Indhold
Ugen's Ord 2003
26 Skjoldet
af Rick Joyner

I denne uge fortsætter vi vores undersøgelse af Guds rustning i:

Ef. 6:16.
Fremfor alt løft [beskyttende] i al jeres færd troens skjold, hvormed I kan slukke alle de gloende pile fra den Onde.
1 Pet. 5:9. 1 Joh. 5:4. TRO Fil. 1:27.

Der er mange aspekter af tro. Vi går ind i frelsen ved tro, og den tilregnes os som retfærdighed. Tro frigiver Guds kraft i vores liv til at udføre mirakler – vi profeterer endda i overensstemmelse med vores tro. I skriften ovenfor ser vi, at troen også er det skjold, der vil slukke fjendens flammende pile. Dette er virkelig en vigtig brug af vores tro, men det lader til, at meget få forstår det, og færre bruger det stadig på denne måde.

Der var en periode på flere år, hvor jeg kunne se hans eller hendes åndelige rustning, når jeg bad for nogen. Jeg kunne se den stand den var i, og hvordan den var slidt. Alle, jeg bad for, havde et troens skjold, men hver var forskellig størrelse og tilstand. Mange var så små, at jeg slet ikke troede, at skjoldene ville være nyttige. Andre slæbte ligesom deres skjold bag sig i stedet for at holde det op foran for at beskytte dem, mens de gik. Disse mennesker blev alle såret, og det var let at se hvorfor.

Hvis en soldat marcherer mod dig med sit skjold rigtigt holdt, vil det næsten helt sikkert være det mest fremtrædende, du ser ved ham. Hvis det er rent og shinet op, bliver det endnu mere fremtrædende. Kan det siges om os? Når andre ser på dig, er din tro så fremtrædende?

Vores tros skjold er også det, der slukker enhver pil, fjenden sender mod os. Hvis vi konstant bliver skadet og såret, er det næsten helt sikkert, fordi vi ikke bærer vores tro rigtigt. Tro er dybest set at se Jesus og vide, hvor Han sidder over al styre, autoritet og magt. Hvis vi ved dette, så er det umuligt for fjenden at få et skud ind, mens Herren ikke ser. Derfor er alle de prøvelser, der kommer på vores vej, gjort til et formål – vores modenhed. Vi bør derfor omfavne prøvelserne som muligheder. På denne måde vil hver prøvelse, fjenden kaster mod os, faktisk få vores tro til at vokse, så det bliver endnu sværere for ham at såre os.

En dygtig kriger i bibelsk tid brugte sit skjold effektivt, uanset hvilken retning angrebet kom. En kriger, der stift gik med sit skjold ét sted, ville blive et let mål for en, der skød på ham fra en uventet retning. Vi skal også lære at være fleksible med vores tro. Der er tro til frelse og tro til helbredelse. Der er tro for autoritet over dæmoner, og der er tro til at bringe Guds forsyning ind. Der er tro for vores børn, kirker og byer, og tro for vores land til at se Gud bevæge sig i dem.

Så hvis vores tro skal være nyttig for disse, må vi se dem med tillid til Gud og forventning om Han's sejr, og ikke se på dem i tvivl, uanset hvilke problemer der opstår. Nøglen er at holde vores skjold oppe, uanset hvilke skuffelser der måtte komme. Der er tidspunkter, hvor der vil ske ting med alle disse, som kan være meget skuffende. Men at blive skuffet er at droppe vores troens skjold. Når pile begynder at komme, er det ikke tid til at droppe vores skjolde, men at rejse dem op med endnu mere beslutsomhed. Pilene vil komme, hvilket aldrig bør afskrække os, men få os til at gribe endnu hårdere fat i vores tro og holde den oppe med endnu større årvågenhed.

Slæber du din tro nu når det kommer til din kirke? Til dine børn og til dit eget kald og formål i Herren? Saml dit skjold op! Lad det olyse p. Bestem, at du vil lade dit skjold vokse, indtil du er fuldstændig beskyttet mod fjendens pile, og fortsæt endda med at lade vokse, indtil det er stort nok til også at beskytte andre.
Ugens Ord 27
OP