Indhold
Ugen's Ord 2001
7 Blodet En Absolut Livsbetingelse.
af Rick Joyner.

Vi har studeret kraften ved ofring, og især kraften ved Guds Søn's offer til at udfri os fra fangenskabet, hvilket PÅSKEN var et symbol på. Denne uge vil vi gå til en anden afgørende side af PÅSKEN, det ser vi i:

2 Mos.12:7,13.
7 De skal tage noget af blodet og komme det på de to dørstolper og på overliggeren i de huse, hvor de spiser det.
13 Men blodet skal I have som mærke på husene, hvor I er. Når jeg ser blodet, går jeg forbi jer.
Ingen ødelæggende plage skal ramme jer, når jeg slår egypterne.

Ligesom dødsdommen var over ethvert hjem der ikke havde PÅSKELAMMETS BLOD, smurt over deres hus, det samme er sandt for hele menneskeheden, som vi læser det i.

Rom. 5:8-12
8. men Gud viser sin kærlighed mod os, medens vi endnu var syndere, ved, at Kristus døde for os.
Rom. 5:6. Joh. 3:16. 1 Joh. 3:16, 4:10. GUD'S KÆRLIGHED Rom. 8:35-39.8
9. Så meget mere nu hvor vi er blevet retfærdiggjorte [erklæret fri for synden] ved Han's blod,[hvor meget mere sikkert er det],
at vi vil blive frelst fra Guds vrede ved Ham.
1 Tess. 1:10. RETFÆRDIGGØRE Rom. 5:18. ENDETIDEN Rom. 8:17-18
10. For når vi, medens vi endnu var fjender, blev forligt med Gud gennem Han's Søn død, f så skal vi da langt snarer, efter vi er blevet forligt, frelses ved Han's liv.
2 Kor. 5:18. Kol. 1:21-22. FORLIGELSE (Rom. 10-11), 11:15.
11. Og ikke det alene, men vi priser, glæder og jubler i Gud ved vor Herre Jesus Kristus,
ved hvem vi nu har fået og modtaget [vores] forligelse.
Sal. 34:3. 1 Kor. 1:31.
12. Derfor, ligesom synden kom ind i verden ved ét menneske, og døden ved synden, og
således trængte døden igennem til alle mennesker, for alle har syndet —
Rom. 6:23. 1 Mos. 2:7,17, 3:6. 1 Kor. 15:21-22. Jak. 1:15. SYND Rom. 5:18-21.DØD Rom. 5 :21. ÅNDELIG DØD 6:13.

Selv da, har GUD givet hele verden et PÅSKE LAM hvis blod der er fuldstændig i stand til at frelse, beskytte enhver som anvender det i sit liv. Det kan vi læse i:

Rom. 2:8-10
8. Men for dem, der er selvisk ambitiøse og selviske søger deres eget og er ulydige mod sandheden, men lydhøre overfor uretfærdigheden, [ondskab], kommer [vil der være] vrede og harme,
Gal. 5:19-21. 2 Tess. 1:6-8. SANDHED Rom. 2:20. GUD'S VREDE Rom. 12:19.
9. trængsel og angst over hver menneskesjæl, som øver det onde, over jøde først og så over græker;
10. men herlighed og ære og fred [vil blive givet] til alle menneske som øver det gode, over jøde først og så over græker
Rom. 1:16. FRED Rom. 3:17.

Alt hvad Israel havde at gøre for at beskytte deres familier fra døden som skulle ramme Ægypten den nat var at anvende blodet fra PÅSKE LAMMET på deres dørstolper. Når dødens engel så blodet, ville han passere forbi dem. På samme måde er det for os, alt hvad vi har at gøre for at blive udfriet fra den dødsdom der er over hele menneskeheden er at anvende det blodet fra KRISTI KORS i vore liv. Intet andet kan hjælpe os og intet mindre vil frelse os.

