Indhold
Ugen's Ord 2004
1 Kraften Kommer
af Rick Joyner

For det første er min bøn for dig i det kommende år, at det bliver det bedste, du nogensinde har haft i Herren. Jeg beder til, at du vil komme meget tættere på Ham i år og lære Han's veje og Han's stemme meget bedre at kende. Jeg beder også til, at du vil blive ændret mere til Han's billede ved at se mere af Han's herlighed med dine egne øjne. Han's herlighed vil blive set af Han's folk i år.

Jeg vil også gerne takke alle jer, der sendte kort, opmuntrende ord og endda gaver, som alle var meget specielle og meningsfulde. Tak.

Ved udgangen af dette år vil vi have dækket mange af de vigtige bibelske profetier i vores tid. Men netop dette studie er designet til at udfolde sig på en systematisk, metodisk måde, der sandsynligvis vil sigte de utålmodige ud. Dette gøres af flere årsager. Den første findes i:

Hebræerne 6:11-12.
11. Men vi ønsker inderligt, at enhver af jer må vise den samme iver efter at fastholde fuld vished i håbet indtil det sidste,
12. så I ikke bliver sløve, men efterfølger dem, som ved tro og tålmodighed arver det, der er dem forjættet.

Vores primære mål er mere end blot at kende de ting, der kommer til at ske, men at "forstå den fulde forsikring om håb indtil enden." Håb er grundlaget for den sande viden om profeti, ikke frygt. Vi vil tage os tid til at lægge et solidt fundament af håb, der er baseret på Guds natur, og den klare, bibelske lære om Guds plan, som et sandt håb skal være baseret på.

Vores næste mål er at opbygge både "tro og tålmodighed" i vores liv , som vil gøre os i stand til at "arve løfterne." Ikke alene vil de utålmodige mishandle viden om disse ting, men de vil også gå glip af at arve løfterne. Vores mål er ikke bare viden, men faktisk at vandre i Guds løfter og have et liv, der er let i vores tid.

Enhver endetidslære, der fokuserer på undergang i stedet for de herlige løfter, har grundlæggende misforstået endetidens profetier. Der vil helt sikkert være vanskeligheder, selv den største tid med vanskeligheder, som verden nogensinde har kendt. Alligevel er vanskelighederne ikke hovedpointen! De er kun en biting. Vi kommer til tidspunktet for den største åbenbaring af Guds herlighed, som verden nogensinde har kendt. Dette er hovedpointen.

Kristne er ikke fordømt ved slutningen af tidsalderen. Vi kommer til den tid, hvor kristne vil trives som aldrig før. De vil vandre i Guds kraft, forsørgelse og herlighed på en måde, som er så spektakulær, at Israels udfrielse fra Egypten kun var en "skygge" af den virkelighed, der skal komme. Der vil blive skelnet mellem dem, der bor i "Goshen" og dem, der tilbeder denne verdens afguder. Ligesom Israel forlod Ægypten med sine skatte, bliver de ugudeliges rigdom gemt til de retfærdige.

Men ligesom Israel ikke umiddelbart blev taget til det nærmeste indkøbscenter for at bruge deres nyfundne rigdom, men derimod ud i ørkenen, så de kunne bruge det til at bygge en bolig for Gud, vil det være det samme for os. Nationernes rigdom kommer ikke til os for at vi kan leve luksuriøst, men for at vi kan bygge Gud en bolig, så Han kan bo iblandt os. Dette er for opbygningen af Kristi legeme, Han's kirke og Han's bolig. Herrens tilstedeværelse blandt os er en langt mere vidunderlig ting, end al denne jords luksus nogensinde kunne være.

Da vi i ugevis har søgt at skabe en grundlæggende forståelse af Guds hjerte til genoprettelse, ved vi, at Han's første prioritet er genoprettelsen af Han's tempel, kirken, så Han kan bo iblandt os. Men kirken er ikke hele Guds hensigt, men den er et middel, det redskab, hvorigennem Han har til hensigt at genoprette alle ting, der gik tabt ved syndefaldet. Jorden og alt den indeholder er Herrens og vil blive genoprettet.

Dømmekraftens Natur. Et af hovedmålene med tidens viden er med det formål at vokse i dømmekraft. Den sande gave for dømmekraften er en gave, som vi helt sikkert får brug for i de kommende tider.

For mange år siden sad en af mine profeter sammen med den daværende præsident for USA og omkring halvtreds af de mest synlige ledere af kirken i vores nation. Min ven undrede sig over den visdom, der var til stede, og hvordan selv præsidenten lyttede til dem. Så talte Herren til Han's overraskelse til Ham om noget, han ikke forventede at høre. Herren fortalte ham, at ikke en eneste af de kristne ledere i det rum havde dømmekraftens gave – at dette var den gave, vi i høj grad ville få brug for i de kommende tider. Han ønskede at give det ikke kun til Han's ledere, men også til hver eneste af Han's folk.

