vil snart betale en frygtelig pris for deres stolthed. De, der er kloge og ydmyge nok til konstant at gennemgå det grundlæggende, selv mens de søger større viden og forståelse, vil snart være meget taknemmelige for, at de gjorde det.

At være tålmodig i trafikken eller i en købmandsbutik er virkelig meget større bevis på ægte åndelig modenhed end nogen mængde viden, vi måtte have. Vi bør altid huske på, at djævelen har travlt, fordi han ved, at han kun har kort tid. Gud har aldrig travlt, fordi han har autoritet over tid. Hvis vi bliver i Herren, vil vi være tålmodige. Med dette i tankerne, er læren om endetiden, der holder os i en fart og har forhindret meget af Kristi legeme i at planlægge fremtiden med vision og strategi, er fra djævelen. Selvom afslutningen på denne tidsalder er i morgen, bør vi ikke være mindre tålmodige og have lige så meget fred, som vi nogensinde har haft.

Dem, der vil blive betroet med den højere visdom og viden, vil være dem, der har det dybeste, stærkeste fundament. Vi bør have en vision om at se mere og forstå mere af det, der kommer. Det er rigtigt for os når det dreje sig om Faderens sag ved at plante kirker, rejse skoler og på alle måder søge at opbygge og styrke Kristi legeme. Men vores største vision må være at blive Kristus-lig og udføre de gerninger, som han gjorde. Vores højeste kald er at være en ven af Gud. Hvis vi bliver hans venner, vil han ikke gøre noget uden at dele det med os.

Fordi mennesket blev skabt i slutningen af den sjette dag, var menneskets første dag Guds syvende. For at mennesket skulle have fællesskab med Gud, måtte det derfor begynde med, at det gik ind i Guds hvile. I Hebræerbrevet 3 og 4 er det forjættede land sidestillet med at gå ind i Guds hvile. Det blev også krævet af præsterne, som skulle tjene Herren og nærme sig ham, at de ikke bar noget, der fik dem til at svede (se Ezekiel 44:15-18).

Sved taler om at arbejde i vores egen styrke. Hvis vi vil være tæt på Gud, kan vi ikke bære noget, der har vores egne gerningers sved på sig. Den ene mest afgørende faktor i vores forberedelse til disse tider er at være tæt på Herren. Vi kan kende al sandhed og al profeti nøjagtigt, men hvis vi ikke bliver i ham, vil vi være det forkerte sted og gøre de forkerte ting og bliver derfor bedraget.

Så vi må tålmodigt fortsætte med at undersøge kødets gerninger, der afholder os fra at vandre i Ånden, og derefter tage den samme form for dybtgående kig på Åndens frugt, som er bevis på, at vi virkelig bliver i ham. Vores ultimative mål må være at høre på den store dag: "Godt gået, gode og tro tjener" (Matt 25:21 NIV) . Ingen af os ønsker at høre, "Du gjorde en masse mirakler, profeterede og drev endda dæmoner ud i mit navn, men vig fra mig! Jeg har aldrig kendt dig."

Hvis vi er gode hyrder eller gode vægtere, vil alle, der er betroet i vores varetægt, også høre disse store ord: "Godt gået!" Lad os derfor både udvide vores åndelige vision, samtidig med at vi bevarer en passion for skrifterne og lade vores rødder synke dybere og dybere ned i sund bibelsk sandhed.

Af denne grund er jeg blevet meget opmuntret over, at så mange ikke kun bliver med denne undersøgelse, men mange flere slutter sig til den hele tiden. Der er tegn overalt på, at kirken modnes, vokser sig stærkere og bliver fri af de fæstnigsværkerne, der har holdt os tilbage så længe. Der er meget grund til håb i kirken. I vores tid tror jeg, at vi kommer til at se sandt nytestamentligt kirkeliv genoprettet på jorden, som det var tiltænkt.

Vi må ikke blive tåbelige i at dømme hele kirken efter den lille del, eller dele, som vi ser. Jeg rejser ret meget og konstant. I mange år har jeg besøgt kirken i mange nationer hvert år. Selvom jeg ved, at jeg stadig ikke har set hele kirken, er jeg blevet mere og mere opmuntret af, hvor stærk kirken verden over vokser. Faktisk, da jeg også er studerende i kirkehistorie, er jeg overbevist om, at kirken på dette tidspunkt er stærkere end på noget tidspunkt i sin historie, og vokser sig dramatisk stærkere for hvert år.

Som Herren forklarede, skal du blive født på ny for at se riget (se Joh. 3:3), men det betyder ikke, at hvis du bliver født på ny, ser du riget. Faktisk tror jeg, at få kristne gennem historien, og selv i dag, ser kongeriget. Men flere og flere er det, og efterhånden som de gør, vil de begynde at forkynde evangeliet om riget, som ikke er blevet forkyndt siden det første århundrede.

En ting, der er indlysende for de fleste rejsende tjenester er, hvor et budskab understreges i en kirke, at kirken vil have en tendens til at være stærk i den sandhed. For eksempel, hvor troen forkyndes, har folk en tendens til at have mere tro. Hvor healing lægges vægt på, vil der være mere healing. Hvor en kærlighed til Skriften understreges, vil folk faktisk elske Ordet mere. Det er alt sammen godt, men vi kommer til at se en næsten universel bevægelse i retning af, at flere mennesker ser kongeriget og derfor prædiker det og så arver det. På denne måde vil der blive bygget en bro mellem jorden og himmeriget, så den bøn, som Herren først gav sit folk, vil blive besvaret - at hans rige kommer! (se Matthæus 6:10)

Målet med denne undersøgelse er at fjerne de ting, der forhindrer os i at se, så vi kan begynde at se Guds rige. Vi kan faktisk arve det rige og leve i det nu! Det må være vores ultimative mål – at leve i riget og bringe det til jorden ved at blive i kongen!

Af denne grund, hvis nogen af disse undersøgelser har fremhævet ting i dit liv, som du synes, du skal arbejde på, så gå tilbage til den undersøgelse og gennemgå den. Så lav din egen undersøgelse af det. Når vi gør dette, vil sandheden selv begynde at sætte os fri. Igen er vores mål ikke kun viden, men transformation. Vi vil gerne kende sandheden, men vi ønsker at gøre den, så vi kan blive et levende brev til verden.

Vi lever i den tid, hvor mennesker er blevet afhængige af stimulerende vision og Herren vil møde dem på de betingelser. Evangeliet om riget vil ikke blot blive forkyndt, men demonstreret af dem, der bor i det, ligesom Herren Jesus selv demonstrerede det, som han forkyndte det. Gør dette til dit personlige mål.

Ugens Ord 23
OP