Indhold
Ugen's Ord 2002
8. Udviklet Kraft.
af Rick Joyner

I sidste uge undersøgte vi Ef. 1:18, hvor Paulus skrev:

Ef. 1:18.
18 at jeres hjertes øjne må blive oplyst [oversvømmet af lys, Sandheden], så I kan kende og forstå, hvilket håb Han har kaldt jer til,
og hvor rig på herlig Han's arv er i de hellige [de Guds folk som er tilsidesat for Ham selv],
2 Kor. 4:4,6. DE HELLIGE Ef.2:19

I v: 19 fortsætter han:

Ef. 1:19.
19 og kende [så du kan forstå] hvor umålelige og ubegrænset og overvældende stor Han's magt
er i os, som tror. Det er den samme vældige styrkes indgriben,
Ef. 3:7,20, 6:10. 1 Kor. 2:5. 2 Kor. 13:4. Fil. 3:21. TRO Ef.2:8

Dette er endnu et af de vers som er værd at studere hele livet. Paulus oplyser os om, at den kraft, der tilbydes os, ikke er mindre end at virke i Herrens magts styrke! Hans magts " fantastiske herlighed" , Gud som skabte alle ting, er givet til os, som tror! Kunne dette være muligt? Herren Jesus sagde selv i:

Matt. 17:20.
20. Han svarede dem: Fordi I har så lidt tro; for sandelig siger Jeg jer:
hvis I har tro som et sennepsfrø, kan I sige til dette bjerg: ‘Flyt dig herfra og derhen,’
så skal det flytte sig; og intet vil være umuligt for jer.
Matt. 21:21. Mark. 11:23. Luk. 17:6. 1Kor. 13:2. TRO Matt. 18:16.SANDELIG Matt. 19:28.

Et sennepsfrø er ikke særlig stort. Faktisk er det meget lille. Det ser bestemt ud til, at enhver kristen har så meget tro. Enhver kristen har modtaget en tro, der kan udføre de mest ekstraordinære bedrifter. Hvorfor ser vi ikke dette blive udstillet?

Det har vi i sandhed til en vis grad. Kristne er ansvarlige for de største bedrifter i historien. De har flyttet mange bjerge, og mange flere er ved at ske. Slaveri var en af dem. Feudalisme var en anden, og listen bliver ved og ved. Alligevel talte Herren om, at tro bogstavelige kunne flytte bjerge, som vi ikke har set endnu. Vi vil se det. Men for at gøre dette må vi have tro som et frø. Et frø er noget, vi skal dyrke, pleje og beskytte, indtil det er modent og bærer frugt.

Hvis enhver kristen straks fik autoritet til at flytte bjerge, ville verden helt sikkert være i kaos. Herren har således indstiftet troens love, at de også kræver modenhed, visdom og vigtigst af alt, lydighed mod Kongen. Sand tro er ikke en tro på vores tro – det er tro på Jesus. Fordi det er tro på Ham, kræver det, at vi ser til Ham og ser Ham for at tro. Når vi ser hen til Kongen og ser, hvem Han er, vil vores tro vokse, og vi vil også bøje vores vilje under Han's, når vi ser Han's, store autoritet og herlighed.

Sand tro er lydighed. Det er derfor, Paulus skrev i Rom. 1:5, "ved hvem vi har modtaget apostelskab til at skabe troslydighed blandt alle hedninge for Han's, navns skyld." Hvis selv Jesus ikke gjorde noget, medmindre Han så Faderen gøre det, hvor meget mere skulle vi så ikke underkastet os til ikke at gøre noget, som Han ikke viser os at gøre. Vi kan spørge: "Kan nogen leve på denne måde?" Ja, faktisk er vi skabt til det, og at gå en anden vej er i modstrid med vores sande natur.

Mennesket blev skabt til at have fællesskab med Gud og til at vandre med Ham dagligt, ligesom Adam gjorde før syndefaldet. På grund af dette er der et tomrum i vores sjæl, som kun kan udfyldes af et dagligt møde med Herren. Den nye skabning mennesket er skabt til noget endnu større – vi er skabt til faktisk at være Guds bolig. Han bor i os! Den, der skabte universet, bor i hver enkelt af os. Som Paulus skrev i 1 Kor. 3:16. "Ved I ikke, at I er et Guds tempel, og at Guds Ånd bor i jer?" Hvis nogen virkelig begynder at leve efter denne sandhed, vil de let være i stand til at flytte bjerge og kaste dem i havet.

Husk i det forrige vers, vi studerede, Ef. 1:18, at Paulus bad om, at "dit hjertes øjne" skulle åbnes. Det er nøglen til mirakuløs kraft – at se, hvad Herren gør og blive ét med Ham i det.

Dette sker ikke for nogen på én gang, da det ikke engang skete for apostlen Paulus på den måde. Han voksede i troen. Igen er tro som et frø, der skal plantes, dyrkes, vandes, beskyttes mod ukrudt, der ville kvæle det, og derefter næres, indtil det bærer frugt. Det er derfor, Adam fik jobbet med at dyrke haven – og vandre med Gud, mens han dyrker det, han har plantet, er et grundlæggende formål, som vi har på denne jord. Dyrker du de frø, der er blevet plantet i dit eget hjerte? Der er et frø i dig, der kan flytte bjerge. Lige nu, start med at dyrke det ved at flytte, hvilke forhindringer der er i dit liv, der hindrer din åndelige vandring.

Ligesom stenen, Daniel så, der ramte fødderne af statuen af menneskets kongeriger, men selv voksede til et bjerg, der fyldte jorden, skal du bestemme, at det vil være det første bjerg, du flytter til dit eget hjem, så det kan nedbryde evt. afguder, der er i der, og vokser selv, indtil det fylder hele dit liv. Så vil vi være en del af det, når det fylder jorden.

Ugens Ord 9
OP