Det havde ikke hjulpet Israel at vide at de skulle have et PÅSKE- OFFERLAM. Eller at de allerede havde ofret det, medmindre at blodet var anvendt. Ligesådan, gør det os intet godt at kende at der skal være et offer for vore synd. Det gør os slet ikke noget godt at kende at JESUS har frembragt et offer for os hvis vi ikke ved at blodet skal anvendes i vort liv. Blot at kende fakta er ikke det samme som at have tillid til det for vor frelse. Selv dæmonerne kender til kraften i korset. Frelsen behøver mere end kun en intellektuel samtykke til den åndelige og historiske kendsgerning af korset, som der står skrevet i:

Rom. 10:8–10.
8. Men hvad siger den da Ordet er dig nær, i din mund og i dit hjerte (nemlig det troens ord, som vi prædiker).
5 Mos. 30:14. Gal. 3:2,5.
9. Det er når du bekender med din mund Jesus som Herre’ og tror i dit hjerte, at Gud har oprejst Ham fra de døde, skal du blive frelst.
Matt. 10:32. Fil. 2:11. TRO (Rom. 10:9-10), 10:14.
10. For med hjertet tror man til retfærdighed, og med munden bekender man til frelse.
Sal. 116:10. 2 Kor. 4:13. 1 Pet. 3:15.

Der er en stor forskel mellem at tro med vores sind og så tro med vores hjerte. Den tro der er brug for til vores frelse er mere en kendsgerning end et intellektuel samtykke. At tro med vore hjerter er at tro for vore liv. Ligesom hvis nogen kom gennem Hebræernes nabolag den nat ville de kunne se at der var blevet brugt blod på ethvert hus som havde taget del i PÅSKEN, hvis vi tager del i vores PÅSKE LAM, som er KRISTUS, vil HAN'S BLOD blive ligeså åbenlys på vore liv.

JESUS sagde, ”JEG er Sandheden, Vejen og Livet; ingen kommer til FADEREN, UDEN GENNEM mig.” Joh.14:6.

Vejen er ikke et kort, men en person. At kende sandheden er mere end blot at have klare læresætninger – det er at kende PERSONEN som også skal være vort liv. Hvis JESUS ikke er vort liv, kender vi overhovedet ikke sandheden eller vejen, eller nogen af dem. Frelsen er meget mere end blot at være enig i at JESUS døde på et kors for verdens synd – det er at omfavne korset og have tillid og tro på HAN'S soning for vores tilgivelse for vor egen synd. Ligesom PÅSKE BLODET skulle anvendes på hvert af deres huse, var det samme som at tro for udfrielse fra døden, Jesu blod må anvendes på samme måde på vores personlige liv.

Ingen bliver frelst blot ved at bo i et KRISTEN LAND. Ingen bliver frelst blot fordi de har forældre der kender JESUS. End ikke bliver nogen frelst blot ved at gå i kirke, eller de er blevet barnedøbt, udelukkende kun hvis de har en personlig tro i HAM, og at HAN'S BLOD er anvendt i deres liv. Vi må hver især have vor egen personlige tro og vor egen personlige fællesskab med HERREN. Hvis vi har det, vil vidnesbyrdet om hvad der er sket i vort hjerte, kendes både ind og udvendig på vore liv.

Som vi ser i vor forrige studie, at idet øjeblik Israel deltog i PÅSKEN, forvandledes hele deres verden. De forlod straks Ægypten for at begive sig til et sted de aldrig havde været, eller set før. Ligedan, når vi deltager i PÅSKE OFRET af JESUS forandres alting. Vi bliver født på ny ind i en hel ny verden.