Min ven begyndte så at opfatte, at denne præsident ikke rigtig lyttede til disse kristne ledere, men satte dem op til at bruge dem politisk, hvilket faktisk er, hvad der skete. Da min ven fortalte mig dette, sagde han, at hovedbekymringen ikke var, at disse mænd blev brugt på denne måde, men at kirkens ledelse er så blottet for sand dømmekraft. Han sagde, at dette ville føre til nogle af de største vanskeligheder kirken ville stå over for i de kommende dage, hvilket helt sikkert er blevet til virkelighed.

Herren brugte ikke nødvendigvis dette til at afsløre præsidentens natur, som kun gør hvad politikere gør, men at de tilstedeværende mænd ikke kunne skelne, hvordan de blev sat op til at blive brugt, var bekymringen.

Det var meget kort tid efter dette, at en anden profetisk ven af mig sagde, at Herren havde fortalt ham, at kirken konstant blev vildledt af "en falsk gave til dømmekraft." Han sagde, at en "mistænksom ånd" var forklædt som dømmekraftens gave i kirken, og næppe nogen genkendte det.

Denne af min ven sagde så, at Herren fortalte ham, at den sande gave til dømmekraft kun kunne virke gennem medfølelse. Han havde givet ham Filipperne 1:9 som Skriften for det: "Og dette beder jeg, at din kærlighed må være rig på sand kundskab og al dømmekraft." Herren fortsatte med at fortælle ham, at "alt andet end kærlighed vil forvrænge dømmekraft."

Min måde at tænke på det tidspunkt var, at "kærlighed er blind" og mere tilbøjelig til at sløre din dømmekraft af en person i stedet for at hjælpe mig til at bedømme præcist. Men Herren sagde, at det modsatte var sandt. Mens jeg søgte Herren i denne sag, viste Han mig igen og igen, hvordan mistænksomhed havde fået mig til at misforstå mange mennesker, og hvordan jeg ofte havde savnet Han's vilje i sager på grund af det.

Naturen af åndelig autoritet. Det var på dette tidspunkt, at Herren begyndte at tale til mig om, hvordan al sand åndelig autoritet er baseret på kærlighed. Det ser vi i Herrens egen vandring på jorden. Det var, da Han havde medlidenhed med de får, der var uden hyrde, at Han blev deres hyrde. Det var, da Han havde medfølelse med dem, der sad i mørke, at Han blev deres Lærer.

Jeg fik så at vide, at jeg ville kend, hvornår Han sendte mig, fordi jeg ville føle Han's kærlighed til dem, som jeg blev sendt til. Jeg ville vide, når jeg blev sendt til en kirke, så ville jeg begynde at føle Han's kærlighed til den kirke. Jeg ville vide, når jeg blev sendt til en tjeneste, så ville jeg begynde at føle Han's kærlighed til den tjeneste. Det samme gælder for en by, et land, en kultur eller en folkegruppe. Det var kun gennem denne kærlighed, at jeg ville være i stand til at skelne rødderne for deres problemer og trældom, så jeg kunne hjælpe dem.

At virkelig elske nogen betyder ikke, at du kun vil se det gode i ham eller hende. Det betyder, at du kan se dem, som de er, og kun søge det gode for dem.

Det er af denne grund, at Paulus skrev i 2 Korintherbrev 5:14: "For Kristi kærlighed styrer os..." Dette fører os til et af disse ultimative spørgsmål. Hvordan ville vi være, hvis Kristi kærlighed styrede alle vores tanker og handlinger? Føj så hertil Kristi kraft, der forbliver i os til at udføre de gerninger, som Han gjorde, og endnu større gerninger. Hvordan ville vores dage være, hvis dette var sandt?

Der vil være et folk, som vil være ægte, som vil vandre på jorden, før denne tidsalder er forbi. De vil have Han's kærlighed i sig og vil derfor vandre på jorden som Han gjorde. Som vi vil se, er dette sund, bibelsk profeti om afslutningen på denne tidsalder.

Fordi vores mål med at kende Herrens vilje er at være forberedt, så vi kan gøre Han's vilje, lad os blive endnu mere praktiske. Hvad ville du gøre i dag, hvis Han's kærlighed kontrollerede dig, og Han's kraft var i dig? Hvem ville du helbrede? Hvilke djævle ville du kaste ud? For hvem ville du mangfoldiggøre deres mad? Hvem ville du forkynde evangeliet om riget for?

Vi kan også tilføje nogle andre praktiske spørgsmål til dette. Ville vi have set de tv-programmer, vi gjorde tidligere? Hvor meget sladder ville vi overhovedet have lyttet til, meget mindre hjulpet med at sprede? Ville vi være blevet vrede på vores næste over smp ting? Ville jeg have glædet mig over den ulykke, der ramte den person, jeg måske ikke kunne lide?

Den vigtigste evige sandhed vil begynde at blive genoprettet til kirken i år. Dette kommer til at ske på kraftfulde og dramatiske måder. Denne sandhed er sandheden om korsets kraft. Dette kommer til at ændre alt. Det kommer endda til at ændre os.

Ugens Ord 2
OP