Indhold
Ugen's Ord 2004
14 Leve Med Kongen
af Rick Joyner

I sidste uge så vi på hvordan vi de tiltagende rystelser og forandringer, som vil være det ultimative klimaks i den største tid med problemer, verden nogensinde har kendt, men det vil også være den største herlighed. Vi er kaldet til ikke kun at udholde disse forandringer, men lære at trives med dem og gribe de store åndelige muligheder, som de giver. Den primære måde, vi gør dette på, er ved at have klippefast overensstemmelse i vores egne hjerter, som kun kan komme fra et liv, der er bygget på Guds rige – at leve under kongernes Konges autoritet.

Som vi læser i Daniel 11, selv når Djævelen opstiller sin store vederstyggelighed, vil de "der kender deres Gud, vise styrke og handle" (Daniel 11:32). Nøgleordene her er "kend deres Gud." Dette er det vigtigste, vi kan gøre for at være forberedt på de tider, der nu kommer over os. At kende Ham er langt vigtigere end at kende tidens tegn eller djævelens planer. Vi har brug for at kende disse, fordi de blev skrevet til vores forberedelse, men de bør aldrig formørke kendskaben til Herren selv som vores højeste prioritet.

Vi søger også at kende Herren, så vi kan blive som Ham og udføre de gerninger, som Han gjorde. En af vor tids mest kortfattede profetier er i:

Esajas 60:1-3.
Stå op, skinne; thi dit lys er kommet, og Herrens herlighed er steget op over dig.
Thi se, mørke vil dække jorden, og dybt mørke folkene; men Herren skal rejse sig over dig, og Han's herlighed skal vise sig over dig.
Og nationer skal komme til dit lys, og konger til dit strålende skær.

Her befales vi både at "stå op" og "stråle." Dette er ikke tiden til at lægge sig ned eller gemme sig. Mørket kommer, men den herlighed, der kommer til Guds folk, vil sejre over det, så de nationer, som er blevet bedraget, til sidst vil komme til det lyset, der viser sig over Herrens folk. Så uanset hvor mørkt det bliver, må vi huske slutningen på sagen og beslutte os for at stå og åbenbare det lys, vi har fået.

Den primære måde, vi har fået til at kende Herren, er hans Helligånd, som han gav os til det formål. Mange ville ophøje det skrevne ord over Ånden, men det gjorde Herren ikke selv. Han sagde ikke: "Jeg må gå bort, men jeg vil give dig denne bog for at føre dig ind i al sandhed..." Nej, han sagde, da han gik, ville han sende sin ånd for at lede os ind i al sandhed (se Johannes 16:7). Dette er ikke for på nogen måde at forklejne Skrifternes plads, men uden Helligånden kan vi ikke forstå Skrifterne.

Derfor bør vores store ambition være at kende Helligånden, at adlyde ham og at være det mest gæstfrie tempel for ham, som vi overhovedet kan være. Som vi diskuterede for mange uger siden, hvis vi vidste, at præsidenten kom for at tilbringe en uge med os i vores hjem, ville det mindste, vi sandsynligvis ville gøre, være at rense vores hus som aldrig før. Mange ville sikkert endda male, måske endda lave om, og nogle ville sikkert gå så langt som til at købe et nyt hjem. Vi ville finde ud af den mad, han kan lide og ikke lide, og måske endda hyre en kok til at tilberede måltiderne. Hvor meget mere skal vi give os selv til at forberede os på, at Helligånden kommer til os, ikke bare for at besøge, men for at leve i os?

I Efeserbrevet 4:30-32 fortæller apostlen Paulus os, hvordan vi ikke bedrøver Helligånden:

Og bedrøv ikke Guds Helligånd, ved hvem du blev beseglet til forløsningens dag.
Lad al bitterhed og vrede og vrede og skrål og bagtalelse blive fjernet fra jer, samt al ondskab.
Og vær venlige mod hinanden, ømhjertede, tilgivende hinanden, ligesom Gud i Kristus også har tilgivet jer.

Den primære måde, hvorpå vi bedrøver Helligånden, er ved at lade bitterhed slå rod i os, hvilket forårsager vrede, vrede, skrig, bagvaskelse og ondskab. Ville du have et stort skænderi i dit hus, hvis præsidenten boede hos dig? Vi ville sandsynligvis ikke have en, hvis nogen gæster boede hos os. Hvor meget mere skal vi så ikke være følsomme over for Helligåndens nærvær?

