Indhold
Ugen's Ord 2001
8 Vi Må Spise Alt Op.
af Rick Joyner.

Hovedårsagen med vores studie, er at opnå en klar forståelse af vores formål i KRISTUS, og hvad vi må gøre for at fuldføre det. Årsagen til det er at undersøge trinene til modenhed så vi kan forstå hvor vi er, og hvad det næste skridt vi behøver at gøre. Fordi at fundamentets holdbarhed (styrke) vil bestemme styrken og vigtigheden af hvad vi kan bygge ovenpå det, vi vil tage den tid det tager for at lægge fundamentet rigtig. UDEN UNDTAGELSE: Vores åndelige liv bliver bestemt ved, åbenbarelse, forståelse og anvendelse, af korset i vore liv. Som Paulus skriver i

1 Kor. 1:18.

18. Thi ordet om korset ordet er vel for dem, som fortabes, en dårskab, men for os, som frelses, er det en Guds kraft.
1 Kor. 1:24. Rom. 1:16. 2 Kor. 4:3. 2 Tess. 2:10. FRELSE 1 Kor. 6:11.

Vi vil kende Guds kraft i vores liv i den grad som korset har fået lov til at arbejde i vores liv. DERFOR, lad os konstant søge ned til vores rødder, og dybere ned i kendskab for hvad der blev udført for os og til os på og i korset, og daglig tage vores kors op og bære det. Livet fra korset er dårskab for dem der fortabes, men en GUDS frelse, GUDS visdom, GUDS herlighed, og GUDS kraft for dem der frelses.

Kristus Jesus er kaldt Guds påskelam. Vi har studeret det profetiske påske offer i 2 Mos. for at belyse hvad korset tilvejebragte for os. Der er flere forskellige betydningsfulde aspekter af det højtids måltid og hvordan Israel blev beordret til at spise det, det er afgørende for os at forstå dette.

2 Mos. 12:8-11.
8 De skal spise kødet samme nat; de skal spise det stegt med usyrede brød og bitre urter til.
9 I må ikke spise noget af det råt eller kogt; det skal være stegt, med hoved, skanke og indvolde.
10 I må ikke levne noget af det til om morgenen. Hvad der er tilovers om morgenen, skal I brænde.
11 Sådan skal I spise det: I skal have kjortlen bundet op om lænderne og have sandaler på fødderne og stav i hånden; i al hast skal I spise det. Det er påske for Herren.

De 3 hovedpunkter i hvordan de skulle spise påskemåltidet på, kan sammenfattes som:

1) Bitre urter og usyret brød.
2) De skulle spise alt op.
3) Medens de spiste skulle de være rede til at drage af sted i hast.


Fordi punkt 1 og 3 er relateret, vil vi gemme dem til næste studie, men i sig selv er punkt 2 værd at bestræbe sit liv på – De skulle spise alt op. Et af de mest farligste kompromiser vi nogensinde kan tillade i vore liv, er at vælge det ud i evangeliet som vi kun vil acceptere. Det er måske en af de ting som nok har været en af de største svagheder i kirkens historie gennem tiderne og som har udvandet den grundlæggende kraft fra korset i vore liv. Hvis vi kommer til Kristus med betingelser på hvad vi vil acceptere, eller hvad vi har lyst til, har vi ikke del i Han's forsoning sådan som Han har foreskrevet det. Enten er Jesus Herre over alt eller ikke. Lad os overveje det følgende skriftsted, begyndende med hvad det kaldes

Matt. 28:18-20.
18. Da trådte Jesus frem, talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i Himmelen og på jorden.
Matt. 11:27. Joh. 3:35, 17:2. Ef. 1:20ff. Hebr. 2:8. HIMMEL Luk. 2:15.
19. Gå derfor hen og gør alle nationer [hjælpe folk til at lære af mig, tro på mig, og adlyde mine Ord] til mine disciple,
idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn,
Matt. 24:14. Mark. 16:15 f. Luk. 24:47. Ap.g. 1:8, 2:38.
20. og idet I lærer dem at holde alt det, som Jeg har befalet jer. Og se, Jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«
Matt. 18:20. Joh. 14:18,23.

