Indhold
Ugen's Ord 2003
27 Frelsens hjelm
af Rick Joyner

I denne uge fortsætter vi vores undersøgelse af Guds rustning i:

Ef. 6:17a.
Og tag Frelsens Hjelm..."
1 Pet. 5:9. 1 Joh. 5:4. TRO Fil. 1:27.

Hjelmen beskytter hovedet eller sindet. Hvis frelsen virker i vores liv, så vil vores sind blive fornyet. Vi vil ikke fortsætte med at tænke, som vi gjorde, eller som verden gør. Hvis der ikke er en væsentlig forskel mellem den måde, vi tænker på, og dem, der ikke kender Kristus, så har vi på en eller anden måde afbrudt den afgørende proces med at få vores sind fornyet.

Selv når vores sind er blevet fornyet, har det brug for beskyttelse. Det er hvad frelsens hjelm er til for. Det er den frelse, vi har modtaget, der beskytter vores sind. Frelsen er så dyb, en så dramatisk kontrast til vores tidligere liv og måde at tænke på, at fra det tidspunkt, vi bliver født på ny, bør korset være den ene ting, der bestemmer, hvad vi tillader i vores sind eller ej.

Sølv taler om forløsning i Skriften, da Israel skulle betale en halv sekel sølv for deres forløsning (se 2 Mosebog 30:15). Også prisen, der blev givet for Jesus, blev betalt i sølv. Det er bemærkelsesværdigt, at akacietræstolperne, der fastholdt det hvide linnedstof, der omsluttede den ydre forgård for Moses Tabernakel, havde sølvbunde og sølvhætter. Dette hvide linnedgardin repræsenterede Guds retfærdighed, og disse akacietræsøjler var et profetisk billede på, hvordan de, der er kaldet til at opretholde Guds retfærdighed, stod på forløsning, og deres hoveder var dækket af forløsning.

Mange tror fejlagtigt, at fordi de har deres standpunkt på korsets forløsning, er det ligegyldigt, hvad de gør eller tænker. Men hvis vi virkelig står på korsets forløsning for at opretholde Guds retfærdighed, vil det også dække vores sind og vil blive demonstreret af, hvordan vi tænker. Som vi får at vide i Ordsprogene 23:7. "For ligesom han tænker i sig selv, sådan er han."

Hvis vi skal bære hele Guds rustning, er hjelmen en af de afgørende brikker. Beskytter vi vores sind med Guds frelse? Lader vi korset bestemme, hvad vi læser, ser i fjernsynet eller endda de samtaler, vi lytter til? Som vi bliver fortalt i:

Gal. 6:7-8.
7. Far ikke vild, Gud lader sig ikke spotte! thi hvad et menneske sår, det skal han også høste.
Sl. 62:13. Matt. 16:27. Rom, 2:6. 1 Kor. 6:9. 2 Kor. 9:6.
8. Thi den, der sår i sit kød, skal høste fordærvelse af kødet, men den, der sår i Ånden, skal høste evigt liv af Ånden.
Ordsp. 22:8. Rom. 8:6:13.

Som den store apostel også udtalte det så godt i:

Fil. 4:8.
I øvrigt, brødre! alt, hvad der er sandt, hvad der er ærbart, hvad der er retfærdigt, hvad der er rent,
hvad der er elskeligt, hvad der har godt lov, enhver dyd og enhver hæder: lægger jer det på sinde!

Uden tvivl er beskyttelsen af vores sind fundamental for frelse.
Ugens Ord 28
OP