Den primære måde, hvorpå vi vil være forberedt på de tider, der kommer, er at blive i Herren, hvilket er at blive i Helligånden. Hvis vi bliver i ham, vil vi vise Åndens frugt, som ikke er bitterhed, vrede, bagtalelse eller ondskab. Vi vil have fred i vores hjerter, som er stærkere end al den splid og problemer, der omgiver os. Vi vil ikke blive overvundet af disse problemer, men vi vil overvinde dem ved Ånden fra den, der bor i os.

Dagligt bør vi forberede os på dette ved at lære at modstå fristelsen ved at bukke under for det, der bedrøver Helligånden. I stedet bør vi bruge enhver prøvelse til at vokse i Åndens frugt. Når vi står over for unødvendige forsinkelser, bør vi glæde os over muligheden for at vokse i tålmodighed. Når vi bliver bagtalt eller mishandlet, bør vi glæde os over muligheden for at vokse i tilgivelse og kærlighed. Når der opstår problemer, bør vi gribe muligheden for at vokse i Guds fred og altid tro, at "...Gud lader alt arbejde sammen til det gode for dem, der elsker Gud, for dem, der er kaldet efter hans hensigt" ( Romerne 8:28).

I dag er vi ved at være klar til de sidste dage. Hvis vores hjerter er fyldt med bitterhed, frygt eller onde ønsker, vil vi ikke være i stand til at stå imod det, der kommer. Hver dag er vi nødt til at se vores egne hjerter som fæstninger af sandhed og retfærdighed, som vi bygger, og som vil være stærke nok til at modstå ethvert angreb. Murene i denne fæstning er frelse, og dens porte er lovprisning (se Esajas 60:18). Inde i vores fæstning har vi den mest magtfulde kraft, der findes – Helligånden.

Som jeg blev vist for mange år siden, og skrev om i Kaldet , bygger Herren fæstninger af sandhed og retfærdighed i disse tider, som vil stå imod al uretfærdighed og ondskab. Det er kirker, som tager åndeligt herredømme over regioner, og som ikke lader de plager, der skylle ind overr resten af verden, komme i nærheden af det domæne, som de har fået autoritet over.

Hvis du deltog i vores nytårskonference, var du vidne til et stort mirakel og var måske ikke engang klar over det. Influenza hærgede landet. Mange var døende, især små børn, og det var forudsagt at blive meget værre. Bob Jones modtog et ord fra Herren om, at vi ikke behøvede at acceptere dette. Han kom til mig og sagde, at vi var nødt til at bede og stoppe denne plage med det samme. Det gjorde vi sammen på det næste møde, og lige fra den aften så det ud til, at influenzaen forsvandt fra nyhederne, og vi har ikke hørt om endnu et dødsfald af den.

Hvis du regelmæssigt har deltaget i vores konferencer, ved du, at ting som dette sker på næsten hver eneste af dem. Vi ser ikke ofte resultaterne af disse bønner før senere, som vi gjorde denne gang. Som vi ofte siger til vores konferencer, er grunden til, at vi har dem, for at opildne de gaver og autoritet, som Herren har givet sit folk, så vi vil tage hjem og bruge dem. Det er ikke, hvad der sker på konferencerne, men hvad der sker i livet for dem, der deltog, efter at de kom hjem, der afgør, om de var en succes eller ej.

I 4 Mosebog 16 skyllede en stor pest igennem Israels lejr. Moses sagde til Aron, at han skulle tage en røgelseskar fra alteret, løbe ind i lejren og tage stilling mellem de døde og de levende. Da han gjorde dette, under pesten kontrollol. Fordi røgelse repræsenterer bøn og forbøn, var dette et eksempel på, hvordan disse kan vende plager om. Det er bydende nødvendigt, at vi kommer til at forstå og vandre i denne autoritet.

Vi har kun sand åndelig autoritet i den grad, at vi bliver i Kongen og han i os, hvilket han gør ved sin Helligånd. Hvis vi bliver i ham, som han lovede, kan vi bede om det, vi har brug for, og han vil gøre det. Hvad skal vi gøre, der er vigtigere end dette? De plager, der kommer over verden, behøver ikke at komme i nærheden af os eller vores familier. Vi kan stoppe plagerne, og nu er det på tide, at vi lærer at udøve denne autoritet.

Vores første prioritet bør være at blive en ordentlig vært for Helligånden. Så skal vi styrke frelsens mure. Vi skal forstærke lovprisningens porte. Når vi har gjort dette i vores eget hjerte, vil vi være i stand til at vokse og tage autoritet over de ting, der angriber vores familier. Så skal vi sikre vores menigheder, så Helligåndens åbenbare tilstedeværelse er åbenbar for alle. Fra sådanne fæstninger, som er Guds riges domæne, vil rigets evangelium gå frem.

Ugens Ord 15
OP