Indhold
Ugen's Ord 2002
49 Vejen til Ødelæggelse og Undergang.
af Rick Joyner

Rick Joyner Vores tekst for denne uge er:

Ef. 5:3.
3 Men utugt [seksuel umoral] og al slags urenhed eller havesyge [uanstændigt, krænkende adfærd] eller grådighed må ikke engang, nævnes iblandt de hellige, [Guds indviede personer, for som troende må vores levevis, både i offentligt eller privat, afspejler gyldigheden af vores tro].
Rom. 1:29. 1 Kor. 6:15. Gal. 5:19. Kol. 3:5. DE HELLIGE Kol. 1:4.

Umoral forstås som enhver form for sex uden for ægteskabet. Men hvad mange mennesker ikke kan se er, at "urenhed" normalt er opført lige ved siden af umoral. Hvad er urenhed? Grundlæggende er urenhed alt, hvad vi ville gøre med vores legeme, som vi ikke ville gøre i Herrens nærhed. Som vi bliver fortalt i:

1 Kor. 6:18-20.
18. Fly utugt! enhver anden synd, som et menneske kan gøre sig skyldig i,
er uden for legemet; men den, som bedriver utugt, synder imod sit eget legeme.
1 Kor. 10:8. Kol. 3:5. SYND 1 Kor. 15:3.
19. Eller ved I ikke, at jeres legeme er et tempel for Helligånden, som er i jer, og som I har fra Gud, og at I ikke tilhører jer selv?
1 Kor. 3:16.Joh. 2:21. 2 Kor. 6:16. Ef. 2:21-22. TEMPEL 2 Kor. 6:16.
20. I er jo købt og prisen betalt; ær derfor Gud i jeres legeme!
1 Kor. 7:23. Matt. 20:28. Gal. 3:13. Fil. 1:20. Hebr. 9:12. 1 Pet. 1:18 f. 2 Pet. 2:1. Åb. 5:9.

Vores legeme er Helligåndens templer, og Han's fornavn definerer Han's mest grundlæggende karakter – Han er hellig! Hvis vi skal være værter for Ham ved at give vores legeme som Han's tempel, må vi også være hellige.

Selve ordet "hellig" opfattes nu ofte som en form for lovtrældom. Det er rigtigt, at mange har vendt sig til lovtrældom i deres forsøg på at være hellige, og derved søger at påtvinge andre deres form for hellighed og lovtrældom på en måde, der har gjort stor skade på selve ordet "hellig". Men sand hellighed er den måde, vi blev skabt på, og den har en sådan værdighed og bærer sig selv med en sådan ære og respekt, at når vi ser den, bliver vi straks tiltrukket af den i stedet for at blive frastødt, som vi bliver mod lovtrældom.

En af de vigtigste ting, som Herren sagde ville være et vigtigt tegn på de sidste dage, var: "Og fordi lovløsheden vokser, vil de fleste menneskers kærlighed blive kold." (Matt 24:12) I Rom. 6:19 får vi at vide. hvordan denne lovløshed begynder i en person, "...For ligesom du fremstillede dine lemmer som slaver for urenhed og lovløshed, hvilket resulterede i yderligere lovløshed..." Urenhed er en af de primære måder, hvorpå lovløshed får greb om en persons sjæl, fører til yderligere lovløshed.

Når man begynder at gå på kompromis på dette område, vil de begynde at gå på kompromis på andre grundlæggende områder, indtil de er fuldt ud i lovløshedens greb og sætter spørgsmålstegn ved al sund lære og enhver åndelig disciplin. Så vil deres kærlighed til Gud også blive kold. Dette er en af de vigtigste veje til frafaldet og frafaldet fra den tro, som Skriften advarer os om.

På det seneste er jeg blevet chokeret over rapporter fra nogle ungdomsledere om, at der er en lære der cirkulerer blandt teenagere og unge voksne, at man kan have oralsex og stadig forblive en "teknisk jomfru." Jeg er blevet endnu mere bedrøvet, når jeg har talt med professionelle atleter, der måtte stoppe med at gå i kirke, fordi deres pastore træffe deres koner. Disse pastore begrundede deres handlinger med en lære, der sagde, at fordi konger David og Salomon var så salvede, havde de brug for mange hustruer og medhustruer. Disse pastore mente også, at de havde brug for mange kvinder, fordi de også var "så salvede." Dette er en alvorligt udbredt lære i nogle dele af kirken nu, og det får mange til at falde i snarer, som få vil komme sig fra.

