Indhold
Ugen's Ord 2002
51 Diskvalificeret til Det Evige Liv.
af Rick Joyner

Vores tekst for denne uge er:

Ef. 5:5-8.
5 Vær sikker på dette, ingen utugtig eller uren eller havesyg, grådige person —
det er det samme som en afgudsdyrker! — har lod og del, i Kristi og Guds rige.
1 Kor. 6:9-10. Gal. 5:19-21. Kol. 3:5f. Åb. 22:15. GUD'S RIGE Fil. 3:20. FORTABELSE (Ef. 5:5-6), Fil. 1:28.
6 Lad intet menneske bedrage og forføre dig med tomme ord, undskyldninger og grundløse argumenter
[som tilskynder dig til at synde] for på grund af sådanne synders skyld kommer Guds vrede over ulydighedens børn.
Jer. 29:8. Matt. 24:4. Rom. 1:18. Kol. 2:4,8, 3:6. GUD'S VREDE 2 Tess 1:8.
7 Gør ikke, fælles sag med dem, [knyt ikke eller være ike delagtige med dem]!
8 For før var du i mørke, men nu da du er lys i Herren; skal du vandre som lysets barn [leve som dem, der er født ind i Lyset].
Ef. 2:11ff. Matt. 5:14. Luk. 16:8. Joh. 12:36. Fil. 2:15. Kol. 1:13. 1 Tess. 5:4f.

Der har været mange i hver generation, der forsøger at bedrage med "tomme ord" , at Gud er kærlighed, og da Han elsker alle, vil Han virkelig ikke udelukke dem fra riget, der har sådanne "problemer." "Tomme ord" er dem, der har deres oprindelse i mennesket snarere end Guds ord.

Vi kan være helt sikre på, at umoral, urenhed, begærlighed og afgudsdyrkelse vil diskvalificere os fra Guds rige. Det er for disse ting, at Guds vrede kommer over verden, og hvis vi lever efter dem, kan vi regne med, at Han's vrede også kommer over os. Faktisk er det derfor, at Han's dom begynder med Han's eget folk, som vi læser i:
1 Pet. 4:17.
17 Thi nu er tiden inde, da dommen tager sin begyndelse med Guds hus; men kommer den over os først,
hvad skal det så ende med for dem, der er ulydige mod Guds evangelium?
Es. 10:12. Jer. 25:29. Ezek. 9:6. 2 Tess. 1:8. 1 Tim. 3:15. Hebr. 3:6. DOM 2 Pet. 2:2-4. ENDETIDEN (1 Pet. 4:17-18), 5:4.
VANTRO 1 Joh. 5:10. FORTABELSE (1 Pet. 4:17-18), 2 Pet. 2:1.

Jeg har en række venner som Reggie White, der har betalt en høj pris for at stå for bibelsk sandhed i forhold til Guds fordømmelse af ting som homoseksualitet. Det er interessant, at sådanne normalt bliver stemplet som "hadefuld," mens intet faktisk kan være længere fra sandheden. Ingen elsker homoseksuelle mere end dem, der er villige til at fortælle dem sandheden og advare dem om Guds vrede, der helt sikkert kommer over dem, der praktiserer sådanne ting, for ikke at nævne de tragiske konsekvenser af selve adfærden. Faktisk ser det ud til, at der ikke er nogen folkegruppe, der er mere fyldt med had og intolerance end det homoseksuelle samfund, der kræver tolerance og forståelse fra alle andre.

Sandheden er, at Gud elsker enhver homoseksuel, og fordi Han elsker dem og alle andre, kommer Han's vrede over jorden for sådanne ting. Det er dog hyklerisk for os at rase mod homoseksualitet, hvis vi er fanget i umoral eller endda "urenhed," hvilket også vil diskvalificere os fra Guds rige. Svaret er ikke, at kirken holder op med at advare om konsekvenserne for dem, der praktiserer disse synder, men for os at blive fri af de synder, der så let indfiltre sig i os. Så vil vi være i stand til at advare fra en position, der er sand og ærlig, og derfor kan blive godkendt af Sandhedens Ånd, som vil bringe overbevisning om synden.

Vi bør også huske på, at ingen af os er uden synd, så ingen af os bør kaste sten efter andre. Advarsler bør ikke støbes på en sådan måde, at de forårsager yderligere skader, som sten gør. Vi bør give ligefremme, bibelsk baserede advarsler, som også er fra Bibelens grundlag for kærlighed, ikke had, til dem, der er i trældom.

Kristne bør også være de første til at stå op mod homoseksuelle nedrakning, mobning, kritik eller fysiske angreb af nogen for sådanne ting. Det er synder, for hvilke man skal fjernes fra kirken efter det mønster, der er givet i Matt. 18, men det må ikke ske ved at kaste sten eller fornærme dem. Denne bibelske procedure bør udføres retfærdigt – ikke med had eller "menneskets vrede," men snarere i ægte sorg over adskillelsen fra en bror eller søster, der er faldet i den ondes snare. Som vi bliver formanet i:

Jak. 1:19-20.
19. Det ved I, mine elskede brødre. Enhver skal være snar til at høre, sen til at tale, sen til vrede;
Ordsp. 17:27, 29:20. Præd. 5:1, 7:9. Jak. 3:1ff.
20. thi et menneskes vrede virker ikke det, som er ret for Gud.

Det er mere end en kliché, at vi skal elske synderen, men hade synden. Vi må elske synderen nok til at fortælle dem sandheden om Guds ord, ikke de humanistiske filosofier, der er rodfæstet i den faldne menneskelige naturs uhelligede barmhjertighed. Uhelliggjort barmhjertighed kan være lige så fordømmende og skadelig som selvretfærdighedens grusomhed.

Ugens Ord 52
OP