Indhold
Ugen's Ord 2002
10 Dit Kald Til At Sidde.
af Rick Joyner

Vores tekst for denne uge er:

Ef. 2:1-7.
1 Også mig har Han gjort levende, jeg som var død i mine overtrædelser og synder,
Ef. v:5. Luk. 15:24,32.Joh. 5:25. Kol. 2:13. FRELSE (Ef. 2:1-9), 5:14. SYND 1 Tim. 5:22.
2 som jeg før vandrede i, da jeg fulgte denne verdens fremgangsmåde/vej og indrettede mig efter tidsånden og fulgte lydig [Satan] fyrsten over luftens rige og jeg  var lydig og under kontrol af den dæmoniske ånd, som stadig er virksom i ulydighedens børn. [de ligegyldige, de oprørske, og de vantro, som går op imod Gud's formål].
Ef. v:3, 5:6, 6:12. Joh. 12:31. DJÆVLEN Ef. 4:27. OND ÅND Jak. 2:19. UGUDELIGE (Ef. 2:2-3), Fil: 3:18.
SATAN KALDES Ef:6:12. VANTRO Kol. 3:6.

3 Til dem tilhørte jeg også, da jeg fulgte mit køds lyst [som er min adfærd styret af den korrupte og sensuelle syndige natur] og tilfredsstilte kødets og tankernes begær [indskydelse; pludselig lyst/begær],
og var af natur, under Guds vrede og arving til Han's harme, ligesom resten af menneskeslægten.
Joh. 3:6. Rom. 1:18. Kol. 3:6. Titus 3:3. KØDET Kol. 2:11-13.
4 Men Gud, som er så rig på barmhjertighed, har på grund af den store [vidunderlige og intense] kærlighed, som Han elsker mig med,
Rom. 5:8, 10:12. 1 Pet. 1:3. GUD'S KÆRLIGHED Ef. 3:19.
5 jeg som var død på grund af min synd og overtrædelser, har Han gjort levende i fællesskab, og i forening med Kristus,
[Han gav os selve Kristi liv, det samme nye liv ved hvilket Han levendegjorde Ham, Jesus Kristus], for det er af nåde
[af Han's yndest og gunst/favør, som du ikke fortjener] at jeg er frelst [udfriet fra dom og gjort delagtig i Kristi frelse].
Luk. 15:24. John. 5:21. Ap.g. 15:11. Rom. 6:4-13, 8:10, 10:12. Kol. 2:1, 2:13. Titus 3:4. ÅNDELIG DØD Ef. 2:12,17.
6 Ja, Han oprejste mig sammen med Ham og har givet mig [fælles] plads med Ham
og sat mig med Ham i den himmelske verden, [i kraft af mit nye liv i Kristus]
Fil. 3:20. HIMMEL Ef. 3:15. ENDETIDEN (Ef. 2:6-7), 3:8-11.
7 Han gjorde dette tydeligt for at demonnstrere, at Han i de tider som er og kommer kunne vise mig sin umålelige [grænseløs] overstrømmende rigdom af Han's frie nåde [Han's ufortjent gunst/favør] ved Han's hjertes godhed mod mig, ved og i Kristus Jesus.
Ef. 1:7, 3:8. Rom. 2:4. NÅDE (Ef. 2:7-8), 3:2.

I evighed vil vi få afdækket lag efter lag af åbenbaringen om Guds uransagelige veje – Han's nåde og kærlighed, som åbenbares gennem korset. Selvom vi vandrede i alt det onde, som krævede, at Gud selv led på grund af vores synd, tilgav Han os ikke kun og frelste os, men Han gjorde os i stand til at sidde sammen med Ham på Han's trone.

For et par dage siden talte jeg med en ven, som er konge i Ghana, Vestafrika. I vores samtale forklarede han, at når han er i sit domæne og sidder på sin trone, må ingen henvende sig til ham, medmindre han inviterer dem til. For ham var den kendsgerning, at Herren har givet os en åben invitation til at komme frimodigt ind i Han's nærhed foran Han's nådens trone, mere end blot forbløffende for ham. At Herren også ville tillade os at sidde sammen med Ham på Han's trone, hvilket betyder intet mindre end faktisk at dele Han's autoritet, var næsten uforståeligt. Dette er nok en af de sværeste sandheder for alle kristne at forstå.

Det stille store krav til vores tro bare for at forstå, at vi frimodigt kan komme foran Kongernes Konges trone til enhver tid. Det stille endnu mere større krav for os at tro, at vi faktisk kan sidde med Ham på tronen, hvilket betyder intet mindre end at dele Han's magt! Men vi må gå ud over at tro på dette til faktisk at gøre det, hvis vi skal opfylde vores formål på denne jord.

Hvis vi nogensinde skal forstå denne store sandhed, må vi begynde med at holde op med at forsøge at gøre os fortjent til den. Vi vil aldrig i os selv være værdige til den største hæder og største ansvar. Jesus opnåede dette for os. Dette er ikke noget, Han gør modvilligt, men Han ønsker, at vi skal sidde sammen med Ham i Han's troen af autoritet så meget, at Han udholdte korsets skam og smerte for det. Hvis Herren ønsker, at vi skal have det så meget, hvorfor gør Han det så ikke lettere? Hvorfor kræver Han, at vi gør dette ved tro i stedet for at sende en æresvagt af engle for at eskortere os til vores plads med Ham?

Herren kræver, at vi kommer til Ham ved tro på grund af Satan. Satan faldt, fordi Han ønskede den plads så meget at han forsøgte at gribe det af egen kraft. Sand tro er på Jesus, ikke os selv, og ikke i vores egen tro. Sand tro vokser derfor i afhængighed af Jesus. Når vi vokser i troen på Ham og det, Han udrettede på korset, ikke hvor retfærdige vi bliver, eller hvad vi har opnået, kan Han betro os mere kraft og autoritet, fordi vi kun vil udøve det i enhed med Ham. Vores kald er ikke at sidde på Han's trone, men at sidde sammen med Ham på Han's trone.

Jesus gjorde ikke andet end det, Han så Faderen gøre. Han vandrede i forening med Han's Fader. Vi må også gøre det samme med Ham. Vi har kun sand åndelig autoritet i den grad, vi bliver i Ham. Englene respekterer os ikke, og dæmonerne adlyder os ikke på grund af, hvem vi er, men på grund af, hvem der er i os.

Som vores tekst i dag erklærer, hvis vi bliver i Ham, vil vi ikke fortsætte med at gøre de ting, som vi plejede at gøre, da vi var i enhed med Satan og hans veje. Hvis vi bliver i lyset, vil vi ikke fortsætte med at gøre mørkets gerninger, men vore dage vil snarere være fyldt med lys, sandhed og kraften fra den, vi sidder med. Skriften erklærer, at der inden endetigen vil være en brud, som er i en sådan enhed med sin brudgom, at hun vil demonstrere Han's riges magt på jorden. Det er dit kald. I dag kan du være tættere på Ham, end du nogensinde har været før. Det er dit liv.

Ugens Ord 11
OP