Indhold
Ugen's Ord 2002
6 Troens og Kærlighedens Ry.
af Rick Joyner

Vi fortsætter vores studium af Efeserbrevet og kirkens formål med kapitel:

1:15-17.
15 Derfor kan jeg også, efter jeg har hørt om jeres tro på Herren Jesus og jeres kærlighed til alle de hellige [Guds folk],
1 Kor. 1:4. Kol. 1:4. 1 Tess. 1:3. 2 Tess. 1:3. Filemon v: 4f. KÆRLIGHEDS BUD Ef. 4:2
16 ikke ophøre med at takke for jer, når jeg nævner jer i mine bønner.
Rom. 1:8-9. Fil. 1:3-4. Kol. 1:3
17 At vor Herres Jesu Kristi Gud, herlighedens Fader, vil give jer visdoms og åbenbarings Ånd [få indsigt i hemmeligheder og til et dybt og et intimt] kendskab til Ham,
Es. 11:2. Kol. 1:9. HELLIGE ÅND Ef. 2:18. ÅBENBARING Ef. 3:5

Tro og kærlighed er de to store søjler i den kristnes karakter. Disse begyndte at vokse i Efeser kirken til det punkt, at det blev talt om det i udlandet. Kan dette siges om din kirke? For det første, gør vi overhovedet noget bemærkelsesværdigt nok til at blive talt om? Hvis ja, ville det så siges, at tro og kærlighed eksisterer blandt os?

Jeg havde engang et besøg fra Herren, hvor Han kun sagde én ting til mig: "Du er nu kendt over hele jorden for mange ting, men ingen af dem er kærlighed." Jeg blev dømt. Som Peter Lord plejede at sige: "Det vigtigste er at holde det vigtigste det vigtigste." 1 Tim. 1:5 står der: "Men målet med vores undervisning er kærlighed af et rent hjerte og en god samvittighed og en oprigtig tro." Hvis Herrens disciple skal kendes på deres kærlighed, manglede jeg det vigtigste.

Hvordan ville kirken blive forvandlet, hvis hele Kristi legeme besluttede sig for at bevare vækst i tro og kærlighed som hovedmål? Hvad ville der ske, hvis alle vores rapporter for det meste var troshandlinger og kærlighedsgerninger? Vi ville nok ikke være så bekymrede over, hvor mange mennesker der kom til vores møder, fordi vi altid ville have for mange.

På grund af nyheden om efesernes tro og kærlighed takkede Paulus hele tiden for dem i sine bønner. Dette er i sandhed den største glæde, som en sand åndelig far nogensinde kunne have i sine åndelige børn.

På grund af deres vokseværk i de virkelig vigtige spørgsmål bad Paulus også om, at de måtte modtage Herrens visdoms og åbenbarings ånd. Når visdom og åbenbaring fra Herren begynder at strømme i en kirke, er det med sikkerhed bestemt til storhed, ligesom Efeserkirken skulle blive en af de virkelig ekstraordinære kirker i det første århundrede. Men vores sande storhed i himlens evige optegnelser vil altid være direkte relateret til vores tro og kærlighed. De er grundlaget, som sand visdom og sand åbenbaring skal bygges på.

Det er et værdigt mål for os at ønske, at vores kirker bliver så ekstraordinære, at nyheder om det høres i udlandet. Lad os dog også være sikre på, at vi bliver kendt af de rigtige årsager. Det hele kan begynde med dig. Hvorfor ikke bestemme, at din kirke vil blive berømt for sin tro og kærlighed? Hvis kun én person begynder at vokse i disse, vil det være smitsomt. På hvilket område af dit liv handler Herren med dig for at vokse i tro? Bestem, at du vil tro og ikke tvivle. Hvem er de sværeste mennesker i dit liv at elske? De er der af en grund. Spild ikke dine prøvelser. Det er muligheder for at vokse, der er mere værd end nogen skat.

Ugens Ord 7
OP