Indhold
Ugen's Ord 2001
41 Den Svære Kærlighed
af Rick Joyner.

I sidste uge gav vi os i kast med at udfylde det der er påtænkt for vore liv, at Jesus har herredømmet over vore liv. Jeg bruger ordet påtænkt, fordi i denne tid kalder Herren os til Han’s rige under Han’s herredømme – vi bliver ikke tvunget med magt. Når Han fysisk vender tilbage til jorden for at etablere Han’s rige, da vil Han styre med jernhånd. Men i denne tid, kalder Han som viser deres værdighed til at regere med Ham ved deres villighed til at tjene Ham og vandre i Han’s sandhed selv når belønningen for lydighed, og konsekvensen for ulydighed, ikke sker med det samme. Det kræver at man vandre i tro, men sand tro er altid lydig, som vi kan læse i:

Rom. 16:25-27.
25. Men nu til Ham, som er i stand til at etablere og styrke dig [jer i troen] ved mit evangelium og ved budskabet [forkyndelsen] om Jesus Kristus ifølge åbenbaringen af en hemmelighed [af frelsesplanen], der har været holdt hemmelig og fortiet gennem lange tider,
Matt. 13::17. Rom. 2:16. 1 Kor. 2:7. Ef. 1:9, 3:9 20. Kol. 1:26. ÅBENBARING 1 Kor. 2:10.
26. men som nu er blevet offentliggjort, og gennem de profetiske Skrifter efter den evige Guds befaling, gjort kendt
for alle nationer [for alle hedningerne] for at virke tros-lydighed hos dem:
Rom. 1:5, 3:21. Ef. 1:9. Tit. 1:3. TRO 1 Kor. 1:21. SKRIFTEN 1 Kor. 2:9. EVIG 2 Tess. 1:9.
27. Til Ham, den eneste vise Gud ved Jesus Kristus, være ære i evighedernes evigheder! Amen.
Rom. 11:36. Gal. 1:5. Ef. 3:21. 1 Tim. 1:17, 6:16. 2 Tim. 4:18. Hebr. 13:21. Judas 25.

Sidste uge opsummerede vi "Missionsbefalingen" at få fuldmagten til at gå og gøre disciple af alle folkeslag, undervise dem til at holde al det Han har befalet. Selvfølgelig, dette skal gøres ved dem som lever i Han’s rige ved stræben efter at adlyde alt det Han har befalet.

Det store spørgsmål er:::::

Stræber vi efter at leve ved al det Han har befalet os at gøre???


Den største prøve på det vil være med hensyn til de svære ting som Han har befalet. En prøve er, vi skal elske vore fjender. Det er jo en let en for dem som ikke har nogen fjender, men lad fjenderne rejse sig og mange af os vil starte at bede til Herren om at sende ild fra himmelen for at opbrænde dem. De fleste som læser dette lige nu tænker jo nok på de islamiske ekstremister som angreb WTC og Pentagon. Hvordan kan nogen elske sådanne mennesker? Gud gør. Han elsker dem alle og enhver og ønsker for hver eneste af dem at blive frelst. Hvordan kunne den begivenhed havde være blevet anderledes? Hvad ville have været sket hvis kristne som havde været omkring dem førend tragedien, havde elsket dem og attrået for deres sjæls frelse nok til at dele evangeliet med dem?

I den specielle bulletin jeg har skrevet med hensyn til disse terrorist angreb på vores land, følte jeg at det var nødvendig at tilvejebringe en bibelsk anderledes befaling som skulle være korrekt til både den civile regering og til kirken. Den civile regering er en autoritet som er blevet etableret af Gud, og Paulus skriver i:

Rom. 13:4.
Thi den er en Gud’s tjener dig til gavn. Men gør du det onde, så frygt; thi øvrigheden bærer ikke sværdet for ingenting; den er jo en Gud’s tjener, som til straf lader vreden ramme den, der handler ondt.

Den civile regering er ikke blevet fortalt at de skal elske deres fjender, og ville være ulydige hvis de ikke bragte vrede over dem som gør ondt fordi de er blevet givet sværdet for dette formål. Imidlertid, kirken er blevet et andet mandat. Vi er blevet fortalt at vi skal elske vore fjender. Vi ville være i ulydighed hvis vi prøvede at bruge sværdet imod dem i stedet for at elske dem.

Denne morgen hørte jeg en meget opmuntrende nyhed fra Fox radio. De rapporterede at for hver angreb på muslimer i U.S.A. siden d. 11 September, havde der været mindst ti gerninger af kærlighed, godhed, og en rækken ud til islamiske amerikaner, mest fra kirken’s side. De interviewede en hel del af dem som var helt overvældet af den godhed og support som de havde modtaget fra deres naboer, og de tilstod at det var noget de ikke havde forventet overhovedet. For mig var det et af de mest opmuntrende tegn af sundhed for den amerikanske kirke, og amerikanske sjæle af denne nation, som jeg har hørt i meget lang tid.

Det har ofte været rapporteret at den mand som planlagde angrebet på Pearl Harbor, og manden som havde kommandoen over de Japanske styrker den dag, var begge uddannet i Amerika. De fleste udenlandske studenter som kommer til Amerika har to ting på deres liste som deres mest vigtige mål når de kommer ---- at få en god uddannelse, og få gode amerikanske venskaber. Begge af de to japanske militær officer fik en uddannelse, men det synes som om de var afskyet og isoleret, rejst uden at have fået nogen sande amerikanske venskaber. Hvordan kunne historien ikke have været forandret hvis de have fundet venner??

Selv hvis historien ikke bliver forandret ved vore handlinger af kærlighed og godhed, er vi blevet befalet at elske vore fjender. Der er ingen antydning at araber og muslimer, som lever i U.S.A., eller udenfor, er fjender af Amerika. Mange er vore venner som anser disse terroristers handlinger som en krænkelse og fornærmelse mod deres tro. Selv da, vi som er kristne er blevet befalt at elske selv ekstremister og terrorister, og vi er ikke fortalt at gøre det kun når et ønsket resultat er opnået. I virkeligheden, at gøre det sværeste, såsom at elske sine fjender, kan være en sand test af hvor stor en grad Jesus virkelig er vores Herre.

Ugens Ord 42
OP