Grundlag for ”Missionsbefalingen” er at den fulde autoritet i Himmelen og på jorden, er blevet givet til JESUS. Der er ingen steder eller nogen mennesker på jorden, der kan udføre Han's autoritet, ud over den som Han har udvalgt til at udføre den. Som kong David skriver i, Herre, vor Herre, hvor majestætisk er Dit navn over hele jorden.

I den bibelske term, er ens navn ligestillet med deres autoritet. Der er ingen steder på jorden der tilhører djævlen. Som skriften proklamerer i

Salme 24:1.
Herrens er jorden og dens fylde, jorderig og de, som bor derpå.

Det må også blive vores søgen, der søger at bære ”Missionsbefalingen” ud – at se Han's autoritet åbenbaret til hele jorden. Befalingen lyder jo, at gøre alle folkeslag til Han's disciple. Den sidste del af befalingen var at lære disse nationer at holde alt, som Han har befalet os. Det syntes også at have været det englen pointerede i:

Ap.g. 5:19-20.
Men en Herrens engel åbnede fængslets dør om natten og førte dem ud og sagde.
”Gå hen og træd frem i helligdommen og tal til folket alle livets ord.

Hvis vore bestræbelser til at fuldføre ”Missionsbefalingen” og være evangeliets tjenere, må vi præsentere hele det sande evangeliums budskab. Der har været en tendens hos dem der har fået betroet denne store befaling at undlade, springe over eller at have overset, hvad de ikke har forstået, eller være enige med, det har bestandigt åbnet døren for svaghed og ja endog kætteri i kirken. På det grundlag må vi forstå, tage imod, og nægte at gå på kompromis.

2 Tim. 3:16-17.
Ethvert skrift, som er indblæst af GUD, er også gavnlig til at belære, til at irettesætte, til at genoprejse, til at optugte i retfærdighed,
så at GUD's - mennesket kan blive fuldt beredt, vel skikket til al god gerning.

Hvis vi skal deltage i HERRENS påskehøjtid, må vi spise alting op. Vi kan ikke vælge og vrage evangeliet som det behager os. der er aspekter i korset og evangeliet som er snublestene for mange, men hvis vi starter med at udvande budskabet, så snubler vi over det alt sammen.

Det som på grund af at vi vil vælge og vrage, og selv afgøre hvad vi vil bestemme, var grunden til menneskets første synd, og det forløste døden ind i verden i første omgang.

Frelsen vil kun være komplet når vi har besluttet at fuldstændig at dø fra vor egen vilje, ved at være fuldstændig lydig mod HERREN; eller, vi vil blive ved med at være åben for stadig ulydighed og konsekvensen vil være -- død.

Overvej venligst disse følgende skriftsteder, og imens alt taget i betragtning—af verden ”hele, alt”

Luk. 10:27-28
Og Han svarede og sagde, ”Du skal elske HERREN din GUD af hele dit hjerte og med hele din sjæl og med hele din styrke og med hele dit sind og din næste som dig selv.”
Og Han sagde til ham, ”Du har svaret rigtig; gør dette, så du skal leve.”

Kol.1:16-17.
Thi i Ham skabtes alt i himmelen og på jorden, det synlige og det usynlige, hvad enten det er tronengle eller herskere eller magter eller myndigheder: alt er skabt ved Ham og til Ham; og Han er før alt, og alt består ved Ham.
Thi Gud besluttede at lade hele fylden bo i Ham.( Kristus)

Kol.2:3.
I Kristus hvem alle visdommens og kundskabens skatte er skjult til stede.

Kol.2:9.
For i Ham [Kristus, Messias] bor hele fylden af guddommeligheden
[Faderen og Helligånden] legemlig [som helt udtrykker den guddommelige Guds væsen],
Kol. 1:15,19. Joh. 1:14,16, 14:9-10, 16:15.

Ugens Ord 9
OP