Indhold
Ugen's Ord 2003
17 Belønningen
af Rick Joyner

I denne uge er vores studie fra:

Ef. 6:7-8.
7 Og udfør jeres tjeneste med villigt sind, som I tjente Herren og ikke [kun] mennesker.
Kol. 3:23.
8 I ved jo at enhver skal få igen af Herren, hvad enten godt han/hun gør, hvadenten han/hun er træl eller fri.
Rom. 2:6. 1 Kor. 3:8. 2 Kor. 5:10.

Dette er en fortsættelse af vores vers fra sidste uge. Vi skal gøre alt for Herren, ikke mennesker. Dette er kilden til den største frihed, vi nogensinde kan kende – hvis vi er sande Kristi slaver, er der intet åg, som mennesket nogensinde kan lægge på os.

Hvis vi har givet vores liv til Herren og stolet på Ham til at udføre alle ting til vores bedste, må vi acceptere, at vores job blev givet af Ham. Af denne grund må vi gøre ethvert arbejde som for Herren og gøre det af hele vores hjerte, som al tjeneste for Kongen fortjener. Hvis vi gør dette, er vi lovet, at vi vil få tilbage fra Herren, hvilket vil sige, at vi også ser på Herren som den, der belønner os, ikke som en kasser.

Mange mennesker lever fra lønningsdag til lønningsdag. De har en mentalitet om, at hvis de bare kunne få en stor nok lønforhøjelse, ville alle deres problemer være forbi. Sandheden er, at de fleste af os ikke har brug for flere penge. Hvis vi tjente flere penge, ville vi snart stå i samme situation, fordi vi ville bruge mere. Andre skal bare have "slugeren irettesat," den, der forårsager de konstante problemer, sammenbrud og derfor ekstra udgifter. Uanset hvad det er, eller om det er begge dele, er det troen, der frigiver Guds hånd i vores liv. Når vi går på arbejde hver dag med den mentalitet, at vi arbejder for Herren, ikke kun for virksomheden, begynder det at frigive den tro, der vil bevæge Gud på vores vegne.

Skriften er fuld af løfter, der er belønninger fra Gud. Nogle vil vi modtage i evigheden, men mange er vi lovet i dette liv. I evigheden vil vi opleve glæde, der er hinsides vores nuværende evne til at fatte. Et af de store løfter, vi modtager for lydighed, er at begynde at opleve Herrens glæde nu, som vi får at vide i:

Salme 16:11.
Du lærer mig livets vej; man mættes af glæde for dit åsyn, livsalighed er i din højre for evigt.

De belønninger, der modtages ved at tjene Herren i dette liv, er mere end det værd. Vi vil aldrig modtage bedre løn for noget, end det, vi gør for Herren. Alligevel er det, vi modtager her, kun den lille udbetaling for belønninger, der er meget større og vil vare evigt. Der er ingen bedre arbejdsgiver i universet end vores Gud. Den største glæde af alt er dog ikke, hvad vi får, men at se den glæde, som Han modtager fra os. Tænk over det. Du kan bringe glæde til Gud den Almægtige!

Din hengivenhed til Herren midt i et sådant mørke og modgang kan røre Ham dybt. Det er endda et vidne overfor magterne og myndighederne. Der vil ikke være større glæde for os, end når vi ser Han's ansigt på den store dag – den glæde, Han har taget i vores lydighed og hengivenhed. De første to moderne missionærer blev sendt ud fra det moraviske samfund i Herrnhut i Tyskland på grev Zinzendorfs ejendom. For at betale deres rejse til Vestindien, så de ville være i stand til at prædike for slaverne, måtte de sælge sig selv som kontraktansatte tjenere, som i sandhed var slaver. De blev slaver for at nå slaverne. En af dem var blevet trolovelse til at blive gift. Da skibet trak væk fra kajen, råbte hans forlovede, som vidste, at hun aldrig ville se ham i live igen: "Hvorfor, hvorfor ville du gøre dette?" Hans svar var ganske enkelt: "Så Frelseren kan modtage belønningen for Han's offer." Han tænkte ikke engang på sine egne belønninger, som bestemt må være store, men han tænkte kun på, hvordan Frelseren fortjener Han's belønning – de sjæle, som Han gav sit liv for.

Vores belønninger for at tjene Ham vil bestemt være ud over vores nuværende evne til at fatte, men hvad vil være større end at se Ham modtage Han's belønning? Det er ikke forkert at arbejde for vores belønning. Faktisk modtog Herren selv sin belønning, som der står i Hebræerbrevet 12:2, "... som for den glæde, der lå foran Ham, udholdt korset, foragtede skammen og satte sig ved højre side af Guds trone. ” Men uden tvivl vil den største belønning af alle være at se den glæde, som vores lydighed, tro og tilbedelse har bragt Ham. Den største glæde i hele skabelsen vil være at se Frelseren modtage belønningen for Han's offer.

Ugens Ord 18
OP