Indhold
Ugen's Ord 2001
37 Kraften og Herlighedens tidsalder
af Rick Joyner.

Vil vi genkalde vores Fall Harvest Konference. 2001 november d. 1-3.

Dette har traditionelt været vor mest betydningsfulde talerstol for at give strategiske profetiske ord for den tid vi går ind i, og det kommende år synes at blive det mest betydningsfulde til nu. Flere store og vigtige ord hvile tungt på os. Det første er en som jeg har hørt er ”vandre i kraften i tiden som kommer.” Hvis det er tiden til at kraften skal blive forløst, er vi nær begyndelsen af den sidste dags tjeneste i hvilken det mest ekstraordinære arbejde af alt vil blive forløst på jorden.

”Vandre i kraften i tiden som kommer.” betyder vandre i Herren Jesu kraft som skal virke her på jorden. Før enden på denne tidsalder vil hele jorden have hørt evangeliet om Han’s rige, som Herre beretter i:

Matt. 24:14.
14. Og dette evangelium om Riget skal prædikes over hele jorden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene; og så skal enden komme.
Matt. 28:19. Luk. 24:47. FORKYNDELSE Matt. 28:19. GUD'S RIGE Matt. 25:1.

Dette evangelium vil ikke bare komme ud i ord. Som apostlen Paulus erklærer i:

1 Kor. 2:4-5, 4:20.
4. og min tale og mit budskab virkede ikke ved visdoms overtalende ord, men ved Ånds og krafts bevis,
1 Kor. 1:1. 2 Kor. 12:12. 1 Tess. 1:5. HELLIGE ÅND 1 Kor. 2:10-16.
5. for at jeres tro ikke skulle bygge på menneskers visdom, men på Guds kraft.
1 Kor. 4:20. Rom. 15:19. 2 Kor. 4:7. 1 Tess. 1:5. 13:7.TRO 1 Kor. 13:7.

4:20.
Thi Guds rige består ikke i ord, men i kraft.
1 Kor. 2:4. Rom. 14:17. 1 Tess. 1:5. GUD'S RIGE RIGE 1 Kor.6:9-10.

Vi kan ikke være vidner for Gud den Almægtige uden kraft. Til enden, når det store mørke skjuler jorden, vil den største kraft og herlighed af Herren blive udgydt ud over Han’s folk (Es.60:1-2) . Den kraft jeg så komme på vores Harvest konference var kraft til at flytte bjerge. Det betyder ikke at vi skal til at gå frem og starte med at flytte rundt på bjergene, men at vi vil blive givet autoritet til at flytte selv de største forhindringer bort fra vores vej. Dette er ordet fra Herren som stå skrevet i:

Zak. 4:6-7.
Da svarede han og sagde til mig: Dette er Herrens ord til Zerubbabel:
ikke ved magt og ikke ved styrke, men ved min Ånd, siger Hærskares Herre.
HELLIG ÅNDak. 6:8.
Hvem er du, du store bjerg? For Zerubbabel skal du blive slette! Han skal hente topstenen, medens der råbes: ”Nåde, nåde være med den!”

Tiden er kommet hvor nogen vil bogstaveligt flytte bjerge. Imidlertid, den ene som Zerubbabel stod foran er den samme som menigheden nu står foran — det er bjerget af murbrokker der er tilbage af Guds tempel der har ligget øde hen da Han's folk blev bragt til fangenskabet. Der er en rest som vender tilbage for at genopbygge Hans bolig her på jorden, og de vil vende ansigtet mod murbrokkerne som kristendommen er blevet næsten over hele jorden. De med vil flytte disse bjerge med råbet af ”Nåde, nåde være med den!”

Hvad der for mange syntes at være et umuligt opgave, arbejde; hverv; gerning; at genopbygge sand apostolsk kristendom på jorden, er ved at blive en realitet. Imidlertid, som Herren fortalte Zerubbabel, det vil ikke være ved magt eller ved styrke, men ved min Ånd. Det vil ikke komme til at ske gennem menneskelige strategier, eller bare god forretnings eller virksomhedsledelse principper. Den vil komme som tidsalderens kraft for at demonstrere Kongens autoritet over al autoritet og kraft og herredømme.

Ligesom Han lovede denne rest angående genopbyggelsen af templet i:

Hagg. 2:9.
Dette hus’ kommende herlighed bliver større end den tidligere, siger Hærskarers Herre, og på dette sted vil Jeg give fred, lyder det fra Hærskarers Herre.
Mal. 3:1. FRED Zak. 8:16.


Kirken er ved at blive genopbygget til dets apostolske herlighed og kraft, og Herrens nærvær vil hvile i hende. Herren’s herlighed vil sådan fylde Han’s tempel at intet kød vil blive i stand til at tjene der. Dette tempel er Han’s folk!! Det er dig og mig!!!!!

Nu kan det være at vi begynder at se på vores liv og tænker at der er alt for mange forhindringsløbs ­­-- bare alt for mange bjerge at overkomme. Det betyder ingenting hvor store disse forhindringer er, Herren er ved at forløse Han’s kraft til at vende enhver af dem indtil en jævn vej foran os. Start nu med at proklamere over for bjergene i dit liv ---- ”Nåde, nåde, bjerg forsvind!” i Jesu navn. Sig til de forskellige slægtninge forbindelse, forhold, problemer, ”Nåde, nåde, bjerge bliv jævn!” Sig det til alle forhindringer i hjemmet, på arbejdet, i kirken, "bjerge flyt dig!" Sig til frygt, til begær, til gæld, ”Nåde, nåde, bjerge vig bort!” Det betyder ikke noget hvor store de er --- foran Ham er de små! Med Herren’s kraft den Han har betroet os med ved Han’s Hellige Ånd, er der ingen problemer store nok eller barrierer som Han ikke kan flytte. TRO PÅ HAM.

Ugens Ord 38
OP