Hvis du har gået i kirke hele dit liv, og har et utroligt godt kendskab til alle læresætningerne om frelsen, men ikke er født på ny, og har et personligt fællesskab med DEN LEVENDE GUDS SØN, kan du få det lige her og nu. Alt hvad du har at gøre at ydmyge dig selv og bekend din synd for GUD. Så bed HAM at tilgive dig din synd og dække dig i HAN'S SØNS OFFER-BLOD, KEND -…. AT DER IKKE ER NOGENTING DU KAN GØRE FOR AT SONE DINE SYNDER SELV, og kend også at HAN'S offer var og er nok til at dække dine synder. Ved denne ukompliceret troshandling vil at DU bliver accepteret af FADEREN og tillade dig at komme ind i HAN'S familie. Dernæst bed HAM om at blive døbt i HAN'S HELLIGE ÅND, som er givet os for at vi kan blive ledt ind til hele sandheden, så vi kan leve vor liv med at herliggøre GUD’S SØN ved at fremvise kraften i HAN'S OFFER gennem vore liv.

Som vi så sidste uge gennem vor studie, at hvis ofret af kongen af Moab kunne forløse sådan en kraft så det blev årsag til at Israel flygtede, hvor meget mere må der så ikke være af kraft i GUDS SØN'S OFFER. HAN'S offer er nok til at dække al din synd, til at udfri dig fra syndens fangenskab, og give dig evigt liv. Når vi er blevet berørt i vor hjerter med en sådan kærlighed og nåde fra GUD, bliver vi i den grad forandret at alting bliver nyt for os. At GUD ville gøre det for os medens vi stadig væk var syndere er noget vi klart vil undres over i al evighed. Hvem kan nogensinde måle dybden af HAN'S kærlighed og nåde? Vi bliver aldrig i stand til fuldt ud at kunne det, men der ville ikke være noget ædlere end dette at gøre et forsøg.

Ef. 3:14-21.
14. Af denne grund [gribe storheden i denne plan, ved hvilken jøder og hedninger er ét i Kristus], bøjer jeg mine knæ [i ærbødighed] for din og min Herre Jesus Kristus Fader,
Ef. v:1, 3:1. Fil. 2:10. BØNNER (Ef. 3:14-21.)
15. fra hvem hele den himmelske familie og på jorden har sit navn [stammer fra Gud - den første og ultimative Fader]; og jeg beder om
HIMMEL Ef. 4:10.
16. At Han efter sin herligheds rigdom vil give mig, at jeg med kraft må styrkes ved Han's Ånd i mit indre menneske [det inderste iboende jeg og personlighed].
Ef. 1:18. Rom. 9:23. 2 Kor. 4:16. Kol. 1:11. 1 Pet. 5:10. HELLIGE ÅND Ef. 4:3-4.
17. Så at Kristus kan bo i mit hjerter gennem min tro, at jeg må blive [dybt] rodfæstet og [sikkert] grundfæstet i kærlighed,
Joh. 14:23
18. så jeg må være i stand til at forstå sammen med alle de hellige [Guds hengivne folk], hvor stor bredden og længden og højden og dybden som Han's kærlighed er [fuldt ud opleve denne fantastiske endeløse kærlighed],
Rom. 16:25. Kol. 1:23, 2;2. DE HELLIGE Ef. 4:12.
19. og [at du kan komme] til at kende [gennem personlig erfaring] Kristi kærlighed, som langt overgår al kundskab, erfaring, erkendelse, jeg kan blive fyldt op [i hele mit væsen] med hele Guds fylde [så jeg kan have den rigeste oplevelse af Guds nærvær i mit liv, helt fyldt og oversvømmet med Gud selv].
Fil. 4:7. GUD'S KÆRLIGHED Ef. 5:2. KENDE Ef. 4:20.
20. Men til Ham, som over al måde formår [at udføre Han's formål] i henhold til Han's magt/kraft, som virker i mig, til at gøre langt ud over det, som jeg beder om eller forstår [uendeligt langt udover mine største bønner, håb, eller drømme],
Ef. 1:19. Rom. 16:25. Fil. 2:13. Kol. 1:29. ENDETIDEN (Ef. 3:20-21), 4:13-15.
21. Til Ham være ære i kirken og i Kristus Jesus igennem alle generationer for evigt og altid. Amen.
Rom. 11:36, 16:27. MENIGHEDEN Ef. 5:23-24.


Ugens Ord 8
OP