Indhold
Ugen's Ord 2002
42 Fornyelse af Vores Sinds Ånd.
af Rick Joyner

I denne uge vil vi se på:

Ef. 4:20-24.
20 Men således på denne måde er I ikke blevet undervist om i Kristus,
21 Antages det, at du [virkelig] har hørt om Ham og er blevet undervist af Ham, som sandheden er i Jesus:
[Sandheden er åbenbaret i Han's liv, legemliggjort og personificeret i Ham]
SANDHED Ef. 4:24-25.
22 at du skal aflægge din tidligere [karakter], livsstil, aflægge [afklæd og kasser dit gamle ufornyet selv]
det gamle menneske, som er fordærvet, korrupt gennem sine bedrageriske lyster og begær,
udsprunget af vildfarelse; forblindelse; selvbedrag; vrangforestilling, og som er kendetegnet på dit tidligere liv.
Rom. 6:6. Kol. 3:8. Titus 3:3. 1 Pet. 2:1, 4:2-3.
23 Og bliv hele tiden fornyet i overensstemmelse med ånden i dit sind [have en frisk mental og åndelige indstilling],
Rom. 12:2. Kol. 3:10.
24 og I ifør jer det nye menneske [genfødte nye natur], som blev skabt i lighed med Gud
[lig Gud] i sand retfærdighed og hellighed [leve på en måde som udtrykker din taknemmelighed til Gud for din frelse].
1 Mos. 5:1. Luk. 1:75. Rom. 6:4. 2 Kor. 5:17. Kol. 3:10. SANDHED (Ef. 4:24-25), 5:9. SKABE Kol. 1:15-16.

Dem, der "lærer Kristus at kende" , vil elske sandhed, retfærdighed og hellighed, ligesom Han er. Alligevel viser undersøgelser, at der har været en sand nedsmeltning af moral og integritet i kirken i løbet af de sidste tre årtier. Generelt er kirken faktisk gået i den modsatte retning for disse skrifter, hvor kristne er blevet mere tilpasset verdens billede, eller endda djævelen, end Kristus. Få hyrder ser ud til at gøre noget ved det, og mange af dem, der hævder at være vægtere, bruger mere tid på at angribe andre kristne end på at slå alarm.

Den vestlige kristendom er måske nu i sin alvorligste krise. Ikke alene har der været en nedsmeltning af moral og hengivenhed til at blive formet efter Kristi billede, men kristne burde også være de mest frie og kreative mennesker på jorden. Ingen bør være mere kreativ end dem, der kender Skaberen og bliver forvandlet til Han's billede. Men hvorfor har kirken en tendens til at være så kedeligt ensartet og blottet for kreativitet? Mange af de populære trends i kirken er blot svage kopier af trends i verden, kun et par årtier bagud og dårligt udført. Hvorfor? Dette afspejler også et tomrum i Skaberens liv i vores midte.

Denne store tragedie i kristendommen er primært et resultat af den religiøse ånd, der dominerer store dele af kirken for at erstatte religiøs præstation med sand "sandhedens retfærdighed og hellighed." Den religiøse ånd styrkes af menneskefrygten, som tvinger os til at søge andre menneskers godkendelse og accept i stedet for at vokse i et sandt forhold til vores Gud. På denne måde bliver det en erstatning for den måde, vi skal "fornyes i vores sinds ånd". At blive fornyet betyder at tænke nyt - at tænke anderledes. Det kan du ikke, hvis du er alt for bekymret over, hvad andre synes om dig.

Vi skal passe på, at antikrist-ånden søger at dominere verden i slutningen af tidsalderen og primært er en erstatning for Kristus. Den tager faktisk sin plads i Guds tempel, som er kirken, og forkynder sig selv som Kristus eller salvelsen. Der er en falsk salvelse, vi må skelne, som tager sin plads i kirken. Det er verdens ånd og er viet til verdslighed i stedet for sand hellighed.

Sand hellighed resulterer i, at vi ser Herrens herlighed og derved bliver forvandlet til Han's billede fra herlighed til herlighed. Det er en fornyelsesproces, hvor vi gradvist begynder at se og tænke radikalt anderledes. Sand hellighed er baseret på vores forhold til Gud, ikke blot på at prøve at finde ud af og overholde reglerne skrevet i Biblen. Det Nye Testamente var ikke beregnet til at være en anden lov. Der er befalinger, som vi skal adlyde, og der er retningslinjer, der vil holde os på rette kurs, men disse er givet for at gøre os frie til at være, som Gud har skabt os til at være. Denne frihed er ikke en mulighed for kødet, men for at vi i frihed kan vælge retfærdighed og hellighed, fordi det er det, vi er.

At vokse i Guds sande hellighed frigiver den sande storhed og herlighed af Guds højeste skabelse på jorden – mennesket. Der er en "hellighedens skønhed", som udstråler en sådan værdighed og ynde, at når nogen ser den, vil de blive overrasket over, at det er den natur, de også er skabt til at have. Sand hellighed er ikke baseret på religiøse præstationer, men på at se værdigheden og herligheden af det, der er så langt over jordisk, kødelig tænkning og adfærd, at alt andet blegner i sammenligning.

Ægte hellighed er et stærkt fundament, som også vil give os selvtillid til at være virkelig kreative, og ikke forsøge at være anderledes med det formål at få andre menneskers opmærksomhed. Kreativitet med det formål at få opmærksomhed vil altid være overfladisk. Den kreativitet, der kommer af at kende Skaberen, vil have himlens signatur på sig.

Inden udgangen af denne tidsalder vil Herren have en brud, der er ren og uden plet eller rynke. Hun vil ikke opnå dette på grund af frygt eller på grund af religiøs udførelse, men på grund af en så brændende kærlighed til sin Herre, at hun er opslugt af at gøre alt for at behage Ham. Denne brud forberedes nu, lige på det tidspunkt, hvor det dybeste mørke begynder at dække jorden. Det er på grund af dette mørke, at hendes lys vil skinne endnu klarere, og hele skabelsen vil for altid erklære, at de, der holdt ud for at være en del af den herlige kirke, der vil dukke op og stå imod det største mørke, er værdige til at regere med HAM. Du er kaldet til at være en del af denne brud. Har du noget bedre at lave?

Ugens Ord 43
OP