Sex i ægteskabets forhold er en af de virkelig vidunderlige gaver, som Gud gav til menneskeheden. Sex uden for ægteskabet er en af de mere destruktive synder og fører til sjælens perversion, som er selve lovløsheden, der vil bringe Guds vrede over verden. Gal. 5:19-21 gør dette klart:

19. Og kødets gerninger er åbenbare, såsom: utugt/umoral, urenhed, grådighed, løsagtighed,
Rom. 1:29ff, 13:13. 1 Kor. 3:3, 6:9 f. Ef. 5:3,5. KØDET Gal. 5:24. ONDE GERNINGER Ef. 5:11. FORTABELSE (Gal. 5:19-21). Ef.5:5-6.
20. afgudsdyrkelse, trolddom, fjendskaber, stridigheder, jalousi, anfald af vrede,
hidsighed, egennytte, splittelser, partier, [der fremmer kætterier],
2 Kor. 12:20. Åb. 21:8.
21. misundelse, drukkenskab, svir og deslige, og jeg siger jer forud, som jeg før har sagt,
at de, der øver, sådanne ting, skal ikke arve Guds rige.
Luk. 21:34. Rom. 13:13. 1Kor. 6:10. Ef. 5:5. GUD'S RIGE Ef. 5:5.

Lad os nu gå tilbage til verset for denne uge og bemærke, at "grådighed" er navngivet lige efter umoral og urenhed. Grådighed i enhver form åbner døren til perversionen af sjælen, som er begær. Lyst kan være seksuelt, eller det kan være til andre ting såsom penge, magt, berømmelse osv. Lyst er grundlæggende egoisme, og er den primære modkraft til den kærlighed, som vi er kaldet til at have og leve efter. Det er derfor fører alle disse til, at vores "kærlighed bliver kold."

Hvis nogen af disse ting har knyttet sig til os, må vi aldrig forsøge at retfærdiggøre dem. Det er det, der fører til bedrag og ødelæggelse. Forsøg aldrig at retfærdiggøre eller rationalisere Guds klare ord, og flygt fra ledere i kirken, som er tilbøjelige til at gøre dette. Hvis du er faldet i synd, er omvendelse den eneste vej, der kan genoprette dit liv i Gud og holde dig på livets vej. Vend dig til korset, erkend dine synder og bed om den nåde, som Guds Søn helt sikkert vil give dig. Men fald ikke i den vildfarelse, at Han's nåde er den evige tilgivelse for gentagne synder. Han vil tilgive os mange gange, hvis vi virkelig omvender os, hvilket er at vende os bort fra synden og oprigtigt forsøge at vandre retskaffent. Bibelen er dog tydelig, at de, der "praktiserer uretfærdighed," er på vej mod ødelæggelse, som Hebr. 10:29 gør det klart:

29. hvor meget hårdere straf mener I da ikke den fortjener, som har trådt Guds Søn under fod
og holdt pagtens blod, som han blev helliget med, for urent og hånet nådens Ånd?
Hebr. 2:3, 12:25. Matt. 26:28. Mark. 3:29. 1Kor. 6:11, 11:27. TREENIGHEDEN (Hebr. 10:29-31),
1Pet. 1:2. HELLIG ÅND 1Pet. 1:2. NÅDE Hebr. 12:15. HELLIGET Hebr. 13:12. GUD'S SØN 1Joh. 1:7.

Som vi får at vide i:

Gal. 5:13-14:13.
13 I blev jo kaldet til frihed, brødre, kun må friheden ikke blive en anledning for kødet; men tjen hverandre i kærlighed!
Gal. 6:2. 1 Kor. 8:9, 9:19. 1 Pet. 2:16. KÆRLIGHEDSBUD (Gal. 5:13-14). Ef. 1:15. KØDET (Gal. 5:13-17). 5:19. GUD'S LOV Gal. 6:2.
14 Thi hele loven [om menneskelige relationer] er opfyldt i et eneste bud, nemlig dette: »Du skal elske din næste som dig selv.«
[dvs. skal du have en uselvisk omsorg for andre og gøre ting til deres fordel]
3 Mos. 19:18. Matt. 22:39 f.Rom. 13:9. Jak. 2:8.

Den primære måde, hvorpå vi imødegår disse kødets gerninger, er at vandre i kærlighed. Vi har givet os selv til at elske Herren og være en ordentlig vært for Ham i Han's tempel, vores legeme. Vi giver os selv til at elske hinanden og ikke gøre noget, der kan få vores brødre eller søstre til at snuble.

Ugens Ord 50
OP