Indhold
Ugen's Ord 2002
9 Ultimativ Autoritet
af Rick Joyner

I sidste uge diskuterede vi, "...hvor rig på herlig Han's arv er i os, som tror." Det er Han's samme krafts styrkes indgriben" Ef 1:19. Det bør være det ultimative mål for enhver kristen at leve af Han's magts styrke og ikke kun vores egen styrke. De næste fire vers leder os til den måde, hvordan vi gør dette.

Ef. 1:20-23.
20 som Han virkede [har udøvet] i Kristus, da Han opvakte Ham [Jesus Kristus] fra de døde og satte Ham [Jesus Kristus] ved Han's egen højre hånd i den himmelske verden,
Sal. 110:1. Ap.g. 2:24,32,34. Rom. 8:34. 1 Kor. 15:25. Hebr. 8:1. 1 Pet. 3:22. HIMMEL Ef.2:6
21 højt over alle magter og myndigheder og kræfter og herskere og hvert navn, [over alle titler, der er givet], som nævnes kan, ikke blot i denne verden, men også i den kommende;
Ef. 2:2, 3:10, 6:12. Fil. 2:9. Kol. 1:16, 2:10
22 ja, alt har Faderen lagt under Han's fødder, og gav Ham [Kristus, Messias] som hoved udnævnt Ham til den universelle og den øverste og autoritative leder af kirken, [en lederstilling som udøves af Ham i og over hele kirken Ekklesia],
Ef. 4:15, 5:23. Sal. 8:7. Matt. 28:18. 1 Kor. 15:27. Kol. 1:18. MENIGHED Ef. 3:10. KRISTI NAVN 1 Tim. 1:17
23 som er Han's legeme fyldt af Ham, som giver alle al sin fylde, [i Han's legeme eksisterer det fulde mål af Gud vor Far, som fylder alting overalt med Ham selv].
Ef. 4:10,12,16, 5:30. Rom. 12:5. 1 Kor. 12:12,27. Kol. 1:19-24.

Sand tro er ikke en sindsbevægelse eller følelse. Det er ikke engang tillid til, at noget kan lade sig gøre. Sand tro er anerkendelsen af, hvem Jesus er, og den autoritet, Han har. Mirakler sker i Han's navn. Det betyder, at de er udført af Han's autoritet, ikke vores egen. Vi vil aldrig være i stand til at udføre store helbredelsesgerninger på grund af at vi er en stor apostel eller profet, eller ved at skrive store bøger, eller fordi vi har bygget en stor kirke. Al sand åndelig autoritet kommer fra Han's trone, ikke vores egen position. Derfor bør vores mål være at få autoritet sammen med Ham, ikke kun over mennesker eller ting. Hvordan gør vi dette? Hebr. 11:6 fortæller os:

6 men uden tro er det umuligt at have Han's velbehag; for den, som kommer til Gud, må tro, at Han er til og lønner dem, der søger Ham.

Vi må først slå fast i vores hjerter, at det kræver tro at behage Gud. Tro er ikke bare at tro på, at Han kan eller vil gøre store ting, men det er tillid – for indeværende! Hvis vi skal komme til Gud, må vi tro, at Han er. Dette er meget mere end blot at tro på, at Han eksisterer. Mange hævder at have tro på Bibelen, fordi de tror, at de ting, der er skrevet i den, bogstaveligt talt skete, men det er ikke den sande tro på Bibelen eller på Gud. Sand tro er at tro på alle de ting, der blev skrevet i Bibelen for at se dem ske i vores eget liv. Sand tro er for det, der er, ikke kun det, der var.

Som nogen engang sagde: "Gud er ikke en forfatter, der kun skrev én bog og derefter gik på pension!" Han gør stadig alt i dag, som Han gjorde, da skriften blev skrevet. Han er den samme i dag, som Han var dengang. Han's navn er ikke "Jeg var" eller "Jeg vil være", men det er "Jeg Er!" Sand tro begynder med at se dybden af Guds kærlighed, som for evigt blev demonstreret for os på korset. Det skal dog gå ud over korset og se Ham i kraften af Han's opstandelse. Sand tro er at se Jesus og hvor Han er i dag, over alle herredømmer, autoritet og magter.

Herren ønsker at gribe ind i dit personlige liv i dag. Hvis vi konverterede den tid, vi normalt bruger på at bekymre os om vores problemer, til bøn, ville vi se mere og mere af Han's aktivitet i vores liv. Derved vokser vores tro. Tro ikke et øjeblik på den tåbelige tanke, at Han ikke ønsker at blive generet af vores små problemer. At henvende sig til Ham for at få hjælp er faktisk det, der behager Ham! Når vi ser Ham gribe ind i de små ting, vil vi vokse i tro på større ting. Tro er virkelig som en muskel. Jo mere du bruger den, jo større bliver den. Hvis du ikke bruger den, vil hentæring, svind indtræde. Herren ønsker, at du udøver din tro, så gå ikke glip af en eneste mulighed for at gøre det.

Ugens Ord